[Funke NL] Cracker Fontänen

Alle andere items heb ik gewoon bevestigd gekregen. Dus ik ga er vanuit dat ik deze ook uitgeleverd krijg.
Voor zover ik weet betreft het alleen dit item wat niet komt

Kan natuurlijk wel zijn dat er andere winkeliers zijn die nog rest voorraden hebben en deze wel gewoon kunnen uitleveren.

Bedankt voor de toelichting Patrick. Natuurlijk ben ik blij dat de rest van de doorgeschoven bestellingen wel geleverd kan worden, zoals het er nu naar uitziet. Toch zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat het bestelde geleverd wordt. Ik pas daar ook mijn aankoopbeleid op aan. Ik kijk jou er niet op aan maar de importeurs. Als het bestelde vuurwerk doorgeschoven is naar het buitenland dan wisten ze dat ook al 10 maanden geleden. Kopen en verkopen is ook een gunst over en weer. Betrouwbaarheid speelt daarin voor mij een grote rol. Dit gaat dus ten koste van mijn gunfactor wat betreft een bepaalde importeur. Nu meed ik deze al zoveel mogelijk, alleen een beetje jammer dat Funke voor deze importeur gekozen heeft :wink: Dat jij betrouwbaar bent weet ik.

Zal er dus landelijk (misschien op enige rest voorraad na) geen cracker fontänen beschikbaar zijn? Dat zou ik nu heel erg zuur vinden...

Bedankt voor de toelichting Patrick. Natuurlijk ben ik blij dat de rest van de doorgeschoven bestellingen wel geleverd kan worden, zoals het er nu naar uitziet. Toch zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat het bestelde geleverd wordt. Ik pas daar ook mijn aankoopbeleid op aan. Ik kijk jou er niet op aan maar de importeurs. Als het bestelde vuurwerk doorgeschoven is naar het buitenland dan wisten ze dat ook al 10 maanden geleden. Kopen en verkopen is ook een gunst over en weer. Betrouwbaarheid speelt daarin voor mij een grote rol. Dit gaat dus ten koste van mijn gunfactor wat betreft een bepaalde importeur. Nu meed ik deze al zoveel mogelijk, alleen een beetje jammer dat Funke voor deze importeur gekozen heeft :wink: Dat jij betrouwbaar bent weet ik.

Hoeft natuurlijk niet aan de importeur te liggen, helaas zijn er soms ook externe factoren in china die hierin meespelen waar je als importeur niks aan kan doen.

Hoeft natuurlijk niet aan de importeur te liggen, helaas zijn er soms ook externe factoren in china die hierin meespelen waar je als importeur niks aan kan doen.
Bedankt voor de toelichting. Dan had ik het mis met mijn aanname dat alles wat al lang geleden besteld is al in Nederland is.

Bedankt voor de toelichting. Dan had ik het mis met mijn aanname dat alles wat al lang geleden besteld is al in Nederland is.

Nee sowieso werkt China met een kalender en de meeste productie van NL artikelen begint vanaf augustus zoals ik het begrepen heb.
En als daar dan bijvoorbeeld slecht weer plaatst heeft gevonden met namee heel heet of er is een fabriek een ongeval geweest dan ligt alle productie x tijd stil bijvoorbeeld.
En dan kan het soms krap worden.

Alle andere items heb ik gewoon bevestigd gekregen. Dus ik ga er vanuit dat ik deze ook uitgeleverd krijg.
Voor zover ik weet betreft het alleen dit item wat niet komt

Kan natuurlijk wel zijn dat er andere winkeliers zijn die nog rest voorraden hebben en deze wel gewoon kunnen uitleveren.
Helemaal duidelijk! Dank voor het snelle antwoord.

Nee sowieso werkt China met een kalender en de meeste productie van NL artikelen begint vanaf augustus zoals ik het begrepen heb.
En als daar dan bijvoorbeeld slecht weer plaatst heeft gevonden met namee heel heet of er is een fabriek een ongeval geweest dan ligt alle productie x tijd stil bijvoorbeeld.
Interessant, Ik heb deze al in september 2020 besteld. :wink: Ik mail je wel even.

Maar voordat er nu onrust of verwarring ontstaat: er zijn winkels die dit artikel geleverd hebben gekregen of nog geleverd gaan worden en dus eind december "gewoon" uitleveren...

Maar voordat er nu onrust of verwarring ontstaat: er zijn winkels die dit artikel geleverd hebben gekregen of nog geleverd gaan worden en dus eind december "gewoon" uitleveren...

Daar gaan we wel vanuit :handsup:

Eerste jaar dat ik ze heb, 5 pakjes, dat gaat wel wat spektakel geven nagenoeg tegelijk!

Vanavond of morgen ff rondje webshops doen waar ze nog te bestellen zijn. Wil deze er echt graag bij hebben.

Hoe moet ik dit lezen? Alle vuurwerkfabrieken in China gaan dan alleen aan de slag voor Nederland of hoe? Lijkt me dat enkele fabrieken zich dan op Nederland richten, maar niet alle?

De lokale Zena dealer had deze nog gewoon op de site staan, dus samen met de Cuckoo Cuckoo Fountain toch maar snel een paar doosjes besteld. Erg benieuwd naar want ze zien er prima uit.

Een totaal onbekende dealer voor mij komt dit jaar blijkbaar op de hoek van mijn straat. Ze hebben van de week de cracker fountains juist op de site toegevoegd, ik hoop dat ze ze dan ook echt hebben

Hoor zo her en der dat deze niet meer te verkijgen zijn, of althans niet meer bij de importeur in te kopen? Dan moeten we het dus wellicht van wat restjes hebben. Zou jammer zijn, deze heerlijke fonteinen had ik er graag weer bij gehad!

Hoor zo her en der dat deze niet meer te verkijgen zijn, of althans niet meer bij de importeur in te kopen? Dan moeten we het dus wellicht van wat restjes hebben. Zou jammer zijn, deze heerlijke fonteinen had ik er graag weer bij gehad!

Restjes suggereert dat dit artikel er uit is of uit gaat, maar dat is niet het geval. Ik snap de ophef verder ook niet zo. Elk jaar raakt 80-90% van het vuurwerk uitverkocht bij de Importeurs. Dat is heel gebruikelijk bij seizoensartikelen, het zou niet goed zijn als een importeur of een winkel aan het eind van het seizoen nog volle bunkers heeft. Er zijn op dit moment Importeurs waar zelfs al 70% van het assortiment niet meer in te kopen is. Wat veel belangrijker is, is wat de actuele verkoopvoorraad van een winkelier is.

Nou eerst maar zien en geloven. Ik zie via vuurwerkplanet dat het bij meerdere winkels in de omgeving nog te bestellen is. Kan er vervolgens ook zo een stuk of 100 van bestellen bij een winkel naar keuze als ik dat zou willen. Lijkt me nogal een wassen neus dus dat voorraad systeem van die site.

Back
Bovenaan