Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2022!

iemand die meer informatie heeft over de single shots? dan ga ik er maar vanuit dat alles met een knal afgekeurd is en er alleen de mines overblijven met crackling effect.

Hoe zit het met de eigen lijn van Orthen (evolution) zoals o.a. Ocean of lights (4x30mm compound)? Zie deze lijn echt nergens meer.

Hoe zit het met de eigen lijn van Orthen (evolution) zoals o.a. Ocean of lights (4x30mm compound)? Zie deze lijn echt nergens meer.

Kan ook een uitlopend artikel zijn geweest.
Toen er nog voornamelijk doorlont boxen waren, verkocht Orthen vaak afgekeurde Evo boxen onder hun eigen naam.
Maar dan zonder de cake die afgekeurd was.

iemand die meer informatie heeft over de single shots? dan ga ik er maar vanuit dat alles met een knal afgekeurd is en er alleen de mines overblijven met crackling effect.

Nee dat is niet correct. Het mogen geen “singel” shots meer zijn. Dus mag niet alleen een knal zijn. Dus moet een mine, fluit of meerdere knallen bij zitten.

"Vooralsnog blijven de lesli scream/fluit cakes nog actief. Bora bora, mean machine en resten the gunner."

Kan iemand dat bevestigen?

Kan iemand uitleggen welke mines/thunderkings eruit zijn? Op fb gaan verhalen rond dat alle thunderkings met zowel fluit eruit gaan en ook de mines.

Kan iemand uitleggen welke mines/thunderkings eruit zijn? Op fb gaan verhalen rond dat alle thunderkings met zowel fluit eruit gaan en ook de mines.
Ja die geruchten zullen waarschijnlijk ook kloppen, alle mines zullen vanaf volgend jaar verboden worden.

Dit jaar op enkel aantal afkeur nog gewoon te krijgen.

Laatst bewerkt:

Ik denk dat deze met name op basis van stabiliteit en kwaliteit afgekeurd zijn. Kijk maar eens naar deze filmpjes. Sommige keren ploffen ze gewoon op de grond.

Zijn de nederlandse adr regels dan anders dan de internationale (europese) regels?
Het zou raar zijn. In werkelijkheid moet je kijken naar de explosieve kracht van kruitmix in 1 enkelbuis. Als de kracht bij ontbranding daarvan klein genoeg is, dat er geen massa explosie ontstaat is het toch goed?

Nee hoor. ADR regels (het zit al in de afkorting...) is internationaal geregeld. Wanneer een pyrotechnische eenheid meer dan 25% flashkruit bevat van de totale kruitlading, is de classificatie 1.1G. Volgens mij geldt dat zelf bij één schot in een volledige cake. Één met titanium salute maakt dan dus de volledige cake 1.1G, zelfs als de andere schoten tails zouden zijn.

Volgens mij gaat dit over de dual thunderkings, die met MINE en mine + salut zijn wel goed dacht ik te vernemen.

Maar goed, ik ben ook maar een fanatiekeling

Mag toch hopen dat die crackling mines blijven. Ik verheug me enorm op dat spul.

Bij riezebos is enkel die Trueno ray van de site gehaald.

Niet alle mines. Enkel de mines met bombette worden vanaf 2023 niet meer geïmporteerd.
dan moet je met dingen als dit toch heel wat leuks kunnen maken...? Nee, dan knalt het niet, dan maar niet...het is ook echt een bepaalde leeftijdsgroep die enkel daar op kickt hoor (en die je enkel illegale circuit in drukt zo, en dan maar klagen over meer criminaliteit onder 12-17jarigen...)

Back
Bovenaan