Cakes of toch compounds

Dit jaar meer cakes/kleine compounds (50-100sh)
Minder budget dus wil er niet gelijk doorheen. Heb wel alleen beste vn beste aan cakes en schiet ze veelal dubbel

Merendeel toch wel wat budgetcakes, anders ben ik er zo door.
Heb tot nu toe 3 compounds in de planning.

Cakes!

Ik ben voorbereid op kritiek, maar ik vind compounds voor de gemiddelde consument en de luie freak.
Ik kies liever 4 cakes die ik echt mooi vind en achter elkaar schiet, waardoor ik een tailor-made 'compound' heb die helemaal naar mijn smaak is, in plaats van dat ik een compound bestel waarbij ik 2 van de 4 effecten mooi vind, 1 njoah en 1 mweh.

Jij schrijft wat ik denk :D Maar zoveel zielen zoveel smaken en ik gun ieder op zijn of haar manier z'n plezier.

hier is het 50/50

alleen is het wel compounds en nog de oude losse boxen.

En ik hou ook wel van cakes met aparte effecten. Die heb ik er ook graag bij. En de cakes zijn ook ideaal voor mijn neefje en buurjongens om mee te beginnen.

Cakes.

Kan maar moeilijk wennen aan al die compounds, de soms (te) lange vertraging, geen keus kwa volgorde maar ook de (belachelijke) prijs zijn toch wel belangrijke factoren waarom ik er niet zon fan van ben.

Verder zijn het soms enorme joekels van dozen, zo'n 400 shots tds is een flink apparaat, maar zou je voor 4x een 100 shots cake gaan die erin zitten dan passen er ook 4 in een ah tasje. Zelf kies ik dan toch voor 4 cakes. Heb ik tevens vrije keuze in welke volgorde ze geschoten worden en in welke opbouw.

Het zelf combineren van cakes, je creativiteit erop los laten, brainstormen van wat past bij elkaar, of wat is gaaf om met meerdere tegelijk te schieten. En dan nog het voordeel van compactheid, altijd handig met uitladen/vervoeren.

Cakes hadden altijd mijn voorkeur en dat zal zo blijven, mits de 25/30 mm cakes betaalbaar blijven.

Noem mij maar een luie freak, maar ik kies vooral voor compounds voor na 0.00 uur. Her en der is er nog een verdwaalde cakebox met 4 a 8 lontjes. Voor 0.00 uur stoken wij hier thuis losse cakes, en dan vooral de budgetpotjes alla bunga assortimenten.

Voor mijn showtje gebruik ik veelal compounds. Omdat ik niet elektrisch schiet heeft dit het minste risico op fouten/ vonkoverslag gezien het minder lontjes zijn en het scheelt enorm in tijd zodat ik ook nog wat sfeervolle tijd met mn gezin door kan brengen.

Heb nog altijd meer cakes dan compounds, laat me toch vaak verleiden door de voordeligere prijs t.o.v. een compound.
Ik heb nog erg veel cakes staan, dus voor dit jaar bijna enkel voor compounds gegaan.

Als het om compounds gaat schiet ik liever de 100-144 sh bakken dan de hele grote bakken (dubbel/ triple)
Ik zou dan teveel balen bij een slechte batch en qua vervoer ook stuk lastiger die enorme dozen.

Ik ga de laatste jaren steeds meer naar de compounds. Aantal cakes die ik nog mooi / kwalitatief goed genoeg vind neemt de laatste jaren in rap tempo af. Vertraging tussen de compounds wisselt ook sterk per importeur is mijn eigen ervaring maar kan natuurlijk altijd makkelijk opgelost worden.

Als het om compounds gaat schiet ik liever de 100-144 sh bakken dan de hele grote bakken (dubbel/ triple)
Ik zou dan teveel balen bij een slechte batch en qua vervoer ook stuk lastiger die enorme dozen.

Dat is verleden tijd, double, triple, quad compounds mogen niet meer in 1 doos. 25kg is de max per doos

Ik weet niet wat het is, maar ik blijf het ongelooflijk prachtig vinden om van klein naar groot te werken. Rond schemer en aan het begin van de avond kleine en rustigere cakes. Dit gaat uiteindelijk over naar 500 grammers voor 12 uur om uiteindelijk om uiteindelijk over te gaan en af te stluiten met compounds en de dikkere 500 gram cakes!

Kortom, een combinatie van beiden (70% cakes en 30% compounds) is voor mij perfect!

Ja ik ga zelf ook van klein naar groot. Ik merkte vooral op nieuwjaars nacht dat ik een mega mine afstak nadat alle compounds al waren geschoten en dat het me niet meer zo interesseerde, terwijl ik daarvóór er ook een had aangestoken en die vond ik toen wel cool. Als ik een dikke cake heb afgestoken moet ik vervolgens niet een pearl potje pakken. Heb overigens kwa budget wel 50/50 besteed aan cakes en boxen.

Back
Bovenaan