Folder of internet ?

Ik doe alles via het internet, maar toch als de folders weer in de bus vallen vindt ik het wel leuk om er doorheen te bladeren :)

Ik bestel altijd via internet maar er gaat niets boven de ouderwetse vuurwerkfolders. Ik bewaar ze allemaal en ik bekijk ze van onder tot boven, en er gaat niets boven het sfeertje op dat moment. En dat gaat niet lang meer duren...

vorig jaar voor het gemak alles via internet besteld, dit is me dusdanig goed bevallen dat ik dit jaar weer ga doen. De beleving door via de folders te bestellen vind ik wel groter.

als winkelier merk ik al jaren dat folder niet heel veel zin meer heeft, het is leuk om mensen via de folder het vuurwerk seizoen onder aandacht te brengen. Maar je kan net zo goed een folder maken; WAKKER WORDEN! kijk op onze webshop! het vuurwerk is weer begonnen. Producten die in deze folders staan wordt namelijk niet of nauwelijks nog naar gekeken.

Ik koop bijna alles via internet omdat het redelijk ver weg is en je dan de freakacties kan meepakken! Maar als ik het in de buurt via folder kan doen voor vuurwerk wat ik wil dan doe ik dat zeker! En sws bewaar ik alle folders en blader ze 100 keer in haha :p

Zelf vind ik de folder een vast onderdeel van het geheel, maar moet ik wel bekennen dat ik alleen nog maar lokaal soms een foldertje daadwerkelijk invul. Hier komt nog bij dat via internet bestellen vaak nog wat extra korting geeft, iets wat wel de doorslaggevende factor is.

Uiteindelijk zorgt dit er allemaal wel voor dat folders zo langzaam aan verdwijnen, hier lokaal heb ik uit 2 winkels niks meer ontvangen dan een enkele pagina met 2 of 3 artikelen en een "kijk op onze webshop".

Tijden veranderen, ook in vuurwerkland zo blijkt.

als winkelier merk ik al jaren dat folder niet heel veel zin meer heeft, het is leuk om mensen via de folder het vuurwerk seizoen onder aandacht te brengen. Maar je kan net zo goed een folder maken; WAKKER WORDEN! kijk op onze webshop! het vuurwerk is weer begonnen. Producten die in deze folders staan wordt namelijk niet of nauwelijks nog naar gekeken.

Maar je verstuurt ze wel nog steeds? Lijkt me lastig om te bepalen dat mensen niet in de folders kijken al lijkt het aan de reacties hier of het alleen om de nostalgie gaat. Maar of dat ook bij de gewonen vuurwerk koper is....?

Zelf vind ik de folder een vast onderdeel van het geheel, maar moet ik wel bekennen dat ik alleen nog maar lokaal soms een foldertje daadwerkelijk invul. Hier komt nog bij dat via internet bestellen vaak nog wat extra korting geeft, iets wat wel de doorslaggevende factor is.

Uiteindelijk zorgt dit er allemaal wel voor dat folders zo langzaam aan verdwijnen, hier lokaal heb ik uit 2 winkels niks meer ontvangen dan een enkele pagina met 2 of 3 artikelen en een "kijk op onze webshop".

Tijden veranderen, ook in vuurwerkland zo blijkt.

moet je dat erg vinden dat tijden veranderen? als het via internet gaat is de afhandeling voor de winkel stukken makkelijker.
de voordelen voor ons zijn:
- geld komt op de rekening, dus minder contant geld in kas.
- we hoeven geen folders meer na te rekenen (scheelt personeel en tijd)
- We weten precies hoeveel verkocht is, en hoeveel we moeten bestellen.
- Mooi duidelijk overzicht aan onze kant met hoeveel winst gemaakt is.

Vooral het feit dat wij overzichten en statistieken hebben is voor ons een groot voordeel. dit zorgt er voor dat we nog beter in kunnen spelen op de markt. natuurlijk zouden we handmatig alles in excel in kunnen voeren. alleen dat kost bij ons klanten aantal veeel tijd.

het voordeel voor jullie:
- duidelijk overzicht van wat je besteld hebt

Maar je verstuurt ze wel nog steeds? Lijkt me lastig om te bepalen dat mensen niet in de folders kijken al lijkt het aan de reacties hier of het alleen om de nostalgie gaat. Maar of dat ook bij de gewonen vuurwerk koper is....?

wij versturen ze nog wel steeds. zowel voor de demo als voor de producten. alleen bij de producten geven we geen optie meer om vooruit te bestellen met een folder. wij zien gewoon dat na het sturen van deze folder het aantal klanten op de webshop drastisch toeneemt. alleen in de folder adverteren wij met acties. maar als we kijken hoeveel klanten na het versturen van de folder die actie producten bestellen, is dat maar circa 5%. Hieruit kan in concluderen dat de klant alleen getriggerd wordt om vuurwerk te gaan bestellen, maar verder de inhoud van de folder links laat liggen.

Ik blijf de folder favoriet vinden.
Maar dit is meer voor het sfeergevoel in mijn huiskamer.
Elk jaar langs alle vuurwerkverkooppunten in mijn stadje om een paar folders te bemachtigen.
Savonds lekker bladeren met een kop koffie. en de producten die ik al 100 keer gezien heb nogmaals opzoeken op internet :)
Bestel meestal ook wel wat producten via de folder gewoon cakes die je niet kan krijgen via een webshop met kortingen. of wat leuke kleine artikeltjes.
Blijft altijd leuk. meestal nog een gratis cakie bij je bestelling.
Maar de grote bestelling gaat via internet.

moet je dat erg vinden dat tijden veranderen? als het via internet gaat is de afhandeling voor de winkel stukken makkelijker.
de voordelen voor ons zijn:
- geld komt op de rekening, dus minder contant geld in kas.
- we hoeven geen folders meer na te rekenen (scheelt personeel en tijd)
- We weten precies hoeveel verkocht is, en hoeveel we moeten bestellen.
- Mooi duidelijk overzicht aan onze kant met hoeveel winst gemaakt is.

Vooral het feit dat wij overzichten en statistieken hebben is voor ons een groot voordeel. dit zorgt er voor dat we nog beter in kunnen spelen op de markt. natuurlijk zouden we handmatig alles in excel in kunnen voeren. alleen dat kost bij ons klanten aantal veeel tijd.

het voordeel voor jullie:
- duidelijk overzicht van wat je besteld hebt

Oh nee, zeker niet helemaal erg, eerder een soort gevoel van "het einde van een tijdperk". Hoop echter nog wel dat er een PDF formaat folder beschikbaar blijft.

Back
Bovenaan