Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Hebben jullie de eerste knallen van dit jaar al weer gehoord of heb je zelf al wat afgestoken?. De winter zit eraan te komen en daarbij ook het vuurwerk.

Heb jij al knallen gehoord en wanneer begin jij zelf met knallen ?

Ja zeker. Het knalt hier de laatste weken alweer behoorlijk door moet ik zeggen. Nog niets gezien verder, maar hoor regelmatig iets.

Vanavond was het weer raak hoor... Net iemand thuis afgezet en we hadden het in de auto al over vuurwerk. Stap ik een paar minuten later bij voor de deur uit mn auto gaat er ineens ergens in de verte een cake de lucht in.

Hier zo nu en dan tijdens deze maanden. Zit geen logica achter voor mijn gevoel.
Richting de laatste maanden wordt het meer natuurlijk.

Het is dit jaar al sinds de jaarwisseling zo af en toe raak. Meer dan andere jaren, terwijl de aanloop naar 20-21 juist rustiger was.

Ik vermoed dat mensen met oud en nieuw hebben gemerkt dat handhaving er eigenlijk gewoon niet is, dus af en toe een lontje 'zal wel los lopen'...

Hier werd gisteravond minimaal een 6inch shell geschotrn. Ik weet niet wie het was maar dit was een beste bal. Was een gouden willow effect

Jazeker, in verschillende Oost-Europese landen wordt regelmatig vuurwerk afgestoken. Voorgaande avonden vanaf het dakterras in het hotel vanwege een verjaardag. Daarnaast regelmatig een blokkie de lucht in zien gaan en knallen gehoord. Ook niet direct een boze buurman op de stoep zien staan een een kliklijn bestaat niet. Kan azijnzeikend Nederland een voorbeeld aan nemen.

Sinds oud en nieuw is het hier (Veluwe) eigenlijks alleen in februari stil geweest. Vanaf maart gaat er elk weekend wel wat moois de lucht in.

Het varieert hier in Gouda heel erg, soms is het letterlijk uitgestorven en soms hoor je ineens een hele show de lucht in gaan. Elke keer balen dat ik die natuurlijk niet kon vastleggen.

Verder natuurlijk knallen gehoord bij de 3 shows die ik tot op heden heb kunnen bezoeken, wat hopelijk nog veel meer gaat worden :)

Opvallend hier is dat er tussendoor veel meer gestookt worden. Regelmatig een potje in de verte. Soms wat knallers. Kei gezellig.

Gister avond weer een cake af horen gaan. Helaas niets van gezien, maar tis zeker goed voor de kriebels.

Gisteren tijdens het werk ( thuiswerken wegens corona..), ik zat in overleg en ik hoor een lekker knal buiten. Ik spreek de jongens er netjes op aan of ze dit vaker willen doen :p :P

Elk weekend wel hier wel een cake of een paar losse knallen. Veel jongeren hier ook in de wijk, bij mijn ouders was het echt een zeer vergrijsde buurt. Scheelt qua vuurwerk heel veel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan