2012 het jaar van...

Over die prijzen...schijnt dat zo'n imbeciele kooi $15 kost... dank u, Overheid!

Het vuurwerk in mijn oventje begint al minder muf te ruiken :D

- Lang niet alle spelregels (bijvoorbeeld geld terug i.p.v. vervangend artikel) zijn keurig vastgelegd bij elke dealer.

In alle haast moet je dan een vervanger gaan zoeken of met de dealer ruzie maken omdat die naar eigen inzicht een vervanger meegeeft met welke je het niet eens bent.

[...]

Edit: Importeurs kunnen er overigens ook wel wat van. Die laten (ondanks de vele consumentbestellingen) hun producten vaak laat overkomen, waardoor er een tekort onstaat of een vochtige bende.

Hieruit kan ik concluderen dat vele importeurs/dealers de consument niets kan schelen, enkel de winst. Geeft maar weer aan dat wij zwaar genaaid worden (ook qua prijzen).

Als iets niet geleverd wordt, heb je in principe gewoon recht op geld terug. Simpel is dat. Wil de verkoper dat niet, overtreedt hij de wet. En als je ze daar mee confronteert, krijg je meestal je zin wel.

Wat betreft importeurs is het gewoon "opslag is geld". En minder opslag bereik je daar later te importeren. Dat dat ten koste gaat van de kwaliteit zal ze weinig uitmaken.

Het jaar van...

Kruitinhoud die niet kloppen met wat er gezegd wordt.

Het jaar van... Valse beloftes van importeurs.

Het jaar dat Wolff (voor mij dan) afhaakt.

Het jaar van Rubro, Royal Fireworks en Vuurwerkvisie.

En inderdaad het jaar van de cakeboxen.....

Vocht? ik heb toch echt nergens last van, heb door de regen naar de auto gelopen en de dozen stonden al even in een koude bunker dan krijg je al snel een vocht idee.

Sinds de invoering van het (zwaardere) 500grams vuurwerk is het gezeur over jaarlijkse aanpassingen, het aanleverren van de juiste producten en forse prijsstijgingen pas begonnen!
Nu dit jaar de ''2 kilo'' en ''4 kilo'' boxen zijn vervaardigd lijkt het helemaal uit te hand te lopen met de leveringen van (sommige) fabrikanten.

Wat ik dan echt niet begrijp is dat de prijzen van siervuurwerk absurd stijgen, terwijl de prijzen van kanonslagen, babypijltjes en alle andere kleine rommel tussen de 0,50 en €1,- blijft kosten!! (Toen ik voor het eerst in mijn leven een slof astronauten kocht betaalde ik F2,95 gulden (lol!)

:)

2012 het jaar die liet zien hoe enorm triest het er vandaag aan toe gaat in Nederland.
Mensen worden opgeroepen door de politiek en als extreem voorbeeld door mijn burgermeester om je medemens bij het minste geringste te veraden.
Geloof dat ze vroeger nog een naam voor dat soort mensen hadden, zal hem hier niet noemen omdat ik dan ongetwijfeld tegen het verkeerde been schop maar goed...
Wordt eens tijd dat ik naar een ander huis ga zoeken, ergens lekker afgelegen zodat ik niet van dat soort buren heb.

Ik denk dat er forse investeringen in China zijn gedaan in machines. Bijv. de Showtime lijn wordt op advies van jullie vernieuwd. Professional Firebase is compleet uitverkocht. Veel Chinezen hebben meer opties dan in een vuurwerkfabriek te werken. Ik bekeek de Smoke singleshots film van Royal/Cafferata en zag ook de mooie water cakes.

regen? ik heb redelijk weinig regen gister en vandaag gehad. gelukig. ik vind het wel jammer dat het Nederlands vuurwerk zo achteruit gaat.

link:
http://www.youtube.com/watch?v=fpzaEWs2thA

2012, dat de overheid een vuil spel speelt met de vuurwerker

Mooi filmpje. laat ook goed zien waarom ik echt klaar ben met nederlandse rotjes.
dat is nog niet het enige, ik heb meerdere malen bij nederlands knalvuurwerk gehad dat de lontjes ZEER slecht aan gingen. echt alsof het in een bak met water heeft gelegen. of dat als je ze weg gooide dat ze uit gingen.
dat heb ik nog nooit ondervonden bij nitraten of vlinders. altijd eventjes aansteeklontje ertegenaan en ze branden, vaak hoef je niet eens te blazen of te klooien.
ook daar zie je dus een groot verschil in kwaliteit. een lont moet het gewoon doen. je hebt er niks aan als ie weer uit gaat en het lontje als maar korter word. zeker als je met knalvuurwerk te maken hebt.

op siervuurwerk uit nederland is het vaak al veel beter voor elkaar. waarom dan niet bij die rotjes meuk..

Mooi filmpje. laat ook goed zien waarom ik echt klaar ben met nederlandse rotjes.
dat is nog niet het enige, ik heb meerdere malen bij nederlands knalvuurwerk gehad dat de lontjes ZEER slecht aan gingen. echt alsof het in een bak met water heeft gelegen. of dat als je ze weg gooide dat ze uit gingen.
dat heb ik nog nooit ondervonden bij nitraten of vlinders. altijd eventjes aansteeklontje ertegenaan en ze branden, vaak hoef je niet eens te blazen of te klooien.
ook daar zie je dus een groot verschil in kwaliteit. een lont moet het gewoon doen. je hebt er niks aan als ie weer uit gaat en het lontje als maar korter word. zeker als je met knalvuurwerk te maken hebt.

op siervuurwerk uit nederland is het vaak al veel beter voor elkaar. waarom dan niet bij die rotjes meuk..

Vind wel dat ze de pijlen van de nederlandse markt ook mogen na kijken de helft ging bij ons amper de lucht in!

Back
Bovenaan