Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Geen harde wind heeft hier een hele grote rol in.9 miljoen aan particuliere schade gemeld rond jaarwisseling, relatief laag bedrag
Vorig jaar werd in dezelfde periode voor ongeveer 16 miljoen euro aan schade gemeld.
Het relatief lage bedrag is opmerkelijk, omdat er in de aanloop naar het afgelopen Nieuwjaar veel meer vuurwerk is verkocht. Waardoor de gemelde schade veel lager is dan in voorgaande jaren, weet het verbond niet.
![]()
9 miljoen aan particuliere schade gemeld rond jaarwisseling, relatief laag bedrag
Normaal gesproken worden de hoogste claims het eerst ingediend. Het uiteindelijke schadebedrag wijkt daar doorgaans niet veel van af.nos.nl
Dylan zegt: "Ik ben altijd geweest van, we moeten niet het grote plezier van heel veel mensen met gewoon vuurwerk waar mensen naar uitkijken met gezinnen die daar een paar uur per jaar lol van hebben niet laten verknallen door mensen die dit doen".
Denk je dat de ministers die een ministerie aangewezen krijgen wel kennis van zaken hebben?Hoe meer ik erover lees hoe debieler ik het vind. Het is schrijnend dat de mensen die nu in de Kamer zitten nauwelijks enige kennis hebben van oorzaak en gevolg als het gaat om vuurwerk. Er zijn talloze verkeerde beslissingen genomen, puur vanuit onkunde. Beslissingen met grote gevolgen. Dat vind ik, zeker van politici, ronduit idioot. Van mensen die beleid maken mag je kennis, inzicht en verantwoordelijkheid verwachten. Dat is al zo lang niet meer zo. Zo debiel
Ik dacht het jij schreef hetmet een beetje mzzl valt het kabinet straks weer uit elkaar (is al een minderheids experiment) en hopelijk wordt de vvd dan ook door hun "bedrogen"kiezers afgerekend ,het draaien is al weer begonnen en over de 3 regels/voorwaarden hoor je ze nauwelijks nog (althans in de media)

Wat zeg jij nu…???Geen harde wind heeft hier een hele grote rol in.
Zo jammer. Als minister van Justitie deed ze het best wel redelijk.Maar dat ga nu wel doen Dylan. Je gaat mensen die gewoon met vuurwerk omgingen hun plezier ontnemen, je geeft niets terug en je dreigt ze met zwaardere straffen.
Maar het is al goed, ik heb je nooit gelooft en ik weet nu zeker dat je liegt. Je wilde het vuurwerkplezier van deze mensen namelijk al jaren geleden ontnemen maar werd toen nog terug gefloten door je partijtop. Nu jezelf die top bent kan ik wel raden in welke richting jij je partij heb willen sturen.
Walgelijk. Vuurwerk is en blijft iets om wat mee te vieren omdat het mooi en spectaculair is. En ze willen het omvormen tot wapens waarmee je ellende veroorzaakt.
Ja joh, net zoals Stoeptegels niet zijn om mee te gooien maar ja daar zijn dan ook geen winkels voor natuurlijkWalgelijk. Vuurwerk is en blijft iets om wat mee te vieren omdat het mooi en spectaculair is. En ze willen het omvormen tot wapens waarmee je ellende veroorzaakt.
met een beetje mzzl valt het kabinet straks weer uit elkaar (is al een minderheids experiment) en hopelijk wordt de vvd dan ook door hun "bedrogen"kiezers afgerekend ,het draaien is al weer begonnen en over de 3 regels/voorwaarden hoor je ze nauwelijks nog (althans in de media)
Ik dacht het jij schreef het![]()
Nederlanders zijn kort van geheugen, bij de volgende verkiezingen stemmen ze gewoon weer op de partijen die hun daarvoor genaaid heeft.met een beetje mzzl valt het kabinet straks weer uit elkaar (is al een minderheids experiment) en hopelijk wordt de vvd dan ook door hun "bedrogen"kiezers afgerekend ,het draaien is al weer begonnen en over de 3 regels/voorwaarden hoor je ze nauwelijks nog (althans in de media)
Probleem is dat er geen fatsoenlijke partij meer te vinden is.Nederlanders zijn kort van geheugen, bij de volgende verkiezingen stemmen ze gewoon weer op de partijen die hun daarvoor genaaid heeft.
En dan klapt het? Denk het niet. Maakt geen zak uit. Dit kabinet of een volgendeIk dacht het jij schreef het![]()
Maakt ze niks uit. "Legaal" vuurwerk komt dus een verbod op, veel mensen gaan afhaken. Alles moet dus al uit Duitsland en België komen of via de illegale handel. En veel mensen gaan dit niet doen, plus je mag niet afsteken, tuurlijk gaat er worden afgestoken. Maar wordt elk jaar minder en minder en uiteindelijk is het uitgestorvenEn dan klapt het? Denk het niet. Maakt geen zak uit. Dit kabinet of een volgende
Hebben we een aanhanger van Partij voor de Dieren of GroenLinks hier op het forum?Maakt ze niks uit. "Legaal" vuurwerk komt dus een verbod op, veel mensen gaan afhaken. Alles moet dus al uit Duitsland en België komen of via de illegale handel. En veel mensen gaan dit niet doen, plus je mag niet afsteken, tuurlijk gaat er worden afgestoken. Maar wordt elk jaar minder en minder en uiteindelijk is het uitgestorven
Ach man, wees reëel. Ben zeker geen aanhanger van die 2 partijen en ik ga ook gewoon stoken maar dit is wel hoe het is. Degene die zegt ik blijf doorstoken blabalabla. Chapeau maar het gaat eindigen...Hebben we een aanhanger van Partij voor de Dieren of GroenLinks hier op het forum?Dit zijn letterlijk hun uitspraken.
En btw al was je een vvd aanhanger ben je ook mooi in de aap gelogeerd want die gaan net zo hard mee met pvvd en GL.Ach man, wees reëel. Ben zeker geen aanhanger van die 2 partijen en ik ga ook gewoon stoken maar dit is wel hoe het is. Degene die zegt ik blijf doorstoken blabalabla. Chapeau maar het gaat eindigen...