Het weer op 31 december en 1 januari

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het weer op 31 december en 1 januari

Vorig jaar kan het niemand ontgaan zijn: sneeuw! Dit jaar hopen we op een betere voorspelling! Heldere lucht gevuld met sterren, windstil en geen neerslag zijn de ultieme weersomstandigheden voor een perfecte jaarwisseling.

Waar kunnen wij deze voorspellingen vinden? En wat vind jij van het weer tijdens het vuurwerk?

Laatst bewerkt door een moderator:
als het nog te vroeg is, wil ik me nog ff geen zorgen gaan maken over het weer op onze dag van het jaar :bye:

Misschien hier het 'ideale' 31 December weer bespreken tot het echt voorspelbaar is (14 december ong.)

gr.

idd daar is ook dit topic voor, wij hadden hem al klaarstaan voor 1 december omdat vele het oh zo interessant vinden om lekker te speculeren over wat het gaat worden en wat ze het liefste willen hebben.

Voor het andere weer hebben we ook een ander topic:wink:

Ik had geen last van de sneeuw vorg jaar, tijdens oud en nieuw.

Zoals Omepje het zegt, wil ik het weer ook hebben:p Alleen zonder sterren.

Vorig jaar was het goed weer bij mij.
Was wel koud maar gelukkig wel droog en klein beetje wind.
Alleen 's avonds begon het wel te waaien wat jammer was, omdat de effecten zo snel weg waaiden.

Het weer wat ik het liefst zie op 31 december en 1 januari 's nachts:
- Droog.
- Mag licht vriezen, maar niet te zwaar. -2 graden is prima.
- Geen neerslag.
- Geen mist.
- Klein beetje wind, zodat de rook niet blijft hangen. Maar ook niet teveel wind want dan kan je niet optimaal genieten van je vuurwerk.
- Het liefst geen sneeuw. Dat dempt je knallen en de vocht trekt in je vuurwerk.
- IJs op kleine sloten of beekjes is wel leuk.

Vanaf 15 december kan je op www.buienradar.nl / www.weer.nl je woonplaats in typen en dan kan je 14 dagen vooruit kijken!

Ik denk dat de topic dan echt op gang komt.

ideale weer voor mij

ochtend
mag mistig ( niet te veel )
mag zo hard vriezen als het zou kunnen in nederland ( je kan je er op kleden )

middag
hopelijk mist weg (als die er staat)
gewoon droog, mag bewolkt

avond
geen mist
helder weer (liefst helder als het bewolkt is dan achja. zolang het niet regent of sneeuwt of hagelt)
lekker koud kan daarna lekker warm maken met alcohol bij een feest

Ik hoop vooral op droog weer met niet te veel mist en wind.. simpel genoeg..
Wolken maakt me geen zak uit.. me vuurwerkn gaat toch zo hoog niet..
En de kou kun je je inderdaad op kleden heb elk jaar mijn "vuurwerk" handschoenen aan en dat werkt perfect

Sneeuw?? Daar had ik vorig jaar geen last van volgens mij. Ik hoop dat er een kleine wind opsteekt om een uur of 5 tot 7 uur zodat de rook weg is. Als het vriest is het ook niet erg want dan is de lucht lekker helder, mist is namelijk een ramp en verwens ik. De temperatuur moet rond het vriespunt liggen, des te beter smaakt de Glühwein en de chocomelk.

Geen zon, wind of neerslag. Temperatuur rond het vriespunt.

Bedankt moeder natuur,

Peace

Tot 16 december niets van te zeggen, pas de 16e geeft de pluim de meest verre aankondiging van het weer dat wellicht met oud en nieuw plaats zou kunnen gaan vinden.....let wel....soms is een dag van te voren nog niet bekent wat het weer zal worden.........meestal zijn het de details.....:shocked:

Inderdaad het enige wat je nu kunt doen is een beetje speculeren.
Al is dat tot die tijd ook wel leuk natuurlijk. Ik hoop op veel regen en wind :D

Nee hoor afgelopen 2 jaar vond ik het maar ***. 2 jaar terug veel mist gehad. En die sneeuw van vorig jaar was ook niet echt ideaal. Hopen dat het dit jaar beter word :)

Ik ben weer benieuwd, weer zoals vorig jaar is wat mij betreft geen probleem!

Laatst bewerkt:
Hopelijk wordt het zo rond het vriespunt, licht briesje (om de rook/mist weg te blazen), mooi laagje sneeuw (wel enigszins vers, niet dat ijzige en drassige spul), beetje bewolkt/geen zon (is het wat donkerder, kan je eventuele sier-effecten overdag wat beter zien) en af en toe een licht sneeuwbuitje :thumbsup:.

Er is niets over te zeggen, de 31e....zelfs de pluim springt als een gek de laatste dagen zo ontzettend, dat meteorologen zich er ook geen raad mee weten. Er zijn teveel onzekerheden, zelfs al voor de korte termijn. In het allerslechtste geval weten we de 30e december nog steeds niet wat het zal worden....soms komt er teveel bij kijken..nowcasting doen we dan.

Kijk maar eens naar donderdag aanstaande....temperatuur, dauwpunt, sneeuwval, regen, bevroren ondergrond,intensiteit van de neerslag, bovenluchttemperaturen,windrichting en kracht, temperatuur zeewater....dat alles moet meegenomen worden voor het weer as donderdag of wel een zeer moeilijke verwachting... ^_^

Back
Bovenaan