Fallas 2026 wie gaan er?

Elke dag gaan we niet doen, maar er is een nieuweling bij ons in de groep dus we moeten sowieso wel het plein meepakken een keer of wat. Zondag Valenciana staat al wel op de lijst. En ‘s avonds Nit d’Alba is geen discussie natuurlijk. Hoe laat zijn jullie daar ‘s avonds meestal al, want 2 jaar geleden dachten we redelijk vroeg te zijn, maar stonden we nog in de straat.

De andere dagen hangt af hoe we zaken er omheen kunnen plannen. Was vooral benieuwd welke echt de te verwachtte toppers zijn op het plein. In de straten kan je er vaak meer meemaken. Is voor ons ook een sport. Op het plein wachten is ook niet zo erg, bakkie bier erbij, wat nootjes en slap geouwehoer… dan komen we de tijd wel door.
Meestal zon 1.5uur van te voren bij de Alba, dan heb je nog mooie plekken.

Ik pak ook weer het liefst het plein, die kick die je daar krijgt krijg je nergens anders. Het is inderdaad een flinke poos wachten, maar vind het dat wel waard. De straatmascleta's heb ik wel een keer gezien, krijg ik niet meer die lekkere kick van. Lekker rustig naar het plein, daarna de terrassen op en misschien pak je er nog ergens 1 a 2 mee. Maar het echte mascleta jagen heb ik wel gehad, wil ook lekker kalm aan doen en genieten van de sfeer.

Vandaag 1 maart.
Straks de eerste mascleta op de livestream kijken. Heerlijk hoor! Ik ben al weken aan het aftellen. Het lijkt elk jaar erger te worden! Kan niet wachten.

Mijn voorlopige planning rond 14 uur is als volgt. Ik wissel het een beetje af:

14 maart plein (Aitana)
15 maart plein (Valenciana)
16 maart Paterna en Burjassot
17 maart plein (Mediterráneo)
18 maart de wijk Camins el Grau in
19 maart plein (Hermanos Caballer)

Beste vuurvrienden,

Vraagje ben persoonlijk totaal onbekend op het gebied val las fallas, maar ben toch aan het kijken of ik dit jaar nog een weekendje kan.

daarbij is mijn vraag, zit er veel verschil in de shows? daarmee bedoel ik, is het beter om zo laat mogelijk te gaan of zijn de show in het midden van las fallas ook goed?

Ik zit namelijk een beetje te stoeien met de vliegtickets. Ik heb redelijk goedkoope tickets gevonden maar dat is van 13 tot en met 14 maart (15 maart in de ochtend terug)

Laatst bewerkt:
Beste vuurvrienden,

Vraagje ben persoonlijk totaal onbekend op het gebied val las fallas, maar ben toch aan het kijken of ik dit jaar nog een weekendje kan.

daarbij is mijn vraag, zit er veel verschil in de shows? daarmee bedoel ik, is het beter om zo laat mogelijk te gaan of zijn de show in het midden van las fallas ook goed?

Ik zit namelijk een beetje te stoeien met de vliegtickets. Ik heb redelijk goedkoope tickets gevonden maar dat is van 13 tot en met 14 maart.
Over het algemeen is hoe later je gaat hoe beter. Zijn dan simpel weg de meeste shows en vaak ook de betere. Welke tijden zou je dan vliegen? Zou sowieso kijken of je wat langer kunt. Wat zijn je opties?

Heb dit even verplaatst naar het juiste topic.

Over het algemeen is hoe later je gaat hoe beter. Zijn dan simpel weg de meeste shows en vaak ook de betere. Welke tijden zou je dan vliegen? Zou sowieso kijken of je wat langer kunt. Wat zijn je opties?

Heb dit even verplaatst naar het juiste topic.
Dankjewel, Helaas zit ik nog met school en kan ik niet zomaar vrij krijgen. Kijk 1 dagje er niet zijn is niet het einde van de wereld maar veel meer dan dat is niet best. en tevens is ook het budget wel een dingetje, net wintersport achter de rug en dat kost ook een hoop 🤣

maar in iedergeval dankjewel

Dat is wel echt een heel kort tripje, maar zeker begrijpelijk ivm school. Stel dat je de 13de sochtends vroeg vliegt, pak je op die dag al 2 shows mee. De 14de ben je er dan ook en dan zijn er ook sowieso al 2 shows. De 15de is op zondag, dus geen probleem ivm school. Ook die dag kun je dan 2 shows pakken en begint Fallas echt. Ook pak je dit weekend de poppen al mee die er dan overal staan. Mocht je op de maandag terug kunnen zou perfect zijn. Ben jer er een paar dagen en pak je al 6 shows mee uit he officiële programma en er zal vast nog wel ergens een extra nocturna zijn.

Dat is wel echt een heel kort tripje, maar zeker begrijpelijk ivm school. Stel dat je de 13de sochtends vroeg vliegt, pak je op die dag al 2 shows mee. De 14de ben je er dan ook en dan zijn er ook sowieso al 2 shows. De 15de is op zondag, dus geen probleem ivm school. Ook die dag kun je dan 2 shows pakken en begint Fallas echt. Ook pak je dit weekend de poppen al mee die er dan overal staan. Mocht je op de maandag terug kunnen zou perfect zijn. Ben jer er een paar dagen en pak je al 6 shows mee uit he officiële programma en er zal vast nog wel ergens een extra nocturna zijn.
nogmaals dankjewel, je zegt op de 15 begint fallas echt. als je rekening zou moeten houden met ongeveer 2 a 3 dagen wat zou dan de beste periode zijn om te gaan?

nogmaals dankjewel, je zegt op de 15 begint fallas echt. als je rekening zou moeten houden met ongeveer 2 a 3 dagen wat zou dan de beste periode zijn om te gaan?
Hoe later je gaat hoe meer shows er zijn. Bv de 18 en 19de zijn er onwijs veel straatmascletas, dan kom je tijd te kort. Maar die dagen zijn voor jou niet haalbaar ivm school denk ik. Dan zou inderdaad het weekend van de 13 en 14de de beste optie zijn. Dan is er ook al meer dan genoeg te beleven.

Hoe later je gaat hoe meer shows er zijn. Bv de 18 en 19de zijn er onwijs veel straatmascletas, dan kom je tijd te kort. Maar die dagen zijn voor jou niet haalbaar ivm school denk ik. Dan zou inderdaad het weekend van de 13 en 14de de beste optie zijn. Dan is er ook al meer dan genoeg te beleven.
aa oke dankjewel voor je hulp, Ik ga maar eens even kijken of het lukt en zo ja ben ik wel heel benieuwd hoe het is.

Back
Bovenaan