Fallas 2026 wie gaan er?

Voor degene die dit weekend ook al in Valencia zijn en willen kijken bij het leveren van onderdelen en het bouwen van de poppen hebben gelukkig.

Falla Exposicion: Vrijdag 6 maart in de ochtend
Falla Almirante Cadarso: Vrijdag 6 maart in de ochtend
Falla Convento Jerusalen: Vrijdag 6 maart in de avond
Falla L'Antiga Campanar: Zaterdag 7 maart in de ochtend
Falla Pilar: Zaterdag 7 maart in de ochtend
Falla Cuba-Literato Azorin: Zondag 8 maart in de ochtend
Falla Sueca: Zondag 8 maart in de ochtend
Falla Reino: Maandag 9 maart in de ochtend
Falla Na Jordana: Afhankelijk van het weer, maar vermoedelijk dit weekend

Zijn er naast de mascleta van FallasFestival.nl nog andere echt aan te raden? Welke Falla pakt altijd uit? Ik ken er wel aardig wat, maar ben erg benieuwd waar iedereen hier mee komt.
Vooralsnog is de planning om ieder geval twee keer het plein te pakken. Een middag in Al Grau, een middag rondom Obispo.

Je bent er lichtelijk laat bij, maar dat zal je zelf wel gemerkt hebben aan de prijzen. Ik raad je aan om éérst een accommodatie te fixen. Zo te horen zit jij vast aan het weekend, en is midden doordeweeks drie dagen gaan voor jou geen optie. Dus dan moet je 14 en 15 maart gaan. Er zullen nu erg weinig betaalbare accommodaties beschikbaar zijn.
Qua vliegtickets kun je ook overwegen om op Alicante te vliegen. Ik zie 13-15 maart EIN-ALC voor 230 euro. Dan neem je de trein naar Valencia (2x 25 euro er bij optellen). Maar nogmaals: fix eerst je overnachtingen maar.
Ja ik weet het is behoorlijk duur, maarja je krijgt er (hopelijk) wel wat leuks voor terug.

Nog niks is 100% zeker, maar wel zo goed als. Ik heb met school geregeld dat ik de hoofdweek van fallas 2 daagjes vrij mag zijn ( moet ik de lessen wel op een andere dag inhalen) . Wat voor nu op de planning staat is dit. We vertrekken Dinsdag 17 maart om Half 11 vanaf Charleroi naar valencia met ryanair en komen half 2 aan. en vertrekken om donderdag 119 maart half 7 in de ochtend. Mooi hotelletje in ongeveer 1km van het centrum.

Ik weet dat het zeer kort is maar het was voor mij sowiso niet de bedoeling om naar fallas te gaan. Het is een beetje een last minute dingetje. Nu alleen alles nog boeken en dan is het zeker.

Back
Bovenaan