Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Jorginho van weerwoord?
Ghehe, had je wat anders verwacht dan? Op het moment dat we de warme sector in gaan heb je gagarandeerd te veel wind voor het normaal afsteken van vuurwerk. Dat gebeurt helaas in de ruime meerderheid van de uitvoer. Vandaar dat ik niet zo positief ben.
We moeten het hebben van een rug aan de polaire kant van het front (beetje zoals GFS12 oper dus). Dat is letterlijk de enige strohalm die we lijken te hebben! De enige andere plek met iets minder wind is langs het grondfront, maar daar komt het met bakken tegelijk naar beneden...
Gaat het nou regenen in de regio Breda/Oosterhout?
Wat een verschilen op relatief korte termijn zeg, GFS komt met een vliegende storm langs de kust met dikke 10 bft en ook in het binnenland veel wind en zeer zware windstoten overdag. Voordeel is dat de stroming enorm is en de storm ook zo weer voorbij vliegt. In de loop van de avond vrijwel windstil dan met mooie opklaringen en perfect stookweer. EC is aardig nat met aanhoudende regen en een meest matige wind boven land……pluim komt er bijna aan…
Ik verbaas me er inderdaad over dat Buienradar eerder op de avond nog windkracht 6 aangaf en nu zelfs weer windkracht 3![]()