BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Maakt ze niks uit. "Legaal" vuurwerk komt dus een verbod op, veel mensen gaan afhaken. Alles moet dus al uit Duitsland en België komen of via de illegale handel. En veel mensen gaan dit niet doen, plus je mag niet afsteken, tuurlijk gaat er worden afgestoken. Maar wordt elk jaar minder en minder en uiteindelijk is het uitgestorven
Dit is ook precies wat er gaat gebeuren in mijn ogen. En dat willen ze ook. Duurt misschien nog paar jaar maar dan is 99% gestopt

Ik zou eens wat beelden opzoeken van Hawaï en Ierland. (eilanden met verbod)

En dan zijn we in ons kikkerlandje zo in landen waar het vrij verkrijgbaar is.
Verschil met dergelijke plaatsen is dat we hier een nogal hoge dichtheid snitchers hebben, die je er onder constante druk en scheve berichtgeving van bovenaf maar al te graag bij wil naaien. Sociale controle left the building op veel vlakken al een hele tijd geleden. Maar als het op vuurwerk aankomt en elkaar in dat opzicht iets gunnen woon je in het verkeerde land.

Uitsterfbeleid, zo simpel is het. Toen de stookperiode werd ingekort van 10 naar 18u ging het op precies dezelfde manier. 'We gaan gewoon door'. Wel nu, ruim 10 jaar verder, en op een enkeling na is het op oudjaarsdag gewoon stil om 10u...

Laatst bewerkt:
Momenteel vragenuurtje op ned 1.
Er komt een uitgebreid debat maar men is bezig het verbod per 1 aug 2026 in praktijk te zetten.

Men blijft stellig dat ook Legaal vuurwerk is gebruikt bij rellen. Handhavingsplan zal uitgebreid worden met meldplicht, en andere zaken rond rellen.

Momenteel vragenuurtje op ned 1.
Er komt een uitgebreid debat maar men is bezig het verbod per 1 aug 2026 in praktijk te zetten.

Men blijft stellig dat ook Legaal vuurwerk is gebruikt bij rellen. Handhavingsplan zal uitgebreid worden met meldplicht, en andere zaken rond rellen.
Dat was toch al de planning? Voor de rest niks nieuws tijdens zo’n vragenuurtje?

Ach man, wees reëel. Ben zeker geen aanhanger van die 2 partijen en ik ga ook gewoon stoken maar dit is wel hoe het is. Degene die zegt ik blijf doorstoken blabalabla. Chapeau maar het gaat eindigen...
Het hangt echt af van de mate van handhaving en straffen. Ik hoop op een hawaii, LA scenario. Nederlanders zijn GEK op vuurwerk dus voorlopig zal het zeker niet minder worden dan tijdens Corona.

Geloof er nog steeds geen kut van maar stel het zou idd klaar zijn vind ik het echt oprecht om te janken voor alle vuurwerkwinkels, en in het bijzonder, onze freakzaken.

Keihard in de billetjes geneukt.

Verders hoop ik oprecht dat de zgn vinketyfus zal uitbreken en dat de lucht dubbel gevuld zal zijn als afgelopen jaar.

Dit land heeft landveraders aan het roer en nsbers als buur.

Gefeliciteerd.

Ik hou het lokale nieuws van mijn oude woonomgeving nog weleens bij.

Het ene gebiedsverbod na de andere maar het blijft hier 1 groot feest zonder echte oplossing.

Het heeft niks met vuurwerk of veiligheid te maken. Al die autobranden op jaarbasis etc. Wat een Gotspe.

Geloof er nog steeds geen kut van maar stel het zou idd klaar zijn vind ik het echt oprecht om te janken voor alle vuurwerkwinkels, en in het bijzonder, onze freakzaken.

Keihard in de billetjes geneukt.

Verders hoop ik oprecht dat de zgn vinketyfus zal uitbreken en dat de lucht dubbel gevuld zal zijn als afgelopen jaar.

Dit land heeft landveraders aan het roer en nsbers als buur.

Gefeliciteerd.

Terug naar de jaren 80 zoals in Den Haag maar dan landelijk. Succes met handhaven :D

Tis toch ook zwaar kut voor de politie, ambulances en brandweer. Die voelen zich toch helemaal genaaid.

Man waar gaan we hier toch naar toe joh...

Back
Bovenaan