Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Bekijk bijlage 69926
Mwa dit is beter dan buienradar wel veel regen dat wel maar geen harde windstoten. Buienradar 7bft en weerplaza 4 bft met regen doe ik het voor betreft 4 bft hopen dat het nog sterk verander kwa regen.
Maat het verschilt bij 1 ieder blijkt wel blijf weerplaza wel in de gaten houden.
Als de regen maar weg blijft, rest komt wel goed. Regen is voor mij echt de ergste boosdoener.
Ik vind besprekingen op basis van de oper, wat ook dit plaatje betreft, eigenlijk vrij zinloos. Ik denk dat dit over twee-drie dagen veel meer nut heeft.
Voor nu is de spreiding zodanig dat als de oper per ongeluk een extreem vertegenwoordigt het een kwestie "Jantje lacht, Jantje huilt" wordt.
Even op de stand van zaken nu betrekken: als de oper aan de bovenaknt zou zitten zouden we voor regio midden op 12 m/s zitten. Was het het andere uiterste dan zouden we rond 2 m/s uitkomen. De overigen 50 opties ertussenin zie je dan dus niet.
Harmonie, Hirlam (High Resolution Limited Area Model), WRF etc. Deze zijn veel fijnmaziger, beperken zich tot een kleiner gebied en kunnen daardoor een hogere resolutie nog steeds binnen een redelijke termijn berekenen. Doe je dat niet, dan duurt de berekening zo lang dat de updates veel te traag zijn.
Een model als Arome is bijvoorbeeld goed in het exact verwachten van buien. Dus nog 48 uur geduld denk ik, dan wordt het vermoed ik zeker gezien de situatie (tijd en plaats windveld en fronten cruciaal) interessant.
Ik heb het idee dat we er niet aan toe durven te geven dat het weer gewoon slecht gaat worden. Als er al dagen wordt aangegeven en ook al is dat een week van te voren, dan ga er maar vanuit dat er wel iets van waarheid in zit. We gaan het allemaal mee maken.