Folder of internet ?

Ik koop altijd via het internet maar als ik de folders eenmaal bin heb ga ik wel alle krantjes doorspitten of er nog leuke aanbiedingen bij zitten maar dus vooral heel veel op het internet

Mijn bevriende vuurwerkhandelaar (detaillist) waarvoor ik dit topic geopend hebt heeft uiteindelijk gekozen om de folder afgelopen O&N niet te verspreiden
Achteraf blijkt nu dat dit geen financiele gevolgen heeft gehad voor zijn omzet.
(omzet is gelijk gebleven t.o.v. vorig jaar)

Gelijk gebleven omzet, dus niet gestegen...ik kan alleen maar hopen dat niet iedere detaillist dit gaat navolgen nu...

Hmm, mooi dat hij evenveel omzet heeft behaald, maar is het ook door evenveel klanten ed? of wordt er meer uitgegeven?
*wil alle details weten

Achja, om mijn steentje bij te dragen aan de discussie:
Ik kijk wel altijd in de folders. Hoewel wij een Ja/nee stikker op de brievenbus hebben zitten, krijgen wij elk jaar toch elke folder binnen (gaan mee met de kranten :P).
Folders zijn enorm belangrijk, ik zit pas vanaf december 2010 hier op VWC, en wist niet beter dan dat er maar 6 vuurwerkwinkels in de buurt zaten.
Waarvan 2 winkels ik dat jaar daarvoor ook nog niet kende, had ik namelijk nog nooit een folder van gehad! Anyway, zonder folders had ik van 3 van die vuurwerkwinkels nooit geweten dat ze vuurwerk verkochten, ik kom er nooit langs dus..
De tuincentra wist ik het dus enkel van, maar die bezorgen dan ook al 5 jaar lang ofzo de folders hier, maar anders had ik ook nooit bij Mooijvuurwerk(.nl) geweest.. (ook al was ik daar de 1e keer door een vriend die daar had gekocht, altijd leuk als kind, 200 rotjes voor 1 euro, en de rest ook :D

Maar wat ik er dus mee wil zeggen, zonder folders geen/minder naamsbekendheid.

Borden langs de weg willen ook wel helpen, wordt hier enkel door de tuincentra gedaan, waarvan ik toch wel weet dat ze vuurwerk verkopen :P

voor mij is de vuurwerk folder toch erg belangrijk. Zo weet ik waar in de buurt een handelaar zit en wat deze aanbied. Ik bewaar de folders en vergelijk zo de prijzen met die van de jaren daarvoor. Uiteindelijk bestel ik wel via internet omdat dit gewoon weg makkelijker is.

Met de vuurwerkfolders heb je ook meer tijd om je vuurwerk zorgvuldig uit te kiezen. Als je een show gaat maken met bepaalde effecten maar je weet niet of de effecten in je show passen, kan je moeilijk daar aankakken en de hele tijd naar het beeldscherm zitten te starren totdat jou producten langs komen. Ook vind ik een vuurwerkfolder gewoon handiger, net zoals MrBonbridge zei: Zo weet ik waar in de buurt een handelaar zit en wat deze aanbied.

Ik ben voorstander van de mix: lekker ouderwets bladeren en uren turen naar de prachtige collecties, "live" kijken bij de demo's, filmpjes checken op VWC, babbelen bij de verkooppunten en als je dan je bestelling echt wil gaan plaatsen doe je dat op je gemak achter de PC!! En wil je nog wat extra korting of zo links en rechts een extra gratis pot, dan toch maar bij het verkooppunt langs gaan om te bestellen...

Persoonlijk ga ik nog altijd voor de folder. Dit vind ik absoluut makkelijker kijken naar wat ik wil en ook de bestelvorm vind ik gewoon aantrekkelijk en ouderwets:)

Dit jaar heb ik dan ook voor het eerst per internet besteld, had ik nog nooit eerder gedaan, maar nu moest het dan omdat ik 1,5u van huis, bij Steenbergen mijn vuurwerk ging halen.
Echter heb ik hier nog wel een folder door laten opsturen zodat ik in ieder geval kon uitzoeken via de folder!

Ook verkooptechnisch denk ik dat een folder er goed is.
Mensen reageren op een folder die in de brievenbus valt. Het aantal dat hierop reageert zal meer zijn dan het aantal mensen dat op internet op zoek gaat naar vuurwerk in de buurt.
Om winkels te ontlasten is het wel weer een idee om klanten via de folder te verwijzen naar een website waar ze hun bestelling kunnen doen, maar ik denk, zoals je hier dus al ziet, dat de folder op welke manier dan ook nog altijd bij de tijd is en ingezet moet worden!

Ik beb nog steeds een voorkeur voor de folder, gewoon lekker overzichtelijk en makkelijk vergelijken van producten, natuurlijk is internet niet meer weg te denken omdat negen van de tien winkeliers nu bij de producten het filmpje er bij plaatst, maar toch hoop ik van harte dat de folders er gewoon bij blijven.

Folder natuurlijk, lekker bladeren, wegleggen, weer pakken....zou ik toch wel missen hoor als dat er niet meer was...alles op een stapel...kan wel 3 I-pads op elkaar leggen maar dat is het dan toch niet he?:cool:

Het gevoel dat je krijgt bij het bladeren door de folders krijg je helaas niet via het internet.
Ik kies tog voor internet, het is niet meer weg te denken en het werkt allemaal geweldig goed en makkelijk.

Folder natuurlijk. Ik trek er ieder jaar een paar uur op uit om wat fysieke folders te bemachtigen, en krijg er ook nog een paar thuis.Bestellen doe ik wel via het net. Maar het lekker bladeren door een folder blijft voor mij toch iets magisch. Daar kan internet niet aan tippen.:wink:

Ik denk dat een folder altijd wel zal blijven.
Men is het gewend en dit is in 1e instantie ook het het aangevertje bij de consument dat het weer tijd is om vuurwerk te bestellen.
Het is een dure investering en het probleem is dat je niet kunt meten wat de meerwaarde van de folder is.
Veel mensen lezen de folder maar komen zonder naar de winkel.
Ook groeit het aantal online bestellers elk jaar, maar ook hierbij heeft de folder een rol.
Klanten die jaarlijks bij je komen weten je wel te vinden.
Echter zijn er toch ook nieuwe klanten die door de folder op de site gaan kijken.

Gr

Folder natuurlijk. Ik trek er ieder jaar een paar uur op uit om wat fysieke folders te bemachtigen, en krijg er ook nog een paar thuis. Maar het lekker bladeren door een folder blijft voor mij toch iets magisch.

Haha ik herken dit zeer zeker, eind november en begin december rijd ik met de auto soms even om om te kijken of er bij de verkooppunten al folders liggen. Misschien totaal onnodig want ik ken zo'n beetje elk product wel maar zoals je al zegt : het blijft iets magisch om door folders te bladeren. Trouwens ook het enigste deel van het jaar dat ik überhaupt in folders blader :)

Puur voor overzicht is internet niet te overtreffen maar als ik met mijn hart praat met stip op 1 de folder.als we praten over folders komt de ouwe l.l in mij naar boven de romantiek van het verleden,de oudere vuurjunk onder ons weet nog wel als jonge jongen met 4.5 of 6 folders naast je bed en maar bladeren en plannen man wat een tijd.

@chappie: dat is idd wel waar....weken van te voren al zenuwachtig en op het moment dat ze eindelijk op de mat vielen eindeloos lijstjes maken. Zoveel mogelijk vuurwerk uit het budget halen :D

@ pyromaniac 1975 dan zou een forse advertentie in de regionale bladen ook een goede optie zijn. Alleen verdwijnen die kranten ook vaak ik de papier bak. haha.

Verder kijk ik nu veel hier om te vergelijken en het forum van de dealer waar de afgelopen jaren bestel. Isandra Echteld. Maar een krant door de brieven bus blijft wat hebben. Ben pas 20 maar. Kan me nog wel herinneren dat ik een jaar of 14 was. En die Uveco folder en de GVB door de deur kwamen. en ik daar wel elke dag een paar keer inkeek. Tot ik eind december me vuurwerk mocht bestellen voor een paar tientjes haha :)

Dit jaar voor t eerst via internet bestellen. Neemt niet weg dat ik met smart wacht op de folders. Deze zal ik dit jaar bij mijn ouders moeten halen. Sinds dit jaar zo'n sticker op de voordeur. Laat begin December maar beginnen. Haha.

vorig jaar bestelt op vuurwerkportaal bij harrys vuurwerkhal echt top alles geleverd top,
maar dit jaar via de folder van harrys vuurwerkhal

Back
Bovenaan