1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
In dit topic kun je vertellen hoe je je precies voelt nu oud en nieuw net achter de rug is, je je vuurwerk hebt gestookt en na geslapen te hebben nu weer wakker bent.

Voelde me normaal gesproken vreselijk ellendig, kerst was voorbij en oudjaar ook. Maar de jaarwisseling 2020/2021 was wel bijzonder als ik er over nadenk. Zag veel vuurwerk en zelf ook wat afgestoken bij me neefje en bij mij thuis.

Maar goed voor het eerst na de jaarwisseling 20/21 voelde ik me niet ellendig. Rookte wat sigaretjes genoot van de champagne en miste het niet ondanks dat ik vuurwerk had en had afgestoken. Had een gezellig praatje in de wijk en de tijd vloog voorbij.

Nu zou het weer anders zijn want heb er gigantisch veel zin in. Door december heen mits het niet vriest lekker vissen. Bestellingen plaatsen bij de slager, kerstcadeautjes inkopen en genieten van de christmas station van sky radio aftellen naar kerst met veel kerstfilms. Op kerst zelf genieten met de top 2000 en dan genieten van het afhalen en het vuurwerk bewonderen om vervolgens bij te kopen op de 30ste. Oliebollen marathon start ook de 30ste kijk er rijkhalzend naar uit met finale oud en nieuw.

Mijn conclusie hoe ik me volgend jaar zou voelen na de dag der dagen in 2022 denk ik dat het een geslaagd jaar is geweest en het keihard zou missen en weer een jaar wachten op december. 2022 kom maar op.

Een beetje een leeg gevoel, het zit er weer op. Dit komt niet alleen door het vuurwerk maar vooral doordat eigenlijk alles in 1x weer weg is. Het toeleven naar het vuurwerk, het vuurwerk zelf, de gezellige sfeer overal waar je komt met lampjes en versieringen, top 2000, gezellige bezoekjes enz. alles is opeens foetsie en dat is dan best wel weer even wennen.

Daarna gaan we snel wel weer uitkijken naar Fallas en dat duurt dan gelukkig maar 2,5 maand

We hebben het weer gehad. Het is jammer en veel te snel gegaan maar nu begint het toeleven naar Fallas 2022. Altijd fijn dat er in maart een tripje met veel vuurwerk in t verschiet zit.

Ik vind die brakke ochtend na oud en nieuw erbij horen. Ik vind het opruimen ook geen enkel probleem en heeft ook altijd wel iets. Tijdens het opruimen nagenieten van de bakken die je de avond ervoor heb afgeschoten. 2 januari ben ik jarig dus dat is ook altijd wel een druk dagje. De dagen erna struin ik youtube af voor videos van producten waar geen straatfilms van zijn dit jaar en begin ik alvast voorzichtig een lijstje te maken met must haves. Kortom ik voel me altijd prima na oud en nieuw.

De eerste dagen voelen voor mij altijd heel vreemd aan. Het is heel leeg, anderzijds kijk je terug op de mooie dagen hier voor. Tijdens het opruimen op 1 januari kijk je nog eens terug naar de leeggeschoten cakes, later op 1 januari gaan wij vaak nog op bezoek bij familie. Dan steek ik nog wat fonteinen af en ander klein spul. Dat is op de een of andere manier ook zo lekker sfeerverhogend. Daarna is het gewoon rustig nog eens de beelden bekijken, en lekker op het forum rondkijken naar nieuwe filmpjes.

Voelt altijd wel vreemd, maar gelukkig niet meer de dip die ik jaren geleden had. Wat voelde ik me toen ellendig de eerste week van het nieuwe jaar. Altijd een prachtig oud en nieuw gehad en het ongeloof dat het vuurwerk voorbij was moeilijk te bevatten. Nu is het er ook zeker nog, maar op een andere manier. Meer het balen dat de hele December sfeer voorbij is, dat het er naar toe leven weer lang gaat duren. Alle verlichtingen weer de kast in gaan.

Kan me niet voorstellen dat het dit jaar lekker gaat aanvoelen, gedachte in m’n achterhoofd of er geen doden/giga hoeveelheden gewonden zijn gevallen en of dit dan echt het laatste jaar is.

Ik geniet vooral nu, filmpjes op YouTube, producten uitzoeken, alle dagen net ervoor

Kan me niet voorstellen dat het dit jaar lekker gaat aanvoelen, gedachte in m’n achterhoofd of er geen doden/giga hoeveelheden gewonden zijn gevallen en of dit dan echt het laatste jaar is.

Ik geniet vooral nu, filmpjes op YouTube, producten uitzoeken, alle dagen net ervoor

Waarom verwacht je dat, van die gewonden en doden?

Ik ben altijd mega moe, en heb ook overal spierpijn. Maar wel altijd een voldaan gevoel dat je toch even los bent gegaan. Ik heb dat wel nodig. Ik loop al jaren niet meer de hele dag met rotjes op straat, maar zodra het donker word, moet ik toch wel een aantal cakes en boxen afsteken hoor. :D

Ik voel mij erg goed, en ik heb een verzadigd gevoel en kijk alweer vooruit naar de volgende editie!

Beste wensen freaks.

Ik voel me op 1 januari altijd lamlendig, haat die dag. Heb wel een top oud en nieuw gehad, ondanks de afstand welke ik genomen heb de laatste weken van het forum. Knoop in mijn maag, buikpijn, misselijk, wat een ellende die weken nadat het verbod definitief weer doorgedrukt werd.

Hopelijk wordt 2022 een goed jaar en geen ''seizoen 3 van 2020''.

cheers:biertje:

Beste wensen allemaal!!

Voel mij super. Ondanks dat ik maar 2u heb geslapen.

Net even rondje door de wijk gedaan en elke straat op meerdere plekken hoopje Cakes of een mooi rood tapijtje. Was echt een top oud en nieuw!!!

Hier ook een top oud en nieuw gehad. Weinig tot niks gemerkt van het verbod. Ondanks al het plezier van gisteren, heb ik vandaag toch een leeg gevoel. Het zit er weer op en we moeten weer een jaar wachten..

Hopelijk kunnen we dit jaar weer in Nederland onze bestellingen halen!

Iedereen de beste wensen, en dat het maar een kruitvol 2022 mag worden.

Ik voel mij eigenlijk best wel prima na afgelopen nacht, waar ik normaal gesproken erg gaar ben valt dat nu mee.
Heb er een goed gevoel aan overgehouden, mensen in de straat/buurt vonden het fantastisch en kijken nu al uit naar de volgende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan