Dreigt er dit jaar weer een verbod op ontsteken vuurwerk?

Dat viel mij ook op en zelfs in een linkse gemeente als Wageningen.

Gelukkig werpen de vruchten van de gemeentelijke lobby's van hvlv zijn vruchten af. Steeds meer gemeentes horen echt wat er door hun gezegd wordt. Blijven sturen op het illegale vuurwerk, het veel vroeger in het jaar opsporen hiervan, de voorlichtingen op scholen en Blijven drukken op de strafbaarheid en straffen hjervan

Het is niet zozeer een landelijk verbod maar meer wederom geen verkoop dit jaar tgv /distributieproblemen lockdown/nieuwe mutatie waar ik rekening mee houd .

Vandaar dat ik ook dit jaar een Belgie tripje heb gedaan zodat ik iig iets heb. Ik heb vorig jaar veel lol gehad van mn boracchios en belg cakes toen hier in Nederland de verkoop ineens werd afgelast.

Het is niet zozeer een landelijk verbod maar meer wederom geen verkoop dit jaar tgv /distributieproblemen lockdown/nieuwe mutatie waar ik rekening mee houd .

Vandaar dat ik ook dit jaar een Belgie tripje heb gedaan zodat ik iig iets heb. Ik heb vorig jaar veel lol gehad van mn boracchios en belg cakes toen hier in Nederland de verkoop ineens werd afgelast.

Hoe bedoel je disttibutie problemen/ lockdown het meeste vuurwerk ligt al bij de winkeliers :D

Ah zo..wel..wellicht dat ze het dan weer op volle ziekenhuizen gooien of het verstoren van de winterslaap van de blauwgerande kiekedief. Ik zorg gewoon dat ik ten alle tijde , met of zonder nl verkoop, in ieder geval iets te stoken heb qua consu vw...:)

Dat gevoel heb ik ook al weken. Normaal had ik allang besteld maar ik wacht nog wel even tot half november. De sfeer is hier ook nog niet echt aanwezig met dat coronagezeik.

Het RIVM begint ook al weer zijn zorg uit te spreken dat de IC's weer overbelast kunnen raken. De ziekenhuizen moeten zich voorbereiden als gevolg van de coronabesmettingspiek die wordt verwacht in januari. Ik voel de bui al weer hangen.:bonk:

Dat de ic’s overbelast raken komt echt niet alleen door Corona, maar heeft alles te maken met het feit Dat alles in dit land kapot is bezuinigd. Van de zorg tot aan de Politie. Bij een tegenslag wijzen ze gauw naar Corona om eigen mismanagement te verhullen. Ik laat mijn jaarwisseling niet verpesten door dat stelletje hulpelozen in Den Haag. Op naar de 31ste:handsup:

Het RIVM begint ook al weer zijn zorg uit te spreken dat de IC's weer overbelast kunnen raken. De ziekenhuizen moeten zich voorbereiden als gevolg van de coronabesmettingspiek die wordt verwacht in januari. Ik voel de bui al weer hangen.:bonk:

Alle zorg is overbelast en kapotbezuinigd. Hang zelf (thuiszorg) ook tegen burnout aan, terwijl er zwaar personeelstekort is.

Mocht er een landelijk verbod komen, dan komen ze toch nooit meer van de huidige voorraad af?
Want volgend jaar geheid weer een verbod, enz. enz. Je zal het aan niemand kunnen slijten, want wat heb je eraan als je het niet mag gebruiken?

Voor China zal dit ook wel een domper zijn, al zijn wij slechts een klein landje wiens inkoop waarschijnlijk niks voorstelt in vergelijking met die van andere landen zoals Duitsland, Finland, de VS, enz.

Gehandicaptenzorg idem. Werken al sinds Covid met 2 man waar er 3 horen te staan. Geweld neemt met de maand toe. De tegenstrijdigheden werken niet zo goed voor autisten, en zelfs met de verstandelijke beperking zien ze wat er niet klopt. Het valt niet meer uit te leggen en wij staan op omvallen. Dit terwijl naast het werken op de groep ook de administratieve last toeneemt. Zelfsturende teams noemen ze dat dan. Elke keer als we weer klappen staan te vangen na een persco denk ik even aan Mark en Hugo. Klappen voor de zorg, bedankt! Oh, en met je poten van onze hobby afblijven aub.

Nee, ik denk niet dat er weer een verbod zal komen. Uiteraard zullen er weer wat regels komen waar we ons allemaal weer aan moeten gaan houden. Maar een lockdown en een verbod zie ik niet weer komen.

Nee, ik denk niet dat er weer een verbod zal komen. Uiteraard zullen er weer wat regels komen waar we ons allemaal weer aan moeten gaan houden. Maar een lockdown en een verbod zie ik niet weer komen.
Verwacht ik in principe ook niet, geest is eigenlijk wel uit de fles met alle versoepelingen (in hoeverre je met qr-code van versoepelen kan spreken. Het wordt ondoenlijk om weer terug te stappen.

Ergens heb ik nog wel een stemmetje in mijn achterhoofd die zegt dat een verbod nog wel ter sprake gaat komen bij oplopende opnames in ziekenhuizen. Het is toch het argument wat ze vorig jaar hebben gebruikt, hoe onterecht dit ook is, voor tegenstanders is het een makkelijk te gebruiken argument.

Landelijk verbod zal er volgend jaar wel gaan komen, uiterlijk een jaar later.

Ja of het aantal asielzoekers die bang worden van knallen, ik zie de politiek nu overal voor aan

Ja of het aantal asielzoekers die bang worden van knallen, ik zie de politiek nu overal voor aan

Deze zou verdomme nog wel eens waar kunnen blijken ook.

Maar in alle eerlijkheid; vorig jaar was er een verbod, en het was zelden zo gezellig in de straat, en er werd zelden zó genoten van vuurwerk. Naast alle profblokken die de lucht in gingen, was er ook genoeg consu voorhanden. Mocht het, in het allerzuurste geval, uitdraaien op een verbod, maak ik mij deze keer geen enkele zorgen meer over de handhaving. Kom maar op!

Back
Bovenaan