34e VUURWERKFESTIVAL in 2013 Scheveningen

Ik ben op locatie.
Ga ff een rokertje en een kouwe doen op t strand rechts van de pier.
Kom daarna wel even naar boven.

Ik heb makkelijk praten want kom uit Den Haag dus kga op de fiets, dus voor mij ist de moeite waard.

Weer vermaakt, show 2 lag de boot verder door de harde wind, heerlijk die waaier salutes, sowieso heb ik voorkeur voor salutes shows.

Weer mooie effecten gezien maar "Belgie" blijft op 1.

Heerlijk dat gejank altijd.

Niet zo gek als je als gemeente een nepfestival organiseert. Dus niet om Dream af te kraken.. Het is en blijft gewoon zo flauw.. In heel de wereld zijn er echte competities en festivals.
Als er al zoveel mensen op deze bedoeling afkomen waarom kunnen ze het dan niet gewoon echt maken? Een beetje competitie zou echt geen kwaad kunnen en een Pyromusical competitie, al is het maar tot 4" of 6", zou helemaal top zijn. Hoop dat er ooit nog een echt festival komt in NL.

Hoorde steeds mensen om me heen zeggen; zometeen komt china zometeen komt china!!
Nou, jammer dan! show 2 ''china'' was nog saaier dan show 1 ''oostenrijk''.
vind het belachelijk om mensen te laten hopen op zeer groot vuurwerk spektakel waar china bekend om staat en vervolgens een saaie, Ja een saaie show neer te zetten. ook de finales bij deze 2 shows waren niet al te best.
het ponton vond ik veelste ver weg staan voor de mensen die wat verder stonden op het strand. Oke, dat is voor de veiligheid in verband met de wind. maar hij stond zowat in engeland man!
Sorry voor al dit gemopper van mij, ik zou ook dolgraag willen schrijven dat het twee keiharde shows waren. maar helaas was dit gewoon niet zo.

Leuke shows, zo te zien.

Dit jaar toch niet aanwezig. Wel opmerkelijk de hoeveelheid positieve belangstelling ik lees hier en op andere (vuurwerk)sites. Normaal laat iedereen dit links liggen, omdat fake, en nu anders!? De shows zien er hetzelfde uit als voorgaande jaren, ook het concept is hetzelfde "internationaal". De site is vernieuwd en men mag nu meebetalen aan de show dmv te sms'en (wat goed is). Ik zie liever dat ze écht vernieuwende dingen toepassen. Ze zouden dit jaar vanaf de pier het vuurwerk afsteken, of dat "internationaal" weghalen...

Misschien ga ik volgende week een dagje. Vuurwerk blijft mij fascineren, wie wat ook schiet. :)

Ik ben oek weer thuus!

Ik ben om 17.45 op de Citta gestapt en was een respectabele 19.00 bij de stalling.
Even afgetankt en me jerrycan aan het slot gehangen en richting de pier gelopen.
Aart kwam ook al lekker op tijd aanlopen en hebben even zitten praten over de hobby.
Tijdje later kwam ook de rest weer aanlopen dus gelijk het strand op.
Man man man, wat een wind, weer een beetje jammer voor de films :p
Nog wat tips en trucks met Stefan doorgenomen over het filmen en laat het maar beginnen.

De reactie na de eerste show van Oostenrijk was duidelijk.
Wat een saaie show zeg, maar dan op ze Haags en R'dams door elkaar.

Volgende is China, nou dan zullen ze toch wel een klein beetje hun best doen?
Ook dit bleef uit en i.m.o. was deze nog saaier dan de Oostenrijk.

Voor de gezelligheid was het de moeite maar verder...

Ik duik me nest lekker in.
2.30u op een brommertje gaat je niet in de koude kleren zitten. :p

Laatst bewerkt:
na me vrijdag avond zeer vermaakt te hebben en 2 leuke showtjes gezien te hebben was het vandaag echt een drama, het enige positieve waren in de eerste show de smiley met pistel bommen. Hopen op een betere dag vrijdag

Goed. Gisteren was mijn dag geweldig en heb ik genoten. Openbaar vervoer was zelfs n genot.

Maar vandaag. Ik had liever thuis gebleven. Serieus wat een DRAMA. Niet normaal meer.

Eerst het vuurwerk. Was redelijk mooi. Maar vond gisteren mooier. Volgens mij ging er ook wat mis.
Vervolgens mislukten al mijn foto's. Er stond veel te veel wind en het begon zelfs even te regenen.

Maar wat toch wel het ergst was, was wel het openbaar vervoer. Serieus, Den Haag, als je het niet aan kan met je HTM, organiseer zo'n evenement dan ook niet. Serieus. Vergeleken met gisteren reden er veel minder trams. Wel veel meer bussen. Maar goed wat heb je daar aan als er geen 1 stopt. Qua trams, zelfs als ze er eindelijk waren, zaten ze zo vol dat de tram bijna uit zijn voegen explodeerde. Zelfs in Parijs niet zo'n drukte rond spitstijd meegemaakt, echt bizar. Sorry maar nee, HTM heeft weer als vanouds extreem gefaald.

Goed, op al deze drama na was het gezellig met mijn zusje en een vriend. Waren lekker veel hulpdiensten aanwezig (mijn andere interesse) dus had genoeg te doen. Volgende week dus weer. Foto/Video volgt morgen. Nu lekker slapen. Iedereen welterusten.

Sorry als ik de regels met dit bericht overtreed.

Maar wat toch wel het ergst was, was wel het openbaar vervoer. Serieus, Den Haag, als je het niet aan kan met je HTM, organiseer zo'n evenement dan ook niet. Serieus. Vergeleken met gisteren reden er veel minder trams. Wel veel meer bussen. Maar goed wat heb je daar aan als er geen 1 stopt. Qua trams, zelfs als ze er eindelijk waren, zaten ze zo vol dat de tram bijna uit zijn voegen explodeerde. Zelfs in Parijs niet zo'n drukte rond spitstijd meegemaakt, echt bizar. Sorry maar nee, HTM heeft weer als vanouds extreem gefaald.

Herkenbaar. Voorgaande jaren precies hetzelfde ervaren. De donderdag en vrijdag (rustig) extra veel trams, en zaterdag extreem druk (record aantal bezoekers) en 2 trams. Ik stom verbaasd, want "gisteren stonden hier zo'n 10 trams in een rij te wachten en was het nog rustig".

Ach ja. Als je geen haast hebt, kan je wachten tot je wel normaal erin kan. Al moet je wel opletten op de vertrektijden van de treinen (als je daarmee gaat), dat je niet te laat bent.

Als ik volgende week ga, ga ik op een zaterdag en hoop dan dit wéér niet mee te maken.

Herkenbaar. Voorgaande jaren precies hetzelfde ervaren. De donderdag en vrijdag (rustig) extra veel trams, en zaterdag extreem druk (record aantal bezoekers) en 2 trams. Ik stom verbaasd, want "gisteren stonden hier zo'n 10 trams in een rij te wachten en was het nog rustig".

Ach ja. Als je geen haast hebt, kan je wachten tot je wel normaal erin kan. Al moet je wel opletten op de vertrektijden van de treinen (als je daarmee gaat), dat je niet te laat bent.

Als ik volgende week ga, ga ik op een zaterdag en hoop dan dit wéér niet mee te maken.

Dit jaar nog niet kunnen gaan, vorig jaar wel en het tram verhaal is idd herkenbaar.
Tip zou zijn om gewoon naar de laatste halte te lopen (voor kurhas naar links tot je niet verder kunt, qua tram).
Daar heb je nog kans om mee te kunnen, niet pal voor kurhaus.

Volgende week zaterdag is meestal het drukst, laat die dag aan me voorbij gaan ADO Den Haag speelt dan thuis. :p

Shows waren inderdaad minder vond dit wel grappig.. Dit zei een woordvoerster Chinees vuurwerk is herkenbaar aan de vele knallen en is vaak rood, Oostenrijk heeft veel sierlijk vuurwerk.

Tsja zag dan niks.

Ik zie dat mn geluid niet helemaal goed is.
zal denk door de wind komen (dat hoop ik) of mn hele camera mic zit vol met zand

hier filmpje van china

Nou mensen, oordeel zelf.
Wel je geluid behoorlijk dicht zetten, want de wind was echt kebar.
Gewoon niet leuk meer :(

Heb ook ophelderen weer gebruikt maar dat is toch niet zo'n succes.
Hier en daar wat overbelicht.

Eerste show van Zaterdag was dus Oostenrijk.

@ Zenavevo, slim om zo laag te gaan zitten, werd helemaal leip van die wind zoals je op mijn video kan horen.
En mooi op elkaar ingespeeld :p Allebei tegelijk een andere show :)

Back
Bovenaan