Het grote oliebollen topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor degenen die zelf oliebollen (gaan) bakken, maak je zelf beslag zonder pakjes dus vanaf en pak bloem of neem je de welbekende mixen en volg je wat er op t pak staat? Ik maak altijd zelf t beslag maar wil dit jaar eigenlijk ook eens kijken wat/of t verschil is met Koopmans qua smaak etc. Heb namelijk t idee dat er in zo'n pak met mix eigenlijk niks meer dan bloem, beetje zou en gist zit maar kan t mis hebben..

... kijken wat/of t verschil is met Koopmans qua smaak etc. Heb namelijk t idee dat er in zo'n pak met mix eigenlijk niks meer dan bloem, beetje zou en gist zit maar kan t mis hebben..

Volgens mij zit er inderdaad niets meer in dan dat. Het is vooral gemakzucht om die pakken te gebruiken :)

Al wel kramen zien staan, maar helaas nog geen bol gekocht. Daar moet echt snel verandering in komen.

Lorkheers in Nijverdal heeft oprecht de beste. Voor wie bij Valk gaat kopen....dat is aan de overkant.geb er deze week wel al 4 van achter de kiezen en dat is niet gebruikelijk voor mij.

Net een oliepouce gehad. Niet echt mijn ding, doe mij maar een simpele bol gewoon.

IMG_0541.jpg

Ik heb me tot nu toe weten in te houden, maar het is december, dus dat moeten we dit weekend maar ff vieren met een vette bol.

Kan me helemaal scheel vreten aan deze dingen. Helemaal als je een tijd in de kou hebt lopen stoken.

Vorige week koude appelbeignets vd lokale snackbar op met mijn moeder.
Waren echt niet te vreten..

Gaat Perfect met die Koopmans pakken (leve de gemakzucht).
Ff zelf wat dingen toevoegen voor wat meer smaak en de rozijnen een nachtje in wat lekkers laten wellen. Top bolletje.

20221227_191305.jpg

20221231_111022.jpg

IMG-20221231-WA0015.jpg

Ik bak ze graag zelf, maar wel alleen als 31 december op een zondag valt. Anders zit ik in de bunker. Dit jaar dus weer aan de bakkerij!! Dit was (een deel van) mijn "oogst" van de vorige keer. Kees Hotlkamp, maar dan zonder EI en met plantaardige melk (haver) voor mijn lieffie, want die eet liever geen dierlijke dingen vanwege allergische reacties IMG_20201231_114331.jpg

Ga denk ik ik Koopmans proberen en een eigen/opgezocht recept. Met appel, rozijnen en krenten. Rozijnen nachtje laten weken of maakt dat niet uit?

Hebben jullie nog tips om te voorkomen dat de rozijnen/krenten aan de buitenkant van de bol niet "verbranden" ?

Hebben jullie nog tips om te voorkomen dat de rozijnen/krenten aan de buitenkant van de bol niet "verbranden" ?

Rozijnen/krenten/appelmix na het wellen en uitlekken even door de bloem halen. Blijven ze meer 'in' je mix/beslag zitten ipv naar 'buiten trekken'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan