Zwaar vuurwerk in beslag genomen

vuurwerkNOP

VWC lid
ROLDE - De politie heeft woensdagmiddag in een woning aan de Landschrijverlaan in Rolde een partij vuurwerk in beslag genomen.

Bij de 20-jarige bewoner werd in huis ruim tachtig kilo zwaar vuurwerk materiaal aangetroffen, zoals nitraat- en vlinderbommen en mortiergranaten. Ook had hij twee vuurwerkpistolen thuis. Alles is in beslag genomen. Tegen de Roldenaar wordt proces-verbaal opgemaakt.

Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/article9585521.ece/Zwaar-vuurwerk-in-beslag-genomen

Mortier granaten? Dat is naar mijn idee toch echt zo'n ding..
oude-mortiergranaat.jpg

Kan me toch zo irriteren aan dit soort berichten. Bommen hier mortiergranaten daar. Het is verdomme vuurwerk. Geen defensie materiaal, dit soort berichten zouden verboden moeten worden!

Kan me toch zo irriteren aan dit soort berichten. Bommen hier mortiergranaten daar. Het is verdomme vuurwerk. Geen defensie materiaal, dit soort berichten zouden verboden moeten worden!

Ja en meer vuurwerk legaal. Laat ze toch gewoon de CE normen in zijn geheel toestaan voor consumenten. dus van cat 1 tot en met 3. Dat gaat zoveel gezeik en geld schelen..

kun je ze hier niet voor aanklagen ofzo?
ik word er ook compleet gestoord van dat er in elk bericht 'bommen' en 'granaten'
achter een stuk vuurwerk komt te staan..

Binnenkort worden de eerste mensen opgepakt met categorie 1 grondbloemen. Komt er in de krant te staan. Tiener opgepakt voor het te vroeg afsteken van grondbloembommem of groundflouwermortieren.

Binnenkort worden de eerste mensen opgepakt met categorie 1 grondbloemen. Komt er in de krant te staan. Tiener opgepakt voor het te vroeg afsteken van grondbloembommem of groundflouwermortieren.

Dat is toch al gebeurd in Wassenaar of zo? Een mooi artikel met de titel: Tuincentrum verkoop te vroeg vuurwerk. Van wat ik hier heb gelezen bleek het om cat. 1 te gaan. Niet dat de media dat dan even rectificeert. Nee daar hoor je niks over. Ondertussen denkt iedereen dat dat tuincentrum vuurwerk illegaal verkocht aan minderjarigen.

Wat we in de toekomst moeten doen is de media mailtjes sturen die dit soort fouten worden neer zetten en ze informeren.

Back
Bovenaan