Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Zijn er hier ook mensen die het grote vuurwerk ook in de avond al afsteken? bijv. 19 or 20u?
Vorig jaar kon ik, door omstandigheden, om 00:00 geen vuurwerk afsteken. Met pijn in m'n hart daarom om 22.00 begonnen aan mijn show. De échte sfeer blijft toch om 00:00 het lekkerst, maar door het plotse geweld om 22:00 stond wel de hele straat buiten mee te genieten. Uiteindelijk voor mij daarom niet minder 'fun'.
Bewaar zo veel mogelijk van het grote spul voor na twaalven, het vervelendste moment van de hobby blijft voor mij toch het lege gevoel van alles af te hebben gestoken en anderen in het dorp nog wel te zien/horen afsteken. Lekkerste voor het laatst ben ik sowieso wel van dus bij vuurwerk geldt dit ook!
Wij beginnen met een showtje om 18 uur...dan komt traditiegetrouw iedereen naar ons....vroeger om 10 uur smorgens...nu stoken we een uurtje en gaan dan naar mijn broertje waar dan het oudjaarsfeest is waar ook de vriendinnen etc zijn....door de avond heen stoken we vanalles en gaan we af en toe buiten op het bankje zitten en kijken om ons heen....top 2000 wat eten en drinken en om 00:05 gaan we zelf beginnen...meestal begin ik met veeel.fontijnen en crackling om af te trappen...dan met cakes...en mooiste compounds op t laatst
Ik ga dit jaar voor het eerst het weer in de gaten houden. Wordt er rond middernacht veel wind voorspeld tov de vooravond, dan zal ik zeker wat grotere producten gaan schieten.
Ik schiet het meeste in de in de vooravond en bewaar 2 grote blokjes voor 12 uur, dan lekker een beetje rondkijken en optijd naar bed. Het wekkertje staat dan alweer om 04.45 en moet ik helaas werken.
Ik heb nooit een planning en pak waar op dat moment mijn ogen op vallen. Probeer wel een beetje te mixen, niet dat ik meerdere crackling cakes achter elkaar afsteek, beetje door elkaar maar dat is het dan ook.
Ik doe er zeker een paar voor 00:00 uur Ik geniet er net wat meer van. En als er gefilmd moet worden is het ook handiger als je een mooie box wat eerder afsteekt. Bewaar er ook zeker een paar voor na 00:00 uur. Maar het meeste gaat voor die tijd al op.
Ik laat het altijd afhangen van het weer. Als het steady goed stookweer is, dan ga ik van klein naar groot en steek ik dus het mooiste spul na 00:00 af. Als het onzeker is hoe het weer na 00:00 is of gewoon duidelijk dat het naadje zal zijn, terwijl het in de vooravond goed te doen is, dan jaag ik juist het mooiste spul in de vooravond de lucht in.
Ik doe vaak wel gedeelte waar ook wel groot vuurwerk bijzit om rond 20:00 bij mijn ouders. Dan zijn mijn broers en de kids allemaal daar en nog wakker. Dan hebben zij iniedergeval vuurwerk gezien en ook mooi vuurwerk.
Vanaf dat moment af en toe even met de vrienden paar kleine cakes of een keer compound. En dan snachts om 00:15/00:30 beginnen met een showtje. Wel met de hand aangestoken, maar wel opbouwen.