Het vuurwerkverbod is kut!

Ik ben heel benieuwd hoeveel telefoontjes de politie gaat krijgen met Nieuwjaar..
Ik ben ook heel benieuwd hoeveel telefoontjes de politie gaat krijgen begin december; Omdat heel veel mensen denken dat alle vuurwerk (op een sterretje na) verleden tijd is en de koters weer rondtrekken met fluitend en knetterend cat 1 vuurwerk uit de supermarken, actions, etc. Dat wordt ook lachen

Ik ben ook heel benieuwd hoeveel telefoontjes de politie gaat krijgen begin december; Omdat heel veel mensen denken dat alle vuurwerk (op een sterretje na) verleden tijd is en de koters weer rondtrekken met fluitend en knetterend cat 1 vuurwerk uit de supermarken, actions, etc. Dat wordt ook lachen
In veel nieuwsberichten lees je dat alleen knalerwten en sterretjes nog mogen. Ze hebben het niet over cat1. Beetje misleiding en onvolledige informatie.

Hey droeftoeters, jullie hadden het verbod toch nodig om goed te kunnen handhaven? Verschil niet kunnen zien/horen tussen F2 en 3/4?
Gel#l dus. Indek-geleuter. Brevetten van onvermogen. En dan vind je het gek dat je autoriteit, gezag en ontzag afneemt...

Hey droeftoeters, jullie hadden het verbod toch nodig om goed te kunnen handhaven? Verschil niet kunnen zien/horen tussen F2 en 3/4?
Gel#l dus. Indek-geleuter. Brevetten van onvermogen. En dan vind je het gek dat je autoriteit, gezag en ontzag afneemt...
Ik vind eigenlijk dat de gemeente Westland heel reëel is met deze opmerking, dat de overheid dit oplegt kunnen de gemeente weinig aan doen. Daarnaast geeft gemeente Westland de ruimte om een ontheffing aan te vragen dat is in veel gemeente wel anders. Overigens heb ik gehoord dat 3 verenigingen die ontheffing hebben aangevraagd, niet in Wateringen helaas :)

Ik vind eigenlijk dat de gemeente Westland heel reëel is met deze opmerking, dat de overheid dit oplegt kunnen de gemeente weinig aan doen. Daarnaast geeft gemeente Westland de ruimte om een ontheffing aan te vragen dat is in veel gemeente wel anders. Overigens heb ik gehoord dat 3 verenigingen die ontheffing hebben aangevraagd, niet in Wateringen helaas :)
Ik doelde op de opmerking dat de politie niet kan handhaven (geen capaciteit/prioriteit). Dat was vooraf ook allang bekend.

Dat de gemeente westland openstaat voor ontheffingen is uiteraard positief.

Naarmate het einde van het jaar steeds dichterbij komt en de kriebels steeds meer de overhand beginnen te nemen, begint het gevoel van oneerlijkheid, ongeloof en frustratie ook steeds meer toe te nemen. Het horen van de campagne van het inleveren wekt bijzonder veel agressie op.
Om toch een beetje positief te blijven kijk ik steeds oud en nieuw compilatie's op youtube. Het is prachtig om naar te kijken, maar tegelijkertijd blijft het gevoel van frustratie er ook.

Soms denk ik dat we in een soort slechte film zitten, met alleen maar incompetente mensen in onze overheid. Helaas blijkt de slechte film waarheid...

Nu het verbod er eenmaal is, weet ik toch ook voor 99,99% zeker dat het nooit meer terug gedraaid gaat worden. Het is ongekend pijnlijk. Iets heel moois is van ons afgepakt. Onze gezamenlijke hobby, onze passie, onze trots. Het voelt zo oneerlijk.

Hoe nu verder? Kijken of we er nog iets van kunnen maken en misschien heel af en toe de regeltjes maar even overtreden. Regels die niet als regels voelen. Regels die een half jaar geleden nog niet bestonden. Die regeltjes bestaan de aankomende jaren af en toe maar even niet.

Inderdaad! Wordt in het spotje wel heel erg vrolijk gedaan terwijl de vuurwerkliefhebbers alles behalve vrolijk zijn. Ook dat het "niet meer van deze tijd is" irriteert mij mateloos want dat roepen die linkse lieden ook altijd als iets niet in hun straatje past, dan "is het niet meer van deze tijd" en moet er iets "nieuws" voor in de plaats komen.

Inderdaad! Wordt in het spotje wel heel erg vrolijk gedaan terwijl de vuurwerkliefhebbers alles behalve vrolijk zijn. Ook dat het "niet meer van deze tijd is" irriteert mij mateloos want dat roepen die linkse lieden ook altijd als iets niet in hun straatje past, dan "is het niet meer van deze tijd" en moet er iets "nieuws" voor in de plaats komen.
Ronduit walgelijk en kinderachtig. Dat hier wel geld heengaat en velen jaren zonder campagne betreft veilig vuurwerk afsteken, is te triest voor woorden. Blij als die inleverdagen voorbij zijn...

Back
Bovenaan