Gezelligheids vuur tijdens oud en nieuw?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Komend jaar voor de 3e keer een oud olievat als brandton op de stoep. Begin vd avond aan met schoon hout, als die goed brandt de kerstboom erin en na middernacht de lege vuurwerkpotten.

2 jan. Dan leeghalen --》 kleiproppen en niet verbrandde stukken in de kliko en het as verspreiden in de tuin.

Wat een sfeervol straatje zo Heistek, ziet er echt gaaf uit.

Thanx!
Gezellige buurt dat werkt ook mee 👍
Iedere jaar met 5 buurmannen maken we er weer kerst van in de straat. Buurtborreltje rond de kerst vuurkorfjes erbij gewoon top sfeer!

In september komen de eerste zijn jullie allemaal weer thuis met oud en nieuw vragen weer op gang en gaan jullie weer lichtjes ophangen dit jaar?

Dus kerst en nieuw jaar bij ons in de wijk is inmiddels traditie 😏

Waar blijven die foto's van de de vuurwerkcrew vuurkorven? Baal nog steeds dat ik niet gewonnen heb.

Ontopic: bij ons staat ook altijd een oliedrum op straat toch probeer ik altijd iedereen te overtuigen om de cakes gewoon staand op te laten branden i.p.v. ze in de ton te gooien, is me te vaak mis gegegaan.

Waar blijven die foto's van de de vuurwerkcrew vuurkorven? Baal nog steeds dat ik niet gewonnen heb.

Ontopic: bij ons staat ook altijd een oliedrum op straat toch probeer ik altijd iedereen te overtuigen om de cakes gewoon staand op te laten branden i.p.v. ze in de ton te gooien, is me te vaak mis gegegaan.
Bij ons is het 1 keer voorgekomen dat er nog een bombette in zat. De ton deed precies wat we wilden, er kwamen alleen vonken uit omhoog, niemand kreeg iets tegen zich aan. Wel schrikken natuurlijk. Daarna hebben we alle cakes eerst even een cool-down periode gegeven, daarna met hoofdlampje erin gekeken om te kijken of alles afgegaan was. Uiteraard helemaal niets meer tegen gekomen, alles was verder afgegaan, en ik moet zeggen, we hadden echt een gigantische collectie.

Vorig jaar (dit jaar dus eigenlijk) wel voor het eerst iets in de vuurton gehad, wat niet helemaal leeg geschoten was. Er in gedaan door een buurman. Dat was wel even schrikken een paar minuten later. Gelukkig alles goed gegaan.
Dit jaar dus nog meer en beter controleren !!

Ik gebruik geen vuurton maar meestal gaan er altijd wel een paar cakes en compounds vanzelf de fik in...uiteindelijk op 1 hoop en nog even nagenieten bij het vuur van een mooi oud en nieuw

Bijlagen

• 20240101_004744.jpg
    20240101_004744.jpg
    1 MB · Weergaven: 17
Hier 1 keer gedaan, wat een troep gaf dat. De ton stond aan straat en was nog enkele dagen gloeiends heet ondanks vele regen die dagen. Hier dus niet weer.

Misschien dit jaar voor het eerst een vuurtje stoken... zou wel handig zijn om gelijk van het afgestoken vuurwerk af te komen haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan