Boete vanwege Lesli ketterfontein/kegel

Ijsfontijnen roken nauwelijks, om deze reden.

Niet helemaal mee eens want als wij een ijsfonteintje gebruiken gaat nu toch eerst de batterijen uit de melders omdat ze 9 van de 10 keer gewoon af gingen.

Tja het is vaag en frustrerend dat onze wetsvertegenwoordigers de regels niet echt weten en dat ze dus eigenlijk meer handelen uit eigen initiatief wat betreft het afsteken van fop en schertsvuurwerp en daar dus wel of geen boete voor geven.

Sneu volk die politie... bah bah dat ze daar nog serieus voorop rijden. Ik zou me ogen uit de kop schamen.

Niet betalen zoals Brainiac uitlegde. Betaal je beken je schuld. Bezwaar indienen wordt het ongedaan gemaakt en dan meteen bezwaar indienen dat je onjuist behandeld bent als braaf burger

Als het zo is dat je alleen in een besloten ruimte mag afsteken, dan mag je met cat.1 de 31e tot 18:00 niet eens de straten rond gaan om af te steken??! Als je dan nog een boete krijgt voor het afsteken van een knetterlintje of een kegelfonteintje, dan is dat toch wel het toppunt hoor! Idd print het uit neem mee! Alleen het rottige is dat agenten je altijd een boete kunnen geven, hoe ongegrond dan ook. Ze kunnen je vaak bijdehand vinden, omdat jij ze als bijv 14-15 jarige er op wijst dat het cat.1 is en dat jij wel de regels kent. Een bezwaarschrift indienen, kost je allemaal weer onnodig tijd waar je niet om hebt gevraagd. Nogmaals, ik hoop niet dat het op deze manier uit de hand loopt. Dan zijn we toch echt wel klaar in dit land...

Nu geeft een andere agent dus aan dat dit wel mag op eigen terrein. Eigen terrein is niet per definitie een "besloten ruimte."

Het wordt er allemaal niet duidelijker op.

klopt helemaal ik wacht wel mee tot 18:00 raar land raar kabinet nog eve en bom ploft
en weet dat buurvrouw gebeld heb
nu ga ik klagen over der hond en dat die altijd in speeltuin schijt
elke dag ga ik bellen hahaha

gister avond ook bezoek gehad .
geen boete gehad omdat het in me eigen tuin was.
en heb gevraagd aan meneer agent :bonk:lol
hij gaf voor antwoord mag wel op eigen gebied en tuin
maar niet op de openbare weg en gemeente grond
heel apart verhaal :bonk:ze weten zelf niet eens wat ze er mee aan moeten

Hoe moet ik dit zien dan? Sta je dan een half uur lang met fonteintjes en knetterlint ofzo? Of steek je 2 dingetjes af en daar begint iemand al over te mekkeren?? Wel heel sneu dat de politie daarvoor moeite gaat doen om voor te komen rijden zeg... Hier gisteravond 3 dreunen in kwartier tijd waarvan heel het appartement complex stond te schudden, maar dan zie je ze niet....

En dit is juist een hekel punt want de agent in kwestie bepaald dus of jij overlast veroorzaakt of niet en dan heb je geen poot om op te staan.
In het vuurwerkbesluit staat dat cat.1 het gehele jaar mag worden verkocht en afgestoken; punt uit! In geval van "overlast" kan een agent je hooguit sommeren om er mee te stoppen, maar geen bekeuring uitschrijven. Ga je gewoon op een andere plek verder. Ik kan ook niet zo snel een clausule over de definitie van 'overlast' vinden in de wet en daarbij is het een erg subjectief begrip...
Wat betreft de topic starter: Deze zaak ga je zó winnen!

klopt helemaal ik wacht wel mee tot 18:00 raar land raar kabinet nog eve en bom ploft
en weet dat buurvrouw gebeld heb
nu ga ik klagen over der hond en dat die altijd in speeltuin schijt
elke dag ga ik bellen hahaha

Dan denk ik dat je toch beter even een rustig gesprek met de buurvrouw kan voeren. Even netjes uitleggen hoe het zit met de regels, en uitleggen dat het uiteraard niet je intentie was om overlast te veroorzaken, en dat je het heel vervelend vind als dat wel zo was. En wie weet kun je iets met haar afspreken en vind ze het uiteindelijk wel goed als je af en toe wat afsteekt.

Meteen haar gaan "terroriseren" door elke dag te gaan klagen lijkt me geen goede oplossing...

Dan denk ik dat je toch beter even een rustig gesprek met de buurvrouw kan voeren. Even netjes uitleggen hoe het zit met de regels, en uitleggen dat het uiteraard niet je intentie was om overlast te veroorzaken, en dat je het heel vervelend vind als dat wel zo was. En wie weet kun je iets met haar afspreken en vind ze het uiteindelijk wel goed als je af en toe wat afsteekt.

Meteen haar gaan "terroriseren" door elke dag te gaan klagen lijkt me geen goede oplossing...

Dit soort aktie zorgen juist voor burenruzies. In plaats dat er nu gezegd wordt: "We hebben allemaal wel eens last van elkaar" gaat men dit nog voeden door boetes uit te delen. En met oud en nieuw escaleren al veel buren ruzies dat is net zo'n traditie als vuurwerk

"Overlast" vind ik een goede. Wie bepaald dat inderdaad en als een agent je sommeert te stoppen. Prima maar dat geldt voor die plaats. Ga je een straat verderop staan dan moet daar opnieuw je sommeren. Net zolang dat je alle plaatsen gehad hebt

Het is toch te triest voor woorden dat hier agenten voor ingezet worden. Ik lees dit soort berichten met open mond, toch niet te geloven dit? Of ben ik nu weer de enige afwijkende factor op dit forum?

Dit soort aktie zorgen juist voor burenruzies. In plaats dat er nu gezegd wordt: "We hebben allemaal wel eens last van elkaar" gaat men dit nog voeden door boetes uit te delen. En met oud en nieuw escaleren al veel buren ruzies dat is net zo'n traditie als vuurwerk

"Overlast" vind ik een goede. Wie bepaald dat inderdaad en als een agent je sommeert te stoppen. Prima maar dat geldt voor die plaats. Ga je een straat verderop staan dan moet daar opnieuw je sommeren. Net zolang dat je alle plaatsen gehad hebt

Het is toch te triest voor woorden dat hier agenten voor ingezet worden. Ik lees dit soort berichten met open mond, toch niet te geloven dit? Of ben ik nu weer de enige afwijkende factor op dit forum?

Ik ben het niet vaak met je eens maar hier toch zeker wel.

Is gewoon bizar dat er zo'n groot probleem wordt gemaakt van kinderen die wat vuurwerk afsteken. Categorie 1 vuurwerk nog wel.

Ik heb wel een tip voor de mensen, ga lekker naar een industrie terrein, vooral in de avonduren. Is meestal geen hond te bekennen en kan je lekker je gang gaan. Wel even opruimen naderhand en dan durf ik te wedden dat je geen problemen krijgt.

Ik ben het niet vaak met je eens maar hier toch zeker wel.

Is gewoon bizar dat er zo'n groot probleem wordt gemaakt van kinderen die wat vuurwerk afsteken. Categorie 1 vuurwerk nog wel.

Ik heb wel een tip voor de mensen, ga lekker naar een industrie terrein, vooral in de avonduren. Is meestal geen hond te bekennen en kan je lekker je gang gaan. Wel even opruimen naderhand en dan durf ik te wedden dat je geen problemen krijgt.

Ik laat mijn kind niet spelen waar vrachtwagens rijden. Die poolse chauffers verwachten daar geen spelende kinderen.
mensen moete niet zo zeuren het is geven en nemen hier in nederland.
als je daar niet mee kan leven en steeds de wouten belt om te zeuren moet je maar op een boot op zee gaan wonen.

Denk als je die boete niet betaald je alleen maar nog meer in de problemen komt...je trekt toch altijd aan het kortste eind bij die figuren.

Ik laat mijn kind niet spelen waar vrachtwagens rijden. Die poolse chauffers verwachten daar geen spelende kinderen.
mensen moete niet zo zeuren het is geven en nemen hier in nederland.
als je daar niet mee kan leven en steeds de wouten belt om te zeuren moet je maar op een boot op zee gaan wonen.

Ik doelde ook niet op jonge kinderen maar sprak richting de gemiddelde freak hier op het forum. En ik ben het zeker met je eens dat mensen niet zo moeten zeuren, maar dat doen ze toch wel. En dan kan je beter de discussie uit de weg gaan in plaats van het op te zoeken, lijkt me.

Ja dat is lekker, overlast levert het wel op.... gezien de knetterlinten die vrij hard gaan.
En wat is overlast, en wanneer is het overlast.... wie bepaald dat?

Dat is nou juist het leuke van alles overlast word bepaald door degene die het ervaart, daar zit hem nu juist de krux heeft diegene last ookal mag jij het doen zit je toch fout (slim bedacht van de overheid)

Back
Bovenaan