Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij de ene is het bft 3 a 5 en 8mm regen enkele buien en bij een andere weerstation weer is het 8,3mm en bft 5 a 8... over paar dagen is er meer zekerheid het zijn verwachtingen en niet vaste voorspellingen maar we gaan het allemaal zien hahah

Ik zie op sommige sites staan 10 tot 11 bij 0.3 mm regen 12 tot 1 0.5 mm maar wat is 0.5 mm waar kan ik dat mee vergelijken? Hoeveel regen is dat klinkt als bijna niks

Ligt eraan hoeveel % neerslag erbij staat 0,5 is niets uurtje regen kan je wel zeggen. Maar het hoeft niet zo te zijn dat het valt.

@Jorgihno bedankt voor de update weer.

GFSOPNL12_132_9.png

GFSOPNL12_132_43.png

Gfs Oper pohhhhh zo moet het
Zal wel onder in de pluim zitten.

Edit: overdag bovenin, savonds onderin, wel gesteund door de controle run,
Afwachten maar weer

Laatst bewerkt:
Het ziet er niet best uit voor omgeving zwolle. Het vuurwerk gaat hoe dan ook de lucht in, maar het carbid schieten in de regen ben ik meer huiverig voor.��

@marco1000 mee eens. Het zijn maar verwachtingen hoe dan ook het vuurwerk vliegt de lucht in moet op. Geen 1 weerstation geeft het zelfde aan dus weet ook niet wat ik moet geloven. Maar ieder jaar zelfde liedje en opeens is het mooi weer.

Goed, de bekende apps/sites geven weer slechter aan. Ik ben zeer benieuwd naar de analyse van onze weermannen voor de broodnodige nuancering.

Nieuwe GFS run is hoopgevend. Het gaat flink waaien overdag maar na 18:00 begint de wind overal in Nederland af te zwakken en om 00:00 is het in heel Nederland perfect stookweer 10-20km/h. Zou het?

Zag zojuist het weerbericht op rtl 4.
Deze gaf qua wind 2-7 aan.
Meestal als ik dat zie valt de wind uiteindelijk heel erg mee.

Spannend spannend

Nieuwe GFS run is hoopgevend. Het gaat flink waaien overdag maar na 18:00 begint de wind overal in Nederland af te zwakken en om 00:00 is het in heel Nederland perfect stookweer 10-20km/h. Zou het?
Dat is echt heel krap met nog vijf volle dagen te gaan

Zwaartepunt lag eerst op donderdag de 29ste.. toen vrijdag, nu zaterdag ochtend/middag... hopen dat het nog 24 uur doorschuift. Al ziet de oper van GFS er nu goed uit. Overdag tot windkracht 8, savonds laat tussen 3 en 4

Ik blijf ook hopen. Heb nog steeds 2017 in m'n geheugen staan. Heel de dag, tot laat in de avond, zeikende regen en wind.

Rond half 11 klaarde het prachtig op :wink:

Ik heb al het hele jaar het gevoel dat het de hele avond gaat regenen. Ik ga mijn avond er niet door laten verpesten iig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan