Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Nee nee nee…. Even opnieuw beginnen vandaag!Mwhoa....nieuwe GFS (1 model) komt nu met een zogenaamd lijlaag bij Denemarken...lucht die over de Noorse bergen stroomt krijgt een kronkeling en vormt een lagedrukgebiedje met regengebieden en buien en laat dat nu precies de 31e gebeuren bij dt model bij ons met een waterkoude 3-4 graden een een westnoordwestenwind rond kracht 3 en 5-6 aan zee....eens kijken waar ECMWF mee komt straks rond 08.15 uur.
Voordeel is wel dat mist en lage wolken eigenlijk geen issue zijn dan...
Ik zou een nier afstaan om weer eens een rustige jaarwisseling met weinig wind en kans op mist te beleven. Zolang die pokkewind en regen maar weg blijven. Ik snap de antimist beweging niet zo. Simpel consumentenvuurwerk is over het algemeen te zien, tenzij het zicht <50m wordt. Dat heb ik in tientallen jaarwisselingen slechts een paar keer meegemaakt. Dus tja....hopelijk komen de modellen nog met een twist en een dikke rug. Wishcasten....werkt helaas vrijwel nooit.Mwhoa....nieuwe GFS (1 model) komt nu met een zogenaamd lijlaag bij Denemarken...lucht die over de Noorse bergen stroomt krijgt een kronkeling en vormt een lagedrukgebiedje met regengebieden en buien en laat dat nu precies de 31e gebeuren bij dt model bij ons met een waterkoude 3-4 graden een een westnoordwestenwind rond kracht 3 en 5-6 aan zee....eens kijken waar ECMWF mee komt straks rond 08.15 uur.
Maar zoals ik het nu allemaal lees word het sowieso beter dan de afgelopen jaren in ieder geval dus dat is positief lijkt mij!Mwhoa....nieuwe GFS (1 model) komt nu met een zogenaamd lijlaag bij Denemarken...lucht die over de Noorse bergen stroomt krijgt een kronkeling en vormt een lagedrukgebiedje met regengebieden en buien en laat dat nu precies de 31e gebeuren bij dt model bij ons met een waterkoude 3-4 graden een een westnoordwestenwind rond kracht 3 en 5-6 aan zee....eens kijken waar ECMWF mee komt straks rond 08.15 uur.
Mooie rug over onze omgeving tijdens de jaarwisseling in de 00z oper. Koud en vrij rustig ook met een paar graden vorst en een hooguit matige oostenwind. Waar kan ik tekenen?De kaarten van EC zijn er nog niet maar de kaarten die al wel binnen zijn....
evolutie lijkt dezelfde kant op te gaan .....nog even 20 -30 min wachten.
juist, 2 tot 3 is primaWant als ik het me goed herinner is windkracht 2 tot 3 het beste toch gedurende de 31e? De rook waait langzaam weg maar de effecten hebben nauwelijks tot geen last van de wind en kunnen dus mooi naar beneden dwarrelen.
Ik zou een nier afstaan om weer eens een rustige jaarwisseling met weinig wind en kans op mist te beleven. Zolang die pokkewind en regen maar weg blijven. Ik snap de antimist beweging niet zo. Simpel consumentenvuurwerk is over het algemeen te zien, tenzij het zicht <50m wordt. Dat heb ik in tientallen jaarwisselingen slechts een paar keer meegemaakt. Dus tja....hopelijk komen de modellen nog met een twist en een dikke rug. Wishcasten....werkt helaas vrijwel nooit.
5.5 was in mijn studentenjaren een 10… dus we zitten nog veilig!hmm, in de pluim blijft een hardnekkig cluster zitten met positieve dauwpunten en dat zijn best veel members (70-75%) ...dat is zee invloed.... hoeft zeker niet meteen slecht te betekenen maar ik blijf voorzichtig positief....6.5 als cijfer blijft staan voorlopig..
Yup, gunstige oper scenario kan de prullenbak in waarschijnlijk. En daarnaast, zit bij dat grote cluster de windrichting ergens tussen zuidwest en noord, icm een toenemend neerslagsignaal vanaf 29/30 december. Dat doet lagedrukinvloed vermoeden aan de oostflank van de Atlantische rug. Zonde als dit zo zou blijven. Wordt het gewoon weer ouderwets mazzel hebben...hmm, in de pluim blijft een hardnekkig cluster zitten met positieve dauwpunten en dat zijn best veel members (70-75%) ...dat is zee invloed.... hoeft zeker niet meteen slecht te betekenen maar ik blijf voorzichtig positief....6.5 als cijfer blijft staan voorlopig..