Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

De enigen die negatief worden behandeld zijn de mensen (helden) die in de zorg werken.
Ze blijven hun werk doen, ondanks dat ze meerdere malen letterlijk en figuurlijk genaaid worden door die grijze dakduiven uit Den Haag.

Ik voel me niet aangesproken hoor, ik begrijp je reactie niet zo. Ik geef alleen een reactie die jij op mijn reactie geef. Voorstellingen sturen je gedrag!

In mijn reactie quote ik jou helemaal niet? Ik reageerde op het onderwerp in dit topic en de negatieve sfeer in ditzelfde topic. Daarin heb ik op niemand persoonlijk gereageerd dus ook niet op jou, kijk zelf maar: https://forum.vuurwerkcrew.nl/showt...ken-vuurwerk&p=1239344&viewfull=1#post1239344

Kennelijk voelde je je wel aangesproken maar dat is héél wat anders!

Airforce reageerde wel op jouw reactie, mss ben je daarmee in de war?

Positief blijven is natuurlijk het beste dat er is, en ik probeer het ook echt. En ja, natuurlijk hebben we de argumenten en cijfers aan onze kant staan. Helaas is vorig jaar wel gebleken dat logica en beargumentatie niet leidend zijn in de besluitvorming.

Vorig jaar was de maximale IC capaciteit namelijk 1150. Nu geeft Gommers aan dat het al een pobleem is bij 400 in verband met ziekteverzuim,achtersatllige zorg, etc.

Het voelt een beetje alsof er een spel wordt gespeeld, maar de spelregels continu aangepast kunnen worden als we als bevolking lijken te winnen. En dat maakt alles onzeker, ook voor de jaarwisseling.

Er wordt geen spel gespeeld, de rek is er een beetje uit in de zorg. Als ik kijk bij ons op de IC is nog altijd 33% van onze capaciteit gereserveerd voor Covid patiënten. Daarbij is, zoals al eerder opgemerkt, 80% ongevaccineerd. Een groot gedeelte hiervan is gelukkig na de opname op de IC wel overtuigd van het nut van zo'n prikkie, maar we maken ook mee (echt waar !) dat mensen eerst een gesprek willen omdat ze niet geloven dat een familielid aan de beademing moet vanwege Covid ... :rolleyes:
Als dat "gedoe" dat nu al ruim anderhalf jaar duurt hakt er inmiddels wel behoorlijk in. Als er dus weer 450 IC opnames zijn, dan is dat lastiger dan pakweg een jaar geleden.

Overigens ben ik eigenlijk niet zo bang voor opnieuw een vuurwerkverbod dit jaar. Dat was vorig jaar al lastig uit te leggen wat mij betreft, maar nu nog minder goed.
Ik ben vrij met oud en nieuw, en ga hoe dan ook vuurwerk afsteken. :D

Er wordt geen spel gespeeld, de rek is er een beetje uit in de zorg. Als ik kijk bij ons op de IC is nog altijd 33% van onze capaciteit gereserveerd voor Covid patiënten. Daarbij is, zoals al eerder opgemerkt, 80% ongevaccineerd. Een groot gedeelte hiervan is gelukkig na de opname op de IC wel overtuigd van het nut van zo'n prikkie, maar we maken ook mee (echt waar !) dat mensen eerst een gesprek willen omdat ze niet geloven dat een familielid aan de beademing moet vanwege Covid ... :rolleyes:
Als dat "gedoe" dat nu al ruim anderhalf jaar duurt hakt er inmiddels wel behoorlijk in. Als er dus weer 450 IC opnames zijn, dan is dat lastiger dan pakweg een jaar geleden.

Overigens ben ik eigenlijk niet zo bang voor opnieuw een vuurwerkverbod dit jaar. Dat was vorig jaar al lastig uit te leggen wat mij betreft, maar nu nog minder goed.

Mijn vrouw zit inmiddels ook thuis, met haar nog diverse collega’s. De rek in de zorg is er uit, het personeel is op. Dit in combinatie met reguliere zorg die de afgelopen maanden opgestart is maakt dat het eerder een probleem wordt.
Naast uitval door ziekte is ook een x percentage zorgmedewerkers wat anders gaan doen. Daar kun je op dit moment niet tegenaan opleiden, heeft tijd nodig. Waar we nu mee geconfronteerd worden is het beleid van de laatste 10 jaar.

Vwb een verbod dit jaar, ik zie het niet gebeuren. Het politieke draagvlak lijkt me minder dan afgelopen jaar en er zijn op dit moment meer urgente zaken.

Onder een nieuw kabinet lijkt een verbod wel haast onvermijdelijk.

Excuus, ik snap hoe de opmerking van het spel overkwam. Ik bedoel dat het voelt alsof we in een potje monopoly ofzo zitten, en eerst de uitkomst van het spel wordt bepaald op basis van de hoeveelheid geld die je hebt. Heb je het bijna bereikt, blijkt dat het om het aantal hotels ging. Heb je die compleet, gaat het ineens toch om hoe veel mensen er langs start zijn gegaan.

Met andere woorden; het doel veranderd steeds, en de spelregels zijn ook aan verandering onderhevig. Dat maakt het doen van een voorspelling voor de jaarwisseling onwijs moeilijk, en dat maakt dan weer dat ik het moeilijk heb om op basis van de feiten een 'positief gevoel' te hebben.

Ik denk dat er dit jaar geen verbod komt. Maarja met dit bizarre kabinet weet je het nooit.

Wel denk ik dat het heel waarschijnlijk is dat dit het laatste jaar zonder afsteekverbod is.

Helaas denken veel mensen echt dat dit gaat helpen tegen de "maandenlange overlast" van jongeren die "vuurwerkbommen" afsteken. Oja en we hebben een planeet te redden en de zorghelden willen ook wel eens op vakantie i.p.v. overspoeld te worden met vuurwerkslachtoffers.

Daarom ga ik ervoor zorgen dat dit voor mij een van de beste o&n ooit gaat worden. Nog een keer heel goed genieten van deze mooie hobby.

Dit jaar maak ik me eigen niet druk……en dan heb ik het nog niet eens over corona…
De knallen zijn bizar hier en dat al meer als een maand…….in ons dorp zijn er weinig problemen geweest maar dat gebeurde vorig jaar ineens wel….en ik merk dat mensen op facebook veel meer last hebben dan voorgaande jaren hier………dus ik mijn gedachte is het volgend jaar klaar is het niet landelijk dan zeker plaatselijk.
En eerlijk gezegd kan ik het de mensen niet kwalijk nemen…………het gaat hier maar door en door…

Ik heb er alle vertrouwen in dat niemand hier zo flauw is. Deze mensen ervaren daadwerkelijk overlast, en hebben eigenlijk natuurlijk gewoon gelijk.

Ik kijk het verbod dit jaar helaas al in de ogen. De ziekenhuizen raken overbelast door een combinatie van Corona, Influenza en achterstallige operaties. De noodklok wordt nu al geluiden en dat gaat er de komende maanden niet beter op worden. De ideale kapstok voor de politiek om een verbod aan op te hangen zal later dit jaar verschijnen.

Ik vind iedereen die zich niet druk maakt om een verbod dit jaar een beetje naief. Kom in ieder geval met betere argumenten dan alleen 'ik denk dat er dit jaar nog geen verbod komt'. Alle seinen zijn inmiddels donkeroranje en de linkse lobby en media gaan het rood kleuren.

Dit jaar maak ik me eigen niet druk……en dan heb ik het nog niet eens over corona…
De knallen zijn bizar hier en dat al meer als een maand…….in ons dorp zijn er weinig problemen geweest maar dat gebeurde vorig jaar ineens wel….en ik merk dat mensen op facebook veel meer last hebben dan voorgaande jaren hier………dus ik mijn gedachte is het volgend jaar klaar is het niet landelijk dan zeker plaatselijk.
En eerlijk gezegd kan ik het de mensen niet kwalijk nemen…………het gaat hier maar door en door…

En het mooie is dat het helemaal niets helpt want het is alles behalve legaal consumenten vuurwerk. Maarja maak ze dat maar is wijs...

Ook ga ik er vanuit dat het dit jaar doorgaat omdat de situatie alweer heel anders is dan een jaar geleden. Maarja het zou ook zo maar weer misbruikt kunnen worden en dan gaat het feest alsnog niet door. Ik blijf in ieder geval goede hoop houden. Wel denk ik dat het met een paar jaar wel klaar is na alle berichtgeving van en het verbod van afgelopen jaar. Onwijs zonde maar helaas niets aan te doen. Laten we vooral genieten van de keren dat het nog wel kan.

Ik zou de foto helemaal verwijderen. Of je nu wel of niet eens bent met de inhoud, het zijn wel vertrouwelijke gesprekken. Tenminste alleen bestemt Voor de deelnemers in de app, omdat nu op een forum te delen met nummer en al is niet echt netjes. Dat is mijn persoonlijke mening.

Ik zou de foto helemaal verwijderen. Of je nu wel of niet eens bent met de inhoud, het zijn wel vertrouwelijke gesprekken. Tenminste alleen bestemt Voor de deelnemers in de app, omdat nu op een forum te delen met nummer en al is niet echt netjes. Dat is mijn persoonlijke mening.

Je hebt gelijk, screenshot verwijderd.

Ik kijk het verbod dit jaar helaas al in de ogen. De ziekenhuizen raken overbelast door een combinatie van Corona, Influenza en achterstallige operaties. De noodklok wordt nu al geluiden en dat gaat er de komende maanden niet beter op worden. De ideale kapstok voor de politiek om een verbod aan op te hangen zal later dit jaar verschijnen.

Ik vind iedereen die zich niet druk maakt om een verbod dit jaar een beetje naief. Kom in ieder geval met betere argumenten dan alleen 'ik denk dat er dit jaar nog geen verbod komt'. Alle seinen zijn inmiddels donkeroranje en de linkse lobby en media gaan het rood kleuren.

Ik ben er nog niet zo bang voor. Ik heb de indruk dat enkelen denken dat alle mediaberichten omtrent corona specifiek bedoeld zijn om een vuurwerkverbod te ‘rechtvaardigen’. Volgens mij gaan we dan wel heel ver spijkers op laag water zoeken. Voor veel media en politieke partijen is vuurwerk echt geen eerste prioriteit.

Mocht het onverhoopt tot een verbod komen, dan zullen er eerst andere maatregelen van kracht worden. Een vuurwerkverbod is echt niet de eerste maatregel die nu op de plank ligt, en de tweede ook niet. Ik volg het nieuws niet echt, maar volgens mij staan er geen noemenswaardige maatregelen op de planning om de lijntjes weer aan te trekken toch?

Hebben we 100% zekerheid? Nee, met het huidige politieke klimaat weet je niks zeker. En met de huidige sfeer in de maatschappij zal de toekomst er niet bepaald beter of leuker op worden.

Een ding is wel 100% zeker: stil zal het allerminst zijn tijdens de jaarwisseling. Dat hebben we afgelopen jaarwisseling allemaal mee kunnen maken. En dat gaat de komende editie weer gebeuren, (lokaal) verbod of niet! Daar durf ik een hele vuurwerkwinkel vol om te wedden.

Back
Bovenaan