Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel simpel, ook ik heb er niet altijd tijd voor, samen weten we er altijd wel wat van te maken!! het is geen verplichting hoor!!

I was kidding :wink:.
Mooi om deze twee disciplines te verenigen toch?! Dat doe ik met alle plezier en passie, en van jouw kant weet ik dat dat niet veel anders is. Dus dat gast goed komen David, zeker als we het eea combineren!

Laten we vooral genieten van de komende 14 dagen en in die tijd lekker keuvelen over de atmosferische ontwikkelingen. Het is immers zo voorbij.

Ik hoop dat de lucht blauw is, zonnetjes erbij is, rond de 1/2 graden is, en natuurlijk een beetje ijs op het water! Want dat is weer leuk om vuurwerk op het ijs te gooien.
Maar dat zal het wel niet worden denk ik. Ben zoo benieuwd naar het weer.

Ik hoop dat de lucht blauw is, zonnetjes erbij is, rond de 1/2 graden is, en natuurlijk een beetje ijs op het water! Want dat is weer leuk om vuurwerk op het ijs te gooien.
Maar dat zal het wel niet worden denk ik. Ben zoo benieuwd naar het weer.

vissen gaan hierdoor dood door de drukgolf in het water...

Alles is beter dan afgelopen jaar, god me jas is nog steeds niet droog zo hard regende het. :(

Was nog nooit zo doorweekt en iedereen bleef lekker binnen..

Als ik zo op buienradar kijk verwachten ze de dagen voor oudjaar alleen maar regen. Het zal toch niet weer zulk ***** weer worden?

Ja ik zie het ging even op de professionele kaarten kijken.Neerslag is wel heel minimaal wat er op staat en het oostelijke deel droog. Maja dit gaat nog heel vaak veranderen. Dus laten we hopen dat het goed uitpakt.

Het hopen is begonnen. Hoop op een mooie droge dag, met geen of weinig wind. Anders voor volgend jaar extra vuurwerk. :D

Zoals elk jaar is het weer hopen dat het weer goed uitpakt, Liefste een niet te koude temperatuur en lekker droog en zonder wolk of mist. Maar we zullen het er maar mee moeten doen,

Heb gehoord dat we een zachte winter krijgen maar laten we hopen op weinig tot geen regen en een lekker koud dagje!

Klopt absoluut, we zitten immers op >300h vooruit te kijken, oftewel waardeloos.

Het enige model wat op dit moment al zo ver rekent is GFS, een vrij toegankelijk en grofmazig Amerikaans model.
Tot 10 dagen vooruit (dus tot +240h) komt ook het Europese weermodel ECMWF erbij, althans dan is alles aanwezig.
Vanaf de 21e kunnen we dus al wat vergelijkend onderzoek tussen beide gaan doen.
Details zijn dan nog nauwelijks te geven, al kan met het verwachte zonale patroon van de komende twee weken de betrouwbaarheidshorizon wel flink opgerekt worden.
Een bepaald weertype kunnen we dan wellicht gaan geven. Bij weertype of een trend moet je denken aan terminologie zoals: rustig en fris met nevel en lokaal mist of juist winderig, zacht en regenachtig...

Vanaf die 21e gaat het dan snel, want binnen die 240 uur komt er steeds meer data van verschillende rekenbreinen beschikbaar. En kunnen we langzaam, stap voor stap, het sluier wegnemen zodat een steeds duidelijker beeld ontstaat.

Puur gebaseerd op het patroon dat GFS en EC op dit moment schetsen zal de 31e een lucky shot moeten worden, een rustmoment tussen al het depressiegeweld door. Immers, het is tot aan de jaarwisseling een komen en gaan van storingen en periodiek veel wind (mogelijk zelfs tijdelijk stormkracht bereikend).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan