GroenLinks/PvdA en Partij voor de Dieren proberen opnieuw vuurwerk wettelijk te verbieden

Voortegentwijfel
GL/pvda 25PVV 37VVD 24
D66 9NSC 20
CDA 5BBB 7
Denk 3SP 5
Pvdd 3FvD 3
CU 3Ja21 1
SGP 3
Volt 2
537324

We hebben de VVD wel nodig. Zonder NSC zou het nog net wel lukken. Als de SGP overgehaald kan worden kunnen we zonder VVD. Mocht er hoofdelijk gestemd worden kunnen we evt wel enkele VVD stemmen missen.
Ik dacht dat ik gehoord had dat er hoofdelijk gestemd gaat worden, maar ik weet het niet met 100% zekerheid.

Zou niet eens zo slecht zijn als het kabinet valt toch? Zijn we komende jaarwisseling nog veilig met de traditie en het zou mij niets verbazen als er nog meer rechts gestemd gaat worden.

Afwachten dus..

Voortegentwijfel
GL/pvda 25PVV 37VVD 24
D66 9NSC 20
CDA 5BBB 7
Denk 3SP 5
Pvdd 3FvD 3
CU 3Ja21 1
SGP 3
Volt 2
537324

We hebben de VVD wel nodig. Zonder NSC zou het nog net wel lukken. Als de SGP overgehaald kan worden kunnen we zonder VVD. Mocht er hoofdelijk gestemd worden kunnen we evt wel enkele VVD stemmen missen.

Kennelijk zijn de initiatiefnemers van het wetsvoorstel dus overtuigd dat de VVD om is, dat is hun enige kans.
No way dat je de SGP om gaat krijgen, vuurwerk is iets wat vanuit hun geloof totaal onnodig is die ga je never nooit niet mee krijgen.

No way dat je de SGP om gaat krijgen, vuurwerk is iets wat vanuit hun geloof totaal onnodig is die ga je never nooit niet mee krijgen.
Is volgens mij de enige overgebleven partij van voor de oorlog. Je zou toch zeggen dat je dan tradities toch wel in stand wilt houden :P

Tweet van 3 januari.. kan zo waar nog een geintje maken over vuurwerk ;)

Schermafbeelding 2025-01-21 om 12.43.39.png

Als we nu met z’n allen een gebedje doen voor de SGP?

Wat dat hoofdelijke stemmen betreft: dat is niet in het voordeel van GL/pvdd. Die hebben namelijk de gehele VVD nodig voor een meerderheid. Dus mocht er binnen de VVD een kleine meerderheid voor een verbod zijn, waardoor die partij voor wil stemmen, moeten we 1 kamerlid zo ver krijgen een hoofdelijke stemming aan te vragen. Risico is dan wel dat we enkele twijfelaars binnen NSC verliezen.

Als we nu met z’n allen een gebedje doen voor de SGP?

Wat dat hoofdelijke stemmen betreft: dat is niet in het voordeel van GL/pvdd. Die hebben namelijk de gehele VVD nodig voor een meerderheid. Dus mocht er binnen de VVD een kleine meerderheid voor een verbod zijn, waardoor die partij voor wil stemmen, moeten we 1 kamerlid zo ver krijgen een hoofdelijke stemming aan te vragen. Risico is dan wel dat we enkele twijfelaars binnen NSC verliezen.
Dat word bidden tot je een ons weegt dan..😅

Binnen elke partij zijn er tegenstanders ook binnen de PVV, dus wat dat betreft weet ik niet of het wenselijk is.

Volgende week dinsdag is er al een debat. Dit komt uit een tweet van D66 kamerlid:

Tijd dat de politiek voor de veiligheid van hulpverleners gaat staan. Mooi dat het CDA dat ook wil, volgende week dinsdag debat!

Zojuist was er op radio 1 een stukje over het aanstaande vuurwerk verbod zoals vele kamerleden willen..ik hoop dat ze een tot een verbod komen en de hele los barst..wij liefhebbers komen toch wel aan vuurwerk..

Back
Bovenaan