Het weer op 31 december en 1 januari.

We hebben het nog niet over ijzel gehad. Dat geeft accuweather nu aan voor de ochtend voor de regio Brabant. Zo'n jaarwisseling kan ik me ook nog herinneren in de jaren 90. Liepen we om 10 uur in de ochtend te glibberen en glijden met onze rugtas vol rotjes en die ijzel bleef de hele dag liggen omdat het vanaf dat moment kouder werd. 😜

Dat klopt ja, dat was volgens mij seizoen 95/96 weet het nog goed. Hadden we van die kleine bex vlinders met timefuse, aansteken maar rennen ging niet want superglad en vol op je bek. Wat een heerlijke tijd was dat met nog echte kou.

We hebben het nog niet over ijzel gehad. Dat geeft accuweather nu aan voor de ochtend voor de regio Brabant. Zo'n jaarwisseling kan ik me ook nog herinneren in de jaren 90. Liepen we om 10 uur in de ochtend te glibberen en glijden met onze rugtas vol rotjes en die ijzel bleef de hele dag liggen omdat het vanaf dat moment kouder werd. 😜

Ja dat kan ik me nog goed herinneren. Tijdens het vuurwerk afsteken van het stoepje af gegleden en hop een verstuikte enkel. Dit viel natuurlijk onder een vuurwerk ongeval😇

Net de pluimen bekeken op weerplaza en qua wind en regen zag het er goed uit. Over dauwpunt en mist, daar snap ik niet zoveel van. Nu even afwachten wat onze weermannen ervan vinden😄

Is er al een weers update, er is tenslotte al 16 minuten geen bericht geplaatst in dit topic.
Weinig interessants te melden, GFS en EC redelijk verwant aan elkaar. GFS iets noordelijker wind, kouder en daarmee minder mist kans, kans op winterse buien.

EC iets meer noordwesten wind, daarmee iets warmere aanvoer en ook meer mistkans of lichte regen, wind speelde in beide geen factor.

Back
Bovenaan