Zorgen in Tweede Kamer over handhaving vuurwerkverbod

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Meerdere partijen in de Tweede Kamer maken zich zorgen over de handhaving van het vuurwerkverbod, dat voor aankomende jaarwisseling geldt. Aanleiding daarvoor zijn meerdere berichten over illegale vuurwerkhandel, waarbij handelaren soms voorraden van honderden kilo's middenin woonwijken hebben opgeslagen.

CDA'er Chris van Dam wil weten of ondersteuning vanuit bijvoorbeeld de marechaussee mogelijk is, zodat er in de wijk meer controle mogelijk is. "In de eerste plaats om problemen klein te houden en in de tweede plaats om te horen waar dat spul ligt. Want mensen zijn bang daarvoor de politie te bellen, daarvoor moet je aanwezig zijn in de wijken."

Partij voor de Dieren oppert een verbod op bezit. Het verkopen, afsteken en vervoeren van vuurwerk is verboden dit jaar, maar een verbod op bezit is volgens Grapperhaus niet wenselijk. De politie moet dan achter de voordeur gaan controleren. Bezit van meer dan 25 kilo is al wel strafbaar.

'Gaten in handhavingsweb'

Ook GroenLinks maakt zich zorgen, onder meer over aanschaf van vuurwerk over de grens en "gaten in het handhavingsweb". GroenLinks-Kamerlid Niels van den Berge wil van de minister weten hoe hij die gaat dichten.

Volgens Grapperhaus wordt er al sterk ingezet op het onderscheppen van vuurwerk dat over de grens komt. Ook is er steun vanuit de politie voor het vuurwerkverbod, zegt hij. Voor de kerst wil hij de Kamer nog informeren met "de laatste inzichten uit het Veiligheidsberaad", dat bestaat uit de 25 burgemeesters van de veiligheidsregio's, en hoe mogelijke gaten in het 'handhavingsweb' gedicht kunnen worden.

https://www.dvhn.nl/binnenland/Zorg....html?harvest_referrer=https://www.google.nl/

Partij van de dieren houdt wel heel erg van dieren ja. Je bent echt een ezel als je als reactie op de handhavingsproblematiek oppert om het bezit ook maar te verbieden. En dan, is het handhavingsvraagstuk dan in eens opgelost? Het verstand van een achtereind van een varken als je dat denkt. Partij van de dieren, ze doen hun naam eer aan.

Uiteraard kunnen het hele aardige mensen zijn, alleen jammer dat ze op sommige vlakken zo kortzichtig zijn en kakelen als een kip zonder kop. Dat laatste is overigens wel zielig...

Laatst bewerkt:
Tja daar hadden die debielen nooit aan gedacht. :bonk:
Inbrekers en andere criminelen kunnen nu hun slag slaan want alles word nu op vuurwerk gericht.
:shocked: Te gek voor woorden dit.

Oh ik hoop toch zo verschrikkelijk erg dat iedereen op o&n om 00:00 uur gewoon gaat stoken zodat al die fuckers met een mond vol tanden staan en angstig naar elkaar zullen wijzen wie de schuldige is :tongue2:

Oh ik hoop toch zo verschrikkelijk erg dat iedereen op o&n om 00:00 uur gewoon gaat stoken zodat al die fuckers met een mond vol tanden staan en angstig naar elkaar zullen wijzen wie de schuldige is :tongue2:
De horeca steekt ook al een middelvinger op......

CDA vindt alles best. Zo lang er maar reden is om tijdens de kabinetsformatie meer geld (en bevoegdheden) voor de politie te kunnen eisen.

Terwijl Engeland is begonnen met vaccineren en in Duitsland de prikstraten worden ingericht, is in ons land nog niets duidelijk over hoe het straks moet met dat vaccin.
Ons kabinet maakt zich zorgen over de uitvoer van hun eigen in het leven geroepen vuurwerkprobleem en de plaatsing van olifant Buba. Ik laat mijn cynisme links liggen, ik noem enkel de feiten.

Ik was vanavond bij iemand op bezoek en daar werd ik erg vrolijk van. Gaat carbid schieten in de bebouwde kom en vuurwerk afsteken als vanouds. En met hem z'n hele kennissenkring. Zo veel enthousiasme had ik niet verwacht.

haha dit wist ik al van te voren dat ze er niet mee om kunnen gaan oudjaar avond en nacht is iest speciaal dat ken nooit afnemen van de nederlanders zit te diep in ons.. deze verbod zal totaal niet werken dit jaar..

Het lijkt wel alsof ze met alle maatregelen en verboden de ziel uit de mensen proberen te trekken, en ons tot gewillige slaven willen maken.
Nou, ooit gehoord van oud-hollandse nuchterheid? Blijkbaar hebben ze daar in den haag geen old amsterdam van gegeten. Moet heel europa en NL gereset worden ofzo...
De burger is echt niet zo volgzaam hoor, hoewel de politiek dat echt denkt, de dombo's.
Er wordt de komende dagen, weken gewoon vw gestookt, met een mega knalfinale op 31 dec. Zelfs daarna nog. Dat krijg je als je het volk wil onderdrukken met onwaarheden en smoezen.

Terwijl Engeland is begonnen met vaccineren en in Duitsland de prikstraten worden ingericht, is in ons land nog niets duidelijk over hoe het straks moet met dat vaccin.
Ons kabinet maakt zich zorgen over de uitvoer van hun eigen in het leven geroepen vuurwerkprobleem en de plaatsing van olifant Buba. Ik laat mijn cynisme links liggen, ik noem enkel de feiten.

Wees blij, het onderzoek naar het huidige vaccin is volgens zeggen gebaseerd op het onderzoek naar een vaccin voor Sars 1. Dat na 10 jaar is stilgelegd vanwege onverwachte bijwerkingen welke na 10 jaar onderzoek nog steeds niet waren opgelost.

Nu heeft men dat volgens de legende, zonder testen op dieren, binnen 8 maanden opgelost. Terwijl er ondertussen al zoveel fabrikanten zijn die melding maken van onverwachte bijwerkingen. In Zwitserland is recentelijk het zoveelste onderzoek stilgelegd in verband met deze 'onverwachte bijwerkingen'.

Ik wacht wel een jaartje om te zien wat de bijwerkingen 'in het wild' gaan zijn. Engeland start komende week; ben erg benieuwd.

Wees blij, het onderzoek naar het huidige vaccin is volgens zeggen gebaseerd op het onderzoek naar een vaccin voor Sars 1. Dat na 10 jaar is stilgelegd vanwege onverwachte bijwerkingen welke na 10 jaar onderzoek nog steeds niet waren opgelost.
https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0035421

Nu heeft men dat volgens de legende, zonder testen op dieren, binnen 8 maanden opgelost. Terwijl er ondertussen al zoveel fabrikanten zijn die melding maken van onverwachte bijwerkingen.

In Zwitserland is recentelijk het zoveelste onderzoek stilgelegd namelijk in verband met deze 'onverwachte bijwerkingen'.

Ik wacht wel een jaartje om te zien wat de bijwerkingen 'in het wild' gaan zijn. Engeland start komende week; ben erg benieuwd.
In complotten wil ik niet geloven, maar ik sta echt te kijken hoe lomp de wereld kan zijn:

afbeelding_2020-12-03_093701.png

Dit was augustus en dit aantal ligt inmiddels veel hoger en gaat alleen nog maar over ******. Hoeveel mensen zullen een 'te late' diagnose gekregen hebben? En hoeveel mensen gaan hieraan sterven?
En leg die aantallen langs de aantal ernstig zieken door corona en corona-doden.

De vraag waar het mij om gaat is waarom!? Als je de verzorgingstehuizen afgesloten had waarbij er alleen personeel met beschermende kleding naar binnen mocht hadden we stukken minder doden gehad. Nog altijd laten ze het maar gebeuren dus mijn vertrouwen is wel een beetje weg.

Nee ik mag niet in complotten geloven, maar ze mogen mij wel eens uitleggen waar dit allemaal op slaat?

-Horeca dicht, grote winkels open
-Horeca dicht, bedrijfsrestaurants waaronder die van de 2e kamer open?
-Groepsverbod, maar in o.a. tv studio's niet?
-Demonstrerende boeren mogen niet, demonstreren tegen zwarte piet mag wel
-Mondkapjesplicht in openbare ruimtes behalve in religieuze gebouwen? Hoezo?
-Bibliotheken dicht, Ikea open?
-Boeten voor overtreden van de 'tijdelijke' vuurwerkregels door Coronawet minimaal 100 euro EN aantekening. Boete voor overtreden andere coronaregels zoals mondkapje of iedereen knuffelen op je bruiloft 95 euro zonder aantekening.
-Horeca moet dicht, maar reizen naar het buitenland en daar een cafeetje pakken wordt dringend geadviseerd om dit niet te doen?
-Inenten wordt geen verplichting maar je mag bijna niets meer als je niet ingeënt bent. Ik zou heel graag een document willen hebben dat mijn gezin 5 miljoen euro krijgt wanneer ik bezwijk aan bijwerkingen van deze inenting.

En zo kan ik nog wel even doorgaan
-De effectiviteit van mondkapjes werd de eerste maanden volledig onderuit geschoffeld. Nu is het een verplichting met boetes geworden. Wat is dan nu de effectiviteit?
-Het vuurwerkverbod is door Groenlinks en Pvdd er doorheen gedrukt. Fout gebruik van cijfers, het manipuleren door het gebruik van de meest ernstige foto's en natuurlijk het misbruiken van de Coronawet... Het hele kabinet schaamt zich er geen seconde voor. Wetende dat dit uit de hand ging lopen...waarom hebben ze dit geaccepteerd in coronatijd?
-Het aantal zelfmoorden is met 25% gestegen doordat er steeds meer mensen depressief zijn geworden. December is nog maar net begonnen en dus is de verwachting dat dit percentage nog gaat stijgen. Waarom de mensen al het leuke afpakken met het oog op de geringe kans om Corona te krijgen?
-Waarom maandenlang cijfers laten zien waaruit op te maken was dat scholen geen brandhaarden voor Corona waren? En nu ineens zijn het wel brandhaarden geworden? En wat doet het kabinet met scholen? Niets! Gewoon open laten. Maar waar sloegen de cijfers in de eerste maanden dan op? Toen was het virus nog niet welkom op scholen? Vreemd...

Dit irriteert mij niet omdat ik een vuurwerkliefhebber ben. Het irriteert mij dat ik niet meer weet waar ik naar kijk en luister. Het voelt alsof ze mensen gek maken en iedereen dit laat gebeuren. Kijk ik naar kritische kamervragen en hoe daar antwoord op gegeven wordt dan denk ik: Ben ik nu zo dom, of praten ze onzin!?

Ik heb gewoon zin om mijn televisie, computer en telefoon een paar maanden uit te zetten om die onzin niet meer mee te krijgen. Maar ja, dan krijg ik straks een boete omdat er weer iets verboden is wat ik niet wist.

Gestoorde wereld leven we in jongens....

Waarom pas vanaf 00:00? Gewoon om 18u beginnen met zijn allen, al is het met Cat 1. Gewoon doorgaan alsof er niks aan de hand is, hoe meer en hoe langer er geknald wordt hoe lastiger het wordt. Wordt feest mannen!

In complotten wil ik niet geloven, maar ik sta echt te kijken hoe lomp de wereld kan zijn:

Bekijk bijlage 58061

Dit was augustus en dit aantal ligt inmiddels veel hoger en gaat alleen nog maar over ******. Hoeveel mensen zullen een 'te late' diagnose gekregen hebben? En hoeveel mensen gaan hieraan sterven?
En leg die aantallen langs de aantal ernstig zieken door corona en corona-doden.

De vraag waar het mij om gaat is waarom!? Als je de verzorgingstehuizen afgesloten had waarbij er alleen personeel met beschermende kleding naar binnen mocht hadden we stukken minder doden gehad. Nog altijd laten ze het maar gebeuren dus mijn vertrouwen is wel een beetje weg.

Nee ik mag niet in complotten geloven, maar ze mogen mij wel eens uitleggen waar dit allemaal op slaat?

-Boeten voor overtreden van de 'tijdelijke' vuurwerkregels door Coronawet minimaal 100 euro EN aantekening. Boete voor overtreden andere coronaregels zoals mondkapje of iedereen knuffelen op je bruiloft 95 euro zonder aantekening.
-Horeca moet dicht, maar reizen naar het buitenland en daar een cafeetje pakken wordt dringend geadviseerd om dit niet te doen?
-Inenten wordt geen verplichting maar je mag bijna niets meer als je niet ingeënt bent. Ik zou heel graag een document willen hebben dat mijn gezin 5 miljoen euro krijgt wanneer ik bezwijk aan bijwerkingen van deze inenting.

-De effectiviteit van mondkapjes werd de eerste maanden volledig onderuit geschoffeld. Nu is het een verplichting met boetes geworden. Wat is dan nu de effectiviteit?
-Het vuurwerkverbod is door Groenlinks en Pvdd er doorheen gedrukt. Fout gebruik van cijfers, het manipuleren door het gebruik van de meest ernstige foto's en natuurlijk het misbruiken van de Coronawet... Het hele kabinet schaamt zich er geen seconde voor. Wetende dat dit uit de hand ging lopen...waarom hebben ze dit geaccepteerd in coronatijd?
-Het aantal zelfmoorden is met 25% gestegen doordat er steeds meer mensen depressief zijn geworden. December is nog maar net begonnen en dus is de verwachting dat dit percentage nog gaat stijgen. Waarom de mensen al het leuke afpakken met het oog op de geringe kans om Corona te krijgen?
-Waarom maandenlang cijfers laten zien waaruit op te maken was dat scholen geen brandhaarden voor Corona waren? En nu ineens zijn het wel brandhaarden geworden? En wat doet het kabinet met scholen? Niets! Gewoon open laten. Maar waar sloegen de cijfers in de eerste maanden dan op? Toen was het virus nog niet welkom op scholen? Vreemd...

Dit irriteert mij niet omdat ik een vuurwerkliefhebber ben. Het irriteert mij dat ik niet meer weet waar ik naar kijk en luister. Het voelt alsof ze mensen gek maken en iedereen dit laat gebeuren. Kijk ik naar kritische kamervragen en hoe daar antwoord op gegeven wordt dan denk ik: Ben ik nu zo dom, of praten ze onzin!?

Ik heb gewoon zin om mijn televisie, computer en telefoon een paar maanden uit te zetten om die onzin niet meer mee te krijgen. Maar ja, dan krijg ik straks een boete omdat er weer iets verboden is wat ik niet wist.

Amen! Dit gaat echt de verkeerde kant op..

Ik ben in ieder geval blij dat er wat meer mensen wakker zijn (geworden) en dit echt wel inzien.
Het is niet "het nieuwe normaal" maar "de omgekeerde wereld".

Bekijk bijlage 58061

Ik geloof ook niet in complotten en ja, we leven in een gestoorde wereld.

Tja in de volksmond noemen het simpel, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.Dat verbod is ondoordacht en snel doorgevoerd. Er komen nog containers aan, ook een probleem waar moet dat heen? Bunkers zitten vol. Al met al het is 1 grote chaos naast de handhaving. Elk weldenkend mens zou zeggen dat heeft den Haag zelf gecreëerd al die ellende en totaal onnodig ook.

Back
Bovenaan