34e VUURWERKFESTIVAL in 2013 Scheveningen

Zoals in alles wordt het volk ook hier stom gehouden. In de maling genomen.
Maar ja, wie maalt er om? De freaks. Die weter beter, zijn verwend en dan is Scheveningen surrogaat. Het gewone publiek ziet iets wat ze nooit zien. Vinden alles mooi. Beetje onzin over "Chinees heeft rood vuurwerk" en klaar. Niet teveel geld er in stoppen, slecht openbaar vervoer regelen en betuttelende regeltjes van de overheid om een ponton bij Ierland te plaatsen en kleine kalibers te schieten en het maakt weer duidelijk dat we in Nederland wonen. Kunnen niks fatsoenlijks organiseren.

Alle goedbedoelde ideeën ten spijt gaat dat echt niet veranderen.

Zelfs degenen die maar af en toe vuurwerk zien, maar die wellicht nog wel weten hoe het "vroeger" op Scheveningen kon zijn, zullen weten dat wat ze gisteravond te zien hebben gekregen absoluut niet de moeite waard was, tenzij je toevallig in de buurt woont en lopend of op de fiets binnen een kwartier op de plek des onheils had kunnen zijn.

Persoonlijk zie ik tegenwoordig in NL liever een (afsluitend vuurwerk van een) productdemonstratie dan dat ik zoals gisteren op een belachelijk grote afstand naar een kaliber bommetjes zit te kijken dat velen van jullie met O&N misschien nog wel in hun achtertuin afschieten.
Bommetjes bovendien van een over het algemeen matige kwaliteit en met een vreselijke overdaad aan peonies, afgeschoten zonder enige voor mij waarneembare choreografie.

Op deze manier is er van vuurwerk "beleven", waar een aantal van jullie het terecht over heeft, voor mij geen sprake meer, maar dat is wel de reden waarom ik ooit freak geworden ben. Kruitsnuiven! Geboeid toekijken! Kreten slaken van opwinding! Helaas....

Natuurlijk zijn velen onder ons inmiddels verwend door alle buitenlandse avonturen, absoluut.
Maar het moet toch mogelijk zijn om ook in NL zo'n groot evenement ook kwalitatief naar een hoger niveau te tillen? Zodat je er net als vroeger met plezier een uur voor in de auto zat en op de terugweg twee uur file voor lief nam? :bonk:

Zeker, het is gratis, hoewel, als je hier met de auto komt dan denk je daar toch heel anders over...

Nee, misschien heb ik net weer de verkeerde dag uitgekozen om te gaan, maar voorlopig is het voor mij weer de laatste keer geweest. Hoe triest ik het ook vind, en niet in de laatste plaats voor mezelf... :cry:

Last minute nog met Tabe erheen gegaan waar we met Marco en zijn gezin naar het vuurwerk hebben gekeken. De eerste show vond ik wel leuk hoor, viel me alles mee naar verwachting. Was daarom nog benieuwder naar de tweede show, want dat zou een dikke worden, maar helaas, totale teleurstelling, niets aan! Maar goed, het was gezellig en last minute is altijd leuk om te doen, maar of we het nog eens doen naar Scheveningen...

Laat ik 1 ding duidelijk maken. Alleen voor de mensen die in Scheveningen wonen is het GRATIS.
Voor de meeste mensen zijn er namelijk toch echt dingen als vervoer/parkeerkosten namelijk.
En dan moeten we niet vergeten dat de meesten er de hele dag blijven, dus eten/drinken.
Tenzij je overal zwart weet te rijden en/of 100 kilometer wilt fietsen. Dan niet.

Hierbij nog de beelden van China van mijn kant :)

Nu maar duimen voor minder wind volgende week!

Jwtjuh :bye:

Gezeur over parkeren...
Nooit ergens last van. Auto staat altijd op 20-25 minuutjes lopen van de boulevard. Altijd plek en altijd zo weer weg =)

Ja, weer wel, dat niet iedereen zin heeft om na een dagje strand, nog even 25 minuten te lopen na de auto he xD Niet iedereen is in top-conditie en niet iedereen heeft er gewoon zin in om dat te doen.

Dan moet er ook niet gehuild worden over parkeren enzo want dat weet je van te voren als je helemaal vooraan wilt staan. En voor 20 min lopen heb je absoluut geen conditie voor nodig :s

Weer een update van mijn kant, video's geüpload van gisteren:

Oostenrijk

China

@Bizzle: Mensen willen altijd iets te klagen hebben.

Het eerste weekend van het Internationaal Vuurwerk Festival Scheveningen heeft 140.000 bezoekers getrokken

Vrijdagavond kwamen 60.000 mensen naar het vuurwerk kijken en zaterdag 80.000. Tijdens het festival strijden landen om de hoofdprijs voor het mooiste vuurwerk. België en Duitsland beten vrijdag het spits af. Oostenrijk en China waren zaterdag te zien.

Voor het eerst beslist niet alleen een vakjury, maar mag ook het publiek meestemmen door een sms met het favoriete land te versturen. De opbrengst gaat naar het Zeldzame Ziekten Fonds. Volgende week vrijdag zijn Spanje en Zuid-Korea nog aan de beurt en zaterdag sluiten Japan en Nederland het festival af.

bron

Wat betreft het parkeren in Scheveningen. Ben zelf ook meerdere keren naar het vuurwerkfestival in Scheveningen geweest. En parkeerplaatsen dicht bij de boulevard hoef je inderdaad niet te verwachten. Wat wij altijd doen is op tijd wegrijden, en zodra je ook maar ergens een plek ziet neerpleuren die auto. En dat je 25 minuten of langer moet lopen, dat is dan maar zo. Er zijn mensen hier die ook gerust half europa of de hele wereld rond reizen voor wat showtjes. Dus wat is dan een half uurtje lopen :D

Over parkeren gesproken.Ik had mijn auto keurig geparkeerd in een parkeergarage te Scheveningen. Heb terug anderhalf uur in de rij gestaan voor de kassa. Wat blijkt 1 kassa, lekker handig. Stond om 23:30 uur in de rij en kon om 01:00 uur afrekenen. En dat voor 2,40 euro per uur. Dus reken maar uit wst ze op deze slinkse wijze je nog even aftroggelen.

Dus volgende keer 25 min lopen en zo wegrijden.

3,60 euro betalen voor 1,5 uur wachten... pff.
Ik zou best de shows willen doen voor de opbrengsten van 1 parkeergarage... :-)

Ik was ook aanwezig zaterdag en vond dat de show genaamd Oostenrijk:p niet tegen viel. Het tempo kon wat sneller maar ik heb wel leuke bommen gezien. China daarentegen vond ik een aanfluiting. Maar goed, het gros van het publiek vond de salutes prachtig en heeft leuk vuurwerk gezien.

Ps. Wij hadden ook op 25 minuutjes lopen geparkeerd en reden zo weg. En nog gratis ook.

Back
Bovenaan