1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

meestal wel weer positief omdat ik dan nog kan nagenieten van het vuurwerk, begint vaak eind januari dat ik denk hmm duurt nog wel heel lang

Beetje mixed feelings… Jammer dat het weer zo voorbij is maar ook weer happy terugkijkend op de leuke decembermaand die ik heb gehad.

Daarna even een weekje rust en afkicken hier op het forum, en dan begint het “normale” leven weer.

Wou er nog helemaal niet aan denken, maar met het nieuws dat de laatste dagen af en toe voorbij komt dat de vuurwerk winkels het nu al drukker hebben dan voorgaande jaarwisselingen vanwege het "aankomende vuurwerkverbod" helpt niet mee om er niet aan te denken .

Heb geen idee hoe ik me zal voelen wanneer ik mijn laatste stuk vuurwerk aangestoken heb om 01:59 uur op 1 Januari 2026, eerdere jaren nooit tot 02:00 uur gestookt maar nu gaat dat wel gebeuren om dé traditie toch op een bepaalde manier af te sluiten voor mezelf .

Laatst bewerkt:
Is niet uit te leggen hoe ik me voel. Ik voel me leeg, ik voel me ellendig, ik voel me moe, ik voel me uitgeblust. Ik heb er geen ervaringen mee, maar volgens mij is depressief voelen dit hoe ik mij nu op 1 januari voel. De hele dag door gaan er gedachtes door me hoofd, ik kan wel janken.

Ik haat deze dag al sinds ik een kleine jongen was. Alles weer voorbij, dit jaar nog even extra zuur met het aanstaande verbod.

Had ik vroeger ook op de 1e.

Nu denk ik: het is weer een dag zoals alle dagen. De leuke maand is weer voorbij. Alles is weer een herrinnering. Mooi, maar dat echte gevoel van HET moment zelf, dat is weer kwijt.

Het is weer 'gewoon'. En gewoon is niet slecht, maar het is zo standaard.

Voel me ontzettend dankbaar dat ik de financiële ruimte heb om een flinke lading vuurwerk de lucht in te jagen.

Voel me verbonden met de buurt, omdat je iedereen weer eens face to face ziet en er een feestelijke sfeer hangt. Vrolijke gezichten en leuke initiatieven. Zelf de vuurton en vuurwerk geregeld en een andere buurvrouw had om 00.15 de bitterballen klaar. Voor mij is die verbondenheid waar oud en nieuw om draait.

Tegelijkertijd zuur dat dit waarschijnlijk de laatste keer op deze manier was.

Zoals @ATF ook zegt: Een voldaan gevoel.

Voel me ontzettend dankbaar dat ik de financiële ruimte heb om een flinke lading vuurwerk de lucht in te jagen.

Voel me verbonden met de buurt, omdat je iedereen weer eens face to face ziet en er een feestelijke sfeer hangt. Vrolijke gezichten en leuke initiatieven. Zelf de vuurton en vuurwerk geregeld en een andere buurvrouw had om 00.15 de bitterballen klaar. Voor mij is die verbondenheid waar oud en nieuw om draait.

Tegelijkertijd zuur dat dit waarschijnlijk de laatste keer op deze manier was.

Zoals @ATF ook zegt: Een voldaan gevoel.
Had het niet beter kunnen verwoorden.

Blij dat gisteren niet vandaag was. Wat een klote weer. Verder een klein beetje weemoedig, moe maar grotendeels erg tevreden. Vandaag rustig aan, beetje bijkomen en compilaties kijken.

Moe! Kan nog niet echt beseffen dat dit wss de laatste keer was. Ik probeer nu moed te verzamelen de douche in te stappen, gister stonden er nl gasten in de douche te pissen omdat het toilet lang bezet was door iemand die moest kotsen 🤪

beetje moe :) maar wel fijn dat de drukte weer voorbij is nu .
desondanks was het super leuk , heel de gekte weer te beleven.
terug kijken naar een gezellige avond met buren en buurtgenoten .
oude bekende die ook langs kwamen van vroeger ( waarmee ik rondjes liep ) , 1 en al gezelligheid .
super veel vuurwerk om me heen gezien en zelf ook .

vanochtend met het opruimen en vegen ook nog andere buren allemaal positieve geluiden ( ook omdat er opgeruimd werd )
voldaan en nagenieten , is de samenvatting :)

De spanning is er nu vanaf. Dat is opzich ook wel lekker. Ik kijk terug op een volledig perfecte avond. Goed weer, mooie collectie en alles ging zoals verwacht. De hele buurt in spreekwoordelijke vuur en vlam. Wat werd er hier in een relatief klein dorp toch veel de lucht in gejankt. Helemaal top!

Wat alles wel flink overschaduwd is het geweld wat weer plaatsgevonden heeft. Het begon al met die NL-alert tijdens het stoken. Toen wist ik al voldoende. Het was weer chaos.

Als ik nu zie wat er voornamelijk in de grotere steden weer gebeurd is, dan vind ik het moeilijk om daar een gevoel aan te plakken. Het is barbaars gedrag waarvan ik niet snap hoe je zoiets in je hoofd krijgt. Ik snap het gewoon niet..

Topavond gehad. In het verleden wel eens een leeg gevoel op 1 januari maar dit jaar niet. Alles is gewoon perfect verlopen, vuurwerk ging allemaal perfect, geen incidenten alleen nog wat troep opruimen. Er was in de buurt ook veel vuurwerk te zien en heb buiten onze eigen boxen hele mooie dingen voorbij zien komen. Ondanks de drank zelfs geen kater. Goed begin zo.

Back
Bovenaan