Folder of internet ?

Kan me nog wel herrineren dat ik als klein knulletje van 8 alles bij elkaar op zat te tellen en telkens weer wat veranderen, meestal een paar extra folders opnieuw halen omdat de oude volgekrast waren :yes:

dat herken ik!
geweldig was dat, en in oktober al naar de winkels gaan om te vragen of er al vuurwerk folders waren, bij elke winkel te horen krijgen dat die in novermber pas komen, dan op 1 november weer langs elke winkel gaan, maar ze waren er natuurlijk nog niet en dan boos worden en zeggen dat ze er in november zouden zijn.

Die vuurwerkverkoper moet een breakeven point uitrekenen. Het punt dus waarop hij met de verkoop van een bepaald aantal kilogram vuurwerk de kosten van de folder eruit heeft. Misschien is het verstandig voor die handelaar om het gebied waar de folders verspreid worden kleiner te maken en een opvallende advertentie te plaatsen in een regionaal blad wat veel gelezen word. Dan zijn de kosten van die advertentie misschien lager dan dat hij een groter gebied zou voorzien van een folder en bereikt hij wellicht een veel groter publiek. Een tuincemtrum wat geen vuurwerk verkoopt eens aanspreken en vragen of hij daar reclame mag maken voor zijn zaak. Die tuincentra zijn vooral met de kerstartikelen vaak erg druk bezocht. Als hij daar gratis wat reclame mag maken met zijn website en dergelijke erbij komt de rest vanzelf wel op gang.

Het zijn maar voorbeelden die ik noem, maar de folder weglaten is geen optie. Juist met die folder bereik je mensen. Tevens moet je zorgen dat die folder bij een pakket komt wat veel word gelezen. Dus niet bij het reclame drukwerk wat veel mensen rechtstreeks naar de oud papier bak brengen maar juist bij een blad waarin de omgeving centraal staat. De mensen zijn benieuwd wat zich er in de omgeving afspeeld en lezen dat, en dan zien ze vanzelf die vuurwerkfolder.

Edit: nog een kleine toevoeging. Al de winkels waar ik mijn voorwerk koop ken ik van de folder of mond op mond reclame. Als een vuurwerkwinkel geen folders verspreid heb ik geen interesse in die winkel puur omdat vergelijken en uitzoeken met de folder zo leuk is en ook heel makkelijk gaat.

Laatst bewerkt:
Die vuurwerkverkoper moet een breakeven point uitrekenen. Het punt dus waarop hij met de verkoop van een bepaald aantal kilogram vuurwerk de kosten van de folder eruit heeft.

Hier heb je niets aan omdat je dan alleen weet wat je moet verkopen om het terug te verdienen.
Je hebt dan nog geen flauw idee of je deze inkomen ook daadwerkelijk terug gaat krijgen.
Overiges bereken je een kostprijs niet op de manier waarbij je zo ff kan kijken "dit moeten we verkopen om het terug te verdienen":wink:.

Groetjes!

Kan me nog wel herrineren dat ik als klein knulletje van 8 alles bij elkaar op zat te tellen en telkens weer wat veranderen, meestal een paar extra folders opnieuw halen omdat de oude volgekrast waren :yes:

Die van mij kon de winkelier vroegah altijd als klein chemisch afval afvoeren.
Ik had altijd me bestellijsten wit gekalkt met tipex.
Zoveel daar kon de (winter)schilder nog een puntje aan zuigen.
Excel is nu voor mij een goede en mileuvriendelijker uitkomst.

Ik denk toch dat een folder wel goed werkt!
Alleen een klein berichtje in de regionale krant (zondagskrant bijv.) doet denk ik ook wel wonderen.
Vorig jaar kreeg ik ook zo'n klein berichtje, toch even op het net gekeken en dat waren heel niet zo gekke prijzen.
Naam van de winkel onthouden, op de folders gewacht en toch bij die winkel besteld.
Gewoon een klein berichtje met "standaard vuurwerk" een vuurpijl of rotje ofso.
En de tekst: naamvandewebsite.nl, goedkoop kwaliteitsvuurwerk. GRATIS vuurwerk in de voorverkoop.
Maar de website blijft ook belangrijk denk ik...
Over die sandwich borden, je zou kunnen uitrekenen hoeveel je daar ongeveer voor kwijt bent, en hoeveel folders dat dan zijn.
Stel, je hebt of sandwich borden of 50 folders, kies dan voor die borden.
Tenzij je echt niet langs een drukke weg zit.

ik kijk altijd eerst in de folders, daarna op internet de filmpjes bekijken en dan online bestellen.
Rekent automatisch voor je uit en je weet direct wat je gratis hebt.

Voor mij is internet dus in het voordeel

Folder, blijft voor mij toch echt HET gene..

Op internet kan je inderdaad wel films bekijken van ( bijna ) alle artikelen die je wilt kopen, en Bestellen via internet nahjaaa.. folder kan je altijd stiekem nog wat extra bij zetten (A)

Via internet kan je btw ook al uitrekenen hoeveel het gaat kost @Post hierboven..
Alles wat je wilt in winkelmand, folder erbij en overschrijven

Hier heb je niets aan omdat je dan alleen weet wat je moet verkopen om het terug te verdienen.
Je hebt dan nog geen flauw idee of je deze inkomen ook daadwerkelijk terug gaat krijgen.
Overiges bereken je een kostprijs niet op de manier waarbij je zo ff kan kijken "dit moeten we verkopen om het terug te verdienen":wink:.

Groetjes!

Jip en Janneke taal:

Die verkoper moet 10 appels investeren in die folder. Per verkochte kilo vuurwerk krijgt de verkoper 1 appel. Dan moet hij 10 kilo vuurwerkverkopen om zijn folders terug te verdienen.

Of je die inkomsten werkelijk terugverdient is het risico van ondernemen. Dat is er namelijk altijd! Ondernemen heeft 2 kanten, verlies of winst. Wil je zekerheid, dan moet je in loondienst gaan werken.

Edit: ik hoop dat die verkoper goede zaken doet en nog lang kan blijven bestaan ongeacht of er nog tips van hier worden gebruikt. Ik gun het niemand om tegen de leukste maand van het jaar op te moeten zien en dat ze moeten afwachten of er een eind inzicht is of niet. Daarom koop ik mijn vuurwerk zoveel mogelijk bij kleine eenmansbedrijven en niet bij intratuin bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt:
Ik snap je verhaal wel, maar wat ik probeerde te zeggen, zo rekent een (goede...) onderneming niet:wink:. Het is van meer factoren afhankelijk dan hoe jij brengt, en dat was hetgene waar ik t niet mee eens was eerder.
Zo'n berekening kun je miss gebruiken met een limonade-kraampje, maar met een goede winkel moet je wel verder kijken dan dat.

In ieder geval, optopic:
Kosten afwegen tegen inkomsten, dat is de kern van waarheid die de meeste hier proberen door te geven.

Jip en Janneke taal:

Die verkoper moet 10 appels investeren in die folder. Per verkochte kilo vuurwerk krijgt de verkoper 1 appel. Dan moet hij 10 kilo vuurwerkverkopen om zijn folders terug te verdienen.

Of je die inkomsten werkelijk terugverdient is het risico van ondernemen. Dat is er namelijk altijd! Ondernemen heeft 2 kanten, verlies of winst. Wil je zekerheid, dan moet je in loondienst gaan werken.

Edit: ik hoop dat die verkoper goede zaken doet en nog lang kan blijven bestaan ongeacht of er nog tips van hier worden gebruikt. Ik gun het niemand om tegen de leukste maand van het jaar op te moeten zien en dat ze moeten afwachten of er een eind inzicht is of niet. Daarom koop ik mijn vuurwerk zoveel mogelijk bij kleine eenmansbedrijven en niet bij intratuin bijvoorbeeld.

Het precieze effect van je folder kan je niet echt vaststellen. Wat je eventueel zou kunnen doen is een jaar zonder folder, maar dat is denk ik een risico die veel dealers niet willen nemen.

Leuk dat Fred de discussie op VWC ook start.

Tot een paar jaar geleden was het ondenkbaar om geen vuurwerkfolder te verspreiden. Altijd kwamen veel vuurwerkers na de Sinterklaas langs om een folder te scoren tot aan vorig jaar. Er is bijna niemand geweest om een folder op te halen.

Ik heb besloten om dit jaar geen folder uit te geven. Dit jaar hebben wij 2 opties op onze site 1e is online bestellen en betalen en 2e bestellijst uitprinten en inleveren tijdens de voorbestellingen.

Hier ben je er natuurlijk nog niet mee. Ook is een mediaplan om via de regionale kranten te adverteren om toch je naam weer onder de aandacht te brengen.

Tijdens de afgelopen jaren heb ik goed gekeken hoe de voorbestellingen binnen kwamen. Was het een paar jaar geleden zo’n +- 75% een ingevulde folder en de rest een uitgeprinte lijst via de site tot aan vorig jaar +- 75% uitgeprint en de rest via de ingevulde folder.

Ook speelt Google en Youtube voor de naamsbekendheid een grote rol. Door te zoeken op bijvoorbeeld: twister knal, weeping willows vuurwerk, fantasy kanonslag, Zena 2010 etc staat onze site/forum al op de eerste pagina dan wordt je over het algemeen wel gevonden.

Ik weet, het is een gok... maar de “wereld” verandert nu eenmaal.

Knallende groet,

www.isandra.nl
Cees

Cees, fijn dat je hier ook mee wil discussieren.
Ik ben er ondertussen achter gekomen dat er meer winkeliers zijn die er over na denken om hun reclamebudget anders te besteden of om kosten te besparen door geen folders meer te verspreiden.
Ik hoop dat je straks bereid wilt zijn om na de verkoopdagen ons te informeren of er wel of geen gevolgen waren verbonden aan het niet verspreiden van de folders.
(meer/minder c.q klanten/omzet)

geen discussie over mogelijk, het ouderwetse folder bladeren blijft bij mij bovenaan staan. die sfeer kan internet niet afnemen

Ik bestel altijd via internet. vaak een mooie aanbieding ( zoals nu 30% korting in lopik wie wil nou niet voor 110 euro gratis zelf kunnen uitzoeken ;)

Maar de folder bekijk ik altijd aandachtig en brengt me dan ook nog wel op een paar kleine aankopen.

Groeten Andre

Ik ga zeker voor de folder! echt sfeer heb ze denk al van 5 jaar geleden nog allemaal bewaart! Maar ik kan niet ontkennen dat ik ook op internet bestel en dat doe ik dan alleen vanwege de extra kortingen. Want hoe meer kortingen des te meer budget erover blijft voor meer vuurwerk!

Hier hetzelfde!! Heb folders vanaf 2003-2004 tot nu..

Ik bestel dit jaar van internet omdat ik die folder van die zaak niet heb.. Kleine spulletjes en overige bestel ik vanuit de folder :D

Ik bestel via internet maar haal wel alle krantjes op, puur voor de sfeer. Heerlijk door die blaadjes heen ehm... bladeren!

ik bestel altijd via internet maar de folders blijven leuk. Het meeste kijk ik mischien nog wel in de folders buiten oud en nieuw om, als de internet winkels nog dicht zijn en het toch al begint te kriebelen!

Na vandaag kan ik niks anders meer zeggen dan de folder. Want ik heb me net toch een catalogus binnen gekregen pff echt prachtig. Heel mooi dik papier echt, net een boek prachtig. Van al die folders die ik al jaren spaar is dit echt de mooiste tot nu toe!

ps hij is van vuurwerk meliora in middenmeer

Back
Bovenaan