Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Buienrader is sowieso niet betrouwbaar..Buienradar was gisteren heel negatief. Vandaag positief. Eigelijk zou het gisteren ook veel regen klein buitje gehad. Is het wel te voorspellen? Gisteren zat het nog op windkracht 5 a 6 nu lijkt het op mist.
ja tussen de momenten door lekker stoken, vanaf 18 uur zijn er vast wel betere momentenNou ja, waarschijnlijk dus geen b6 aan de kust dat is positief, en de meeste regen valt naast je, buienradar in de hand en gaan, het word gewoon een top avond![]()
Harmonie en Arome zijn fucking accuraat, (kun je ook op windy app en windguru.com zien) als die zeggen storm en regen gooi ik definitief pas de handdoek in de ring
Buienradar geeft voor de 31e hier in de regio ZW4 en droog. Voor nu, 14.00 uur, ook ZW4. Als ik naar buiten kijk, en ben net ook buiten geweest, waait het niet. Gewoon NIET, nagenoeg wind stil. Conclusie wat mij betreft, ze kunnen het weer van gister nog niet eens voorspellen, laat staan voor over 4 dagen. Laat je niet gek maken, kijk naar buiten en ervaar zelf wat het weer doet de 31e. Je hebt er geen invloed op helaas.
Wat ik lees van de mensen die het weten is dat de variabelen zo uiteen lopen dat je nu helemaal niet moet kijken naar voorspellingen. Het zal op de dag zelf aankomen lees ik al uit de diverse uitleg. Dus inderdaad.....uit het raam kijken en zien hoe het uitpakt. (heeft ook zijn charmes)
Heb wel vaker meegemaakt dat ze slecht weer voorspellen. En dat het uiteindelijk wel meevalt.
Inderdaad de hoogste groene pluim is die 12 mm maar dat is maar 1 lijn.... meeste zitten rond de 2 mmBekijk gewoon even de pluim. Ieder groen lijntje is een optie. 0 of 16mm, 2 of 12 m/s etc. Vandaar dat er dus iedere nieuwe run zulke verschillen zijn. Zoals je ziet is 28 en 29 december nog lang niet zeker. Hoe verder hoe meer onzekerheid.
Bekijk bijlage 69985
Morgenavond kunnen we de eerste detailmodellen zien. Tegen die tijd zullen ECMWF en GFS ook dichter bij elkaar liggen en kunnen we langzamerhand een balans op gaan maken.
Inderdaad de hoogste groene pluim is die 12 mm maar dat is maar 1 lijn.... meeste zitten rond de 2 mm
klopt, zolang er 1 lijn extreem is en 10 normaal dan ga ik uit van normaal1 optie tikt nog net de 16mm aan. De kans dat extremen uitkomen(hoogste of laagste) is altijd klein maar ook zeker niet onmogelijk. Iedere 6 uur komt er een nieuwe run en iedere 6 uur zal je over het algemeen minder uiteenlopende opties hebben.
Het kan ook voorkomen dat een aantal weermodellen het tot 1 dag van te voren nog steeds niet met elkaar eens zijn. In dit soort situaties is dat veel normaler als onder invloed van een hogedrukgebied omdat kleine verschuivingen/uitdiepingen van een lagedrukgebied voor enorme verschillen in wind en neerslag kunnen zorgen. Onder invloed van een hogedrukgebied heb je stabiel en makkelijk voorspelbaar weer.