BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Voorstel van wet van de leden Klaver en Ouwehand tot wijziging van de Wet

milieubeheer en de Wet op de economische delicten in verband met de invoering

van een vuurwerkverbod voor consumenten (Wet veilige jaarwisseling)

F NOTA NAAR AANLEIDING VAN HET TWEEDE VERSLAG

Ontvangen 27 juni 2025

Voorstel van wet van de leden Klaver en Ouwehand tot wijziging van de Wet

milieubeheer en de Wet op de economische delicten in verband met de invoering

van een vuurwerkverbod voor consumenten (Wet veilige jaarwisseling)

F NOTA NAAR AANLEIDING VAN HET TWEEDE VERSLAG

Ontvangen 27 juni 2025

Hoop wensen in deze brief die niet uit gaan komen.. Blablabla.. Onzin antwoorden!

Ik heb eens vluchtig doorheen gebladerd voor nu maar de conclusie die ik nu trek is dat klaver en ik in twee verschillende werelden leven.
Ik zal vanavond er eens goed voor zitten.

Het geeft nergens inhoudelijk antwoord op de essentie van de gestelde vragen en de antwoorden hebben met name de emotionele strekking “zeur niet, hier zult u het mee moeten doen en stop met herhalende vragen te stellen”. Daarnaast worden de feiten in de antwoorden als waarheid beschouwd en als positief, terwijl de weerleggende cijfers alleen maar als niet kloppend worden weerlegd. Zo blijft de discussie gepolariseerd.

Veel tekst maar weinig inhoud.De 3 voorwaarden gaan het nooit redden.Eigenlijk moeten we de proef op de som nemen en in zoveel mogelijk gemeentes een aanvraag doen als vereniging om een show te organiseren.Natuurlijk word die om heel veel redenen afgewezen dus dan blijkt dat het niet haalbaar is..

• Like
Waarderingen: GMP

16.00 - 18.45 uur Eerste termijn Kamer​

18.45 - 19.45 uur Pauze​

19.45 - 19.50 uur Stemming (onder voorbehoud) Brief van de vaste commissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap over een beroep op artikel 2.27 van de Comptabiliteitswet 2016 t.b.v. de prijsbijstelling voortgezet onderwijs​

19.50 - 22.30 uur Antwoord initiatiefnemers + regering + re- en dupliek​

Pffff gaan we weer.... Tis wel feest dit jaar hé
Dit is de Eerste Kamer, die moeten er na de Tweede Kamer ook nog wat van vinden. In theorie kunnen zij het terugsturen naar de Tweede Kamer of zelfs wegstemmen. Gezien de zetelverdeling in de Eerste Kamer lijkt dat onwaarschijnlijk maar je weet maar nooit.

Dit is de Eerste Kamer, die moeten er na de Tweede Kamer ook nog wat van vinden. In theorie kunnen zij het terugsturen naar de Tweede Kamer of zelfs wegstemmen. Gezien de zetelverdeling in de Eerste Kamer lijkt dat onwaarschijnlijk maar je weet maar nooit.

Nee, alleen aannemen of verwerpen.

Bijlagen

• IMG_6786.jpeg
    IMG_6786.jpeg
    74,2 KB · Weergaven: 45
Dat zou helemaal een mooie stunt zijn. BBB is samen met GL/PvdA de grootste in de 1e kamer. VVD zou tegen moeten stemmen, en dat ik zie ik helaas niet zo maar gebeuren.

Stap 4: “Internetconsultatie” waar hebben we dat eerder voorbij zien komen..

En erger nog.. wat houdt het in deze keer :(?

Back
Bovenaan