Gepakt met vuurwerk

Misschien moet je ff je posts terug lezen. Kun je zien hoe gek het over komt. Het lijkt er haast op dat je er trots op bent dat je gepakt bent en dat je gewoon doorgaat met waar je mee bezig was. Misschien niet zo slim, maar je moet het zelf weten.
Greeetzzz

Ik ben het met Tjopper eens. Het is niet voor niks verboden. En wees er maar trots op. Tot een keer een brandje komt op de plek waar het spul weer licht als je het weer ooit haalt. En jij toevallig op je nest ligt. Dan kom je wel minder positief over.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zeg continu dat ik het dus niet doe ;) maargoed... toen ik het wel deed, wist ik heus waar ik mee bezig was maar dat brandje geld net zo goed als jij gewoon een aantal andere stukjes vuurwerk hebt liggen.

Ik ben het met Tjopper eens. Het is niet voor niks verboden. En wees er maar trots op. Tot een keer een brandje komt op de plek waar het spul weer licht als je het weer ooit haalt. En jij toevallig op je nest ligt. Dan kom je wel minder positief over.

Stel dat er een brandje komt.. Ja, en dan? Vuur verspreid zich in principe omhoog, en naar aanliggende gebouwen. In een kelder of schuur is het dus relatief veilig. En mocht de brand toch de schuur bereiken, kost het je waarschijnlijk alleen je schuur.
Sowieso, als jij ligt te slapen en er breekt brand uit, wordt jij echt wel wakker (door zuurstoftekort). Wordt je niet wakker zal je eerder overlijden door de gevolgen van brand dan door het vuurwerk. Ook zal de schade van de brand groter zijn dan dat van het vuurwerk.

Shells e.d. doen misschien meer schade, maar ook die 25 kilo Nederlandse cakes en pijlen doen flinke schade hoor. Dus als we voor die "stel dat" op gaan letten wat we gaan kopen, koopt niemand dus meer vuurwerk.

Zuurstoftekort word je echt niet wakker van hoor je valt alleen maar in een diepere roes. En vuurwerk in de kelder vind ik ook niet zo een goed idee. Kelder zit recht onder het huis en als het dan afgaat heb je best een goeie kans dat je huis affikt aangezien vuur omhoog gaat.

Scheinheilig boontje. :D

Zuurstoftekort word je echt niet wakker van hoor je valt alleen maar in een diepere roes. En vuurwerk in de kelder vind ik ook niet zo een goed idee. Kelder zit recht onder het huis en als het dan afgaat heb je best een goeie kans dat je huis affikt aangezien vuur omhoog gaat.

De grens tussen genoeg zuurstof en die diepe roes, daar wordt je wakker van in de meeste gevallen. Dan zit je in het stukje moeilijk ademhalen enzovoort. Wacht je dan te lang, ga je weer in diepe roes.

Vuurwerk in de kelder is wbt brand redelijk veilig. Enige uitzondering is als de brand in de kelder zou beginnen, maar dan is geen enkele verdieping "veilig".

De laatste drie dagen van het jaar haal je je vuurwerk in NEderland op en dat berg je op in de kelder. Dan is het legaal niet gevaarlijk.

Haal datzelfde vuurwerk 2 dagen eerder in België, ja dat kan nu bijvoorbeeld bij Loots gehaald worden, en leg het dan in de kelder. Dan is het ineens zwaar illegaal en levensbedreigend.

Zie ik het zo goed?

Stel je voor dat je op een zebra pad loopt en er stort een vliegtuig neer op je hoofd ...
Het is altijd maar als als als ...

Stel je voor dat je op een zebra pad loopt en er stort een vliegtuig neer op je hoofd ...
Het is altijd maar als als als ...

Dat is de huidige tijdsgeest. De nadruk ligt zeer zwaar op 'preventie'. Heeft te maken met de gedachte dat voorkomen beter is dan genezen. Oftwel, alles verbieden, dan gebeurt er niets meer. Dan houd je alleen de kosten voor strikte handhaving en vervolging over en daar zal dan ook zwaar op ingezet worden.

Het is al even geleden dat ik op enig vuurwerk forum ben geweest, maar nou heb ik het een en ander gelezen over dutch-pyro waar ik erg nieuwsgierig van wordt. Ik had hier ergens gelezen dat de politie achter klantgegevens is gekomen? Heb hier al meerdere keren besteld (dutch-Pyro) 2 keer in september 2011 en ook nog begin september dit jaar. Dus nu is de kans ook aanwezig dat de politie bij mij op de stoep staat ofwat? Ik weet niet of er na de zomer dit jaar ook nog mensen gepakt zijn die gelinkt waren aan Dutch-pyro? Want wat ik begreep is dat er tussen de bestelling en het bezoek van de politie niet al te lange tijd tussen zat... Jammer dat ik dit allemaal pas dit weekend te weten ben gekomen.

Laatst bewerkt:
Het is al even geleden dat ik op enig vuurwerk forum ben geweest, maar nou heb ik het een en ander gelezen over dutch-pyro waar ik erg nieuwsgierig van wordt. Ik had hier ergens gelezen dat de politie achter klantgegevens is gekomen? Heb hier al meerdere keren besteld (dutch-Pyro) 2 keer in september 2011 en ook nog begin september dit jaar. Dus nu is de kans ook aanwezig dat de politie bij mij op de stoep staat ofwat? Ik weet niet of er na de zomer dit jaar ook nog mensen gepakt zijn die gelinkt waren aan Dutch-pyro? Want wat ik begreep is dat er tussen de bestelling en het bezoek van de politie niet al te lange tijd tussen zat... Jammer dat ik dit allemaal pas dit weekend te weten ben gekomen.

Volgens mij worden ivm DP geen bezoeken meer gedaan.

De eigenaar is toen gepakt voor handel in/ bezit van illegaal vuurwerk, en daarbij is de klantinformatie van de (in prinicipe legale) webwinkel in beslag genomen. Hoe of wat verder weet ik niet, maar bij een deel van deze adressen zijn ze op bezoek geweest om o.a. mortieren in beslag te nemen.
Ze hebben de documenten van dat moment, ergens vorig jaar, en niet de nieuwe gegevens. Lijkt me ook sterk dat ze in een vuurwerkonderzoek pas een jaar later langskomen, als het bewijs al vernietigd is.

zojuist een bezoek gehad van de politie bij mij thuis met de vraag of ik in het bezit ben van illegaal vuurwerk.
de aanleiding van dit bezoek was, is dat ik in het verleden een 4inch houten mortier rek bij dutch-pyro.nl heb besteld.

helaas heb ik ze moeten teleur stellen met het antwoord dat ik niet in het bezit ben van zoiets dergelijks.
Vind het wel vreemd dat zij alle gegevens van dutch pyro hebben???

Maar ik heb nog wel klamme handen ervan hahaha.

Wat bedoel jij met in het verleden? is dit weken maanden of een jaar geleden? Ik heb dit gedoe met Dutch-Pyro pas onlangs ontdekt. Heb er zelf ook een aantal keren besteld. Het gaat er mij om dat ze niet nu nog steeds adressen afgaan na aanleiding van vorig jaar(ik mag hopen dat inderdaad het bewijs is vernietigd nu inmiddels hun zaak is afgelopen). Dus extra informatie is altijd welkom! Personen die gepakt zijn via dutch-Pyro mogen me als ze willen een prive bericht sturen over Hoe/wanneer het gebeurd is. Ben zeer benieuwd namelijk...

Laatst bewerkt:
Ik ben vorig jaar in de week voor kerst bezocht door een viertal personen van de milieudienst en politie zuidoost brabant. Ik was zelf niet thuis. Had een week daarvoor vier pijpen besteld bij Dutch-Pyro. Zij waren ook in het bezit van een huiszoekingsbevel. Ze hebben de pijpen niet meegenomen wat ze wel hadden mogen doen wat mij betreft.

Ik ben vorig jaar in de week voor kerst bezocht door een viertal personen van de milieudienst en politie zuidoost brabant. Ik was zelf niet thuis. Had een week daarvoor vier pijpen besteld bij Dutch-Pyro. Zij waren ook in het bezit van een huiszoekingsbevel. Ze hebben de pijpen niet meegenomen wat ze wel hadden mogen doen wat mij betreft.

Zeker weten dat het een huiszoekingsbevel was en niet gewoon een beschikking tot binnentreden? Een.huiszoekingsbevel voor een paar buisjes lijkt me namelijk stug, zeker als ze hem binnen een week geregeld hebben.

Zeker weten dat het een huiszoekingsbevel was en niet gewoon een beschikking tot binnentreden? Een.huiszoekingsbevel voor een paar buisjes lijkt me namelijk stug, zeker als ze hem binnen een week geregeld hebben.

Kom op zeg, ze zijn niet allemaal even achterlijk...

Kom op zeg, ze zijn niet allemaal even achterlijk...

Een huiszoeking voor een paar buisjes is gewoon zwaar overdreven, en de aanvraagprocedure duurt naar mijn weten ook langer. En daarbij moet overtuigend bewijs voorgelegd worden van iets zwaar illegaals; een paar mortierbuizen valt niet onder dat overtuigende bewijs.
99,999% van de vuurwerk gerelateerd politiebezoeken zijn ook gewoon met een bevel tot binnentreding, maar door bangmakerij en onwetendheid noemt men het een huiszoekingsbevel.

Als ze het verschil tussen mortieren en shells niet weten is het in hun beleving al snel zwaar illegaal.

Klopt, maar het poppetje bij justitie dat het huiszoekingsbevel afgeeft weet het verschil wel. Net als een deel van agenten (en EOD) trouwens. Maar het wordt vaak (bewust) verkeerd naar buiten gebracht, of de media verdraaid het (door gebrek aan kennis).

Back
Bovenaan