Drone speurt naar vuurwerkshoppers aan Belgische grens

Zelfs onder de Blauwen is de Aniol bekend en zeer populair. Nu deze uitverkocht is zullen de (drone)controles er vanzelfsprekend niet meer staan.

• Like
Waarderingen: l166
Niks mis met het siervuurwerk maar men wordt weer neergezet als crimineel. Los van dat vuurpijlen enzo niet toegestaan zijn.

Blijf me verbazen over de 25kg regel en dat men dan 79 kg heel wat vuurwerk vind. Sinds de komst van compounds stelt dat niet zo veel meer voor. En het is geen 80kg explosief materiaal ofzo. Snap niet dat ze de 25kg regel niet veruimd hebben.

Gaat het goed met je Dirk? Als je dat normaal vindt dan ben jij onderdeel van het probleem. Ook net pas lid zie ik...
Normaal is het zeker niet nee, zelfde geld voor die achterlijke "aanslagen", het is en blijft debiel gedrag.
Echterrrr knalt onze samenleving uit elkaar van irritatie en frustratie en daar gaan die drone acties niet bij helpen.
99% wat gepakt word aan de grens zijn gewoon hard werkende Nederlanders die geen vlieg kwaad doen, terwijl die woke demonstranten hele scholen uit elkaar trekken en bij iedere gelegenheid op de snelweg geplakt zitten.
Als ze die nou ook even oppakken en laten dokken dan begin ik iets meer begrip te krijgen voor het beleid.

Normaal is het zeker niet nee, zelfde geld voor die achterlijke "aanslagen", het is en blijft debiel gedrag.
Echterrrr knalt onze samenleving uit elkaar van irritatie en frustratie en daar gaan die drone acties niet bij helpen.
99% wat gepakt word aan de grens zijn gewoon hard werkende Nederlanders die geen vlieg kwaad doen, terwijl die woke demonstranten hele scholen uit elkaar trekken en bij iedere gelegenheid op de snelweg geplakt zitten.
Als ze die nou ook even oppakken en laten dokken dan begin ik iets meer begrip te krijgen voor het beleid.
Dit vat het toch wel heel mooi samen wat mij betreft.
Alles moet de afgelopen jaren anders, of word je afgepakt en meestal door kleine groepen of het nou over vuurwerk gaat of over dagelijkse zaken.
Die klimaat drammars behandelen ze nog steeds met fluwelen handschoentjes, en als jij straks met je compound om 00:00 op straat staat krijg je een flinke boete en strafblad terwijl je niemand kwaad doet.

Niks mis met het siervuurwerk maar men wordt weer neergezet als crimineel. Los van dat vuurpijlen enzo niet toegestaan zijn.

Blijf me verbazen over de 25kg regel en dat men dan 79 kg heel wat vuurwerk vind. Sinds de komst van compounds stelt dat niet zo veel meer voor. En het is geen 80kg explosief materiaal ofzo. Snap niet dat ze de 25kg regel niet veruimd hebben.
Eerlijk gezegd snap ik het ergens wel dat ze het niet veruimen, zie het een beetje als de snelheid op de snelweg. Het is momenteel op veel plekken 100 maar je weet dat er altijd genoeg mensen zijn die net wat harder rijden, als je het dan 110 of sneller maakt gaan ze daar ook weer overheen. Nu zal het gemiddelde misschien rond de 50kg zitten, maar als ze de toegestane gewicht zouden verruimen gaan we er nog meer overheen. De gemiddelde liefhebber gaat er wel verstandig mee om, maar iemand die nauwelijks vuurwerk heeft afgestoken en 150kg in de gang heeft staan en met open voordeur gaat afsteken word ik toch licht nerveus.

Maar dan nog maken hulpdiensten zich meer zorgen om de alcohol gerelateerde problemen dan die paar mensen met vuurwerkletsel. Welke volgens mij niet eens alleen op oudejaarsdag geteld worden maar een bepaalde periode voor en na de jaarwisseling.

Weet iemand dat met zekerheid te zeggen?

Nieuwsartikel dat gister is geplaatst.

Er zijn nu al meer slachtoffers blijkbaar. Die hebben allemaal staan stoken voor de officiele verkoopdagen begonnen zijn.

Waarschijnlijk zal men dit begin volgend jaar op 1 grote hoop gooien.

Maar meelezend journalistiek, politiek en andere instanties. Kloppen doet dat niet he.

Dit soort berichten brengt toch meer teweeg dan je denkt, vooral bij de redelijk brave huisvaders. Mijn vriendin was gisteren bij een feestje waar wordt verkondigd dat de politie nu drones heeft om ín een auto te kunnen kijken, alsof ze een soort warmte cameras voor vuurwerk hebben. Helemaal gek natuurlijk, maar zo verbasterd zon verhaal tot iets waar mensen bang van worden. Druppel op een gloeiende plaat natuurlijk, maar de massa zit wel in de huisvaders die er geen verstand van hebben en niet teveel risico willen lopen.

Gaat het goed met je Dirk? Als je dat normaal vindt dan ben jij onderdeel van het probleem. Ook net pas lid zie ik...

Ik keur het bekogelen van hulpverleners absoluut niet goed en ik zal dat zelf nooit doen maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die een zo ongelooflijke pesthekel aan politie hebben dat ze het toch doen.

Ik keur het bekogelen van hulpverleners absoluut niet goed en ik zal dat zelf nooit doen maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die een zo ongelooflijke pesthekel aan politie hebben dat ze het toch doen.
Politie voert alleen maar het beleid uit, er daar gaat het mis.
Bekogelen van hulpverleners gebeurt vrijwel altijd tijdens protesten, als ze die nou eens zouden aanpakken en ook elk protest onafhankelijk behandelen dan is er niet zo'n groot probleem.
Zolang dat niet gebeurt gaat er altijd één partij zich onbegrepen voelen, en escaleert het van onbegrip naar woede en van woede naar geweld.

Politie voert alleen maar het beleid uit, er daar gaat het mis.
Bekogelen van hulpverleners gebeurt vrijwel altijd tijdens protesten, als ze die nou eens zouden aanpakken en ook elk protest onafhankelijk behandelen dan is er niet zo'n groot probleem.
Zolang dat niet gebeurt gaat er altijd één partij zich onbegrepen voelen, en escaleert het van onbegrip naar woede en van woede naar geweld.
Niet helemaal. De politietop heeft zichzelf elk jaar begin januari nadrukkelijk in de media gemanifesteerd en met smeekbedes voor een totaalverbod gepleit.

Het zou dan allemaal veel makkelijker worden voor ze omdat "elke knal dan verboden is". Justitie/politietop heeft zeer actief meegewerkt aan een verbod waarmee ze een enorme groep mensen die hard werken en zich WEL aan de tijden en afspraken hielden een speciale dag afpakten.

Ik zag in zo'n persbericht ook dat ze zeiden "wij begrijpen dat we een grote groep mensen hiermee pijn doen".

Geweld tegen hulpverleners en ook politieagenten is verwerpelijk, maar elke vorm van ontlading wordt weggenomen van normale hardwerkende burgers en daar komt straks heel veel onvrede voor in de plaats....en dat vind ik heel begrijpelijk.

Niet helemaal. De politietop heeft zichzelf elk jaar begin januari nadrukkelijk in de media gemanifesteerd en met smeekbedes voor een totaalverbod gepleit.

Het zou dan allemaal veel makkelijker worden voor ze omdat "elke knal dan verboden is". Justitie/politietop heeft zeer actief meegewerkt aan een verbod waarmee ze een enorme groep mensen die hard werken en zich WEL aan de tijden en afspraken hielden een speciale dag afpakten.

Ik zag in zo'n persbericht ook dat ze zeiden "wij begrijpen dat we een grote groep mensen hiermee pijn doen".

Geweld tegen hulpverleners en ook politieagenten is verwerpelijk, maar elke vorm van ontlading wordt weggenomen van normale hardwerkende burgers en daar komt straks heel veel onvrede voor in de plaats....en dat vind ik heel begrijpelijk.
Zeker, maar de overheid zit er niet meer voor de burger, ze zitten er allemaal om hun eigen onwerkelijke agenda door onze strot te proppen.

Hierbij een foto van de dagvangst.

Politie neemt 120 kilo illegaal vuurwerk in beslag bij grensactie​

Gepubliceerd:2 uur geleden
Plaatsnaam:Nispen
De politie heeft naar aanleiding van een vuurwerkactie bij de Belgische grens, gehouden op zaterdag 27 december, in totaal ongeveer 120 kilo vuurwerk in beslag genomen. Met behulp van een drone zijn meerdere vuurwerkkopers opgespoord. Vuurwerkkopers die tijdens de actie niet gecontroleerd zijn, kregen op een later moment bezoek van de politie.
191173b3-e5e4-46da-babe-ab6aa2aaa56c.jpg

Zaterdagmiddag was het meerdere keren raak aan de grens. In totaal zijn die dag bij zes gecontroleerde voertuigen ruim 80 kilo vuurwerk in beslag genomen. Niet alle gesignaleerde voertuigen konden direct worden gecontroleerd. Deze automobilisten kregen op een later moment alsnog bezoek van de politie.

Na afloop van de actie gingen agenten bij vier woningen binnen. Daar is nog eens ruim 40 kilo illegaal vuurwerk aangetroffen en in beslag genomen. Het totaal aan in beslag genomen vuurwerk komt daarmee op ongeveer 120 kilo. Landelijk staat de teller inmiddels op circa 100.000 kilo.

Unieke vuurwerkactie
Op zaterdag 27 december was het nog niet toegestaan om vuurwerk in te kopen, dit mag pas vanaf maandag 29 december. Om vuurwerkaankopen tegen te gaan, zette de politie een drone in die vlak voor de Belgische grens opsteeg. Met deze drone is een vuurwerkwinkel in België van grote afstand geobserveerd.

Wanneer op de beelden te zien was dat vuurwerkdozen vanuit de vuurwerkwinkel in een voertuig met een Nederlands kenteken werden geladen, noteerde de politie de kentekens. Rondrijdende agenten in onherkenbare politieauto’s hielden de bestuurders vervolgens in Nederland staande voor een controle van de lading.

Riskeer geen boete!
Met deze actie wil de politie de veiligheid in de aanloop naar de jaarwisseling vergroten en optreden tegen de handel en het bezit van verboden vuurwerk.Kopers, handelaren, vervoerders, bezitters en afstekers van dit vuurwerk lopen het risico op een gevangenisstraf en een fikse boete.

Illegale handel en opslag van verboden vuurwerk levert levensgevaarlijke situaties op. Heeft u hierover informatie: meld dit bij de politie via 0900-8844 of anoniem via M. 0800 7000 of via Meldmisdaadanoniem.nl.

Back
Bovenaan