Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
.En ik stond daar ook verder niet bij stil,haar man was relaxter en Meer geintresseerd hoeveel ik wel niet verknald had haha.En nog een oud vrouwtje van 300 meter verderop die wat te klagen had Maar gelukkig niet echt heftige negatieve confrontaties
.En heb alles wel opgeruimd en kreeg daar toch wel goeie Respons op,gelukkig waren dr ook mensen die het mooi vonden een uitbundige hollander tussen de duitsers Hahaha
. Wel zo gezellig ook!
Vroeger als kind kon ik zonder problemen op 29 en 30 december stoken in de achtertuin. De afspraak met de buurt was dat we het op vaste tijden deden en niet langer dan een uurtje achter elkaar. Bijvoorbeeld 15:00-16:00 en 18:00-19:00. Dan waren alle kinderen en vaders die van vuurwerk hielden druk aan het stoken. Heerlijk toch?
Op 31 december kon ik zonder problemen in de hele straat stoken. Mooie tijden!
.
. Rechts in de straat koopt dus niemand wat, de andere kant op staan er slechts aan 1 kant huizen waar veelal jonge gezinnen wonen. Deze mensen hebben wel wat vuurwerk, maar vaak klein siervuurwerk als fonteintjes of kleine potjes die ze rond een uur of 8 's avonds afsteken voor de kids. Mijn buurman koopt de laatste jaren steeds iets minder, ik compenseer dat door steeds iets meer te kopen
.
. Maar wij repecteerden altijd wel de mensen die het niet zo op vuurwerk hadden. Je kon het goed zien natuurlijk; mensen keken je angstig aan, liepen met een grote boog om je heen, dan staken wij niets af. Ook als er dieren in het spel kwamen zoals honden o.d., hielden wij gewoon even stil. Wij leefden met het idee dat wij vuurwerk fantastisch vinden, maar rekening moeten houden met hen die dat niet vinden.
. Op het moment zelf heb ik er niet veel van meegekregen natuurlijk, maar achteraf wel een korte samenvatting gehoord van moederlief
.
Toen zijn we gestopt. Als je rekening houdt met elkaar dan heb je een boel plezier. En ik vind het leuk dat er tientallen mensen vanuit andere straten langskomen om te kijken. Als mensen overlast ervaren dan wil ik er altijd over praten, maar wel in alle redelijkheid. Als men niet redelijk kan doen ben ik snel uitgepraat en stop ik ook niet.
( op 29/30 en de 31ste ) Alleen me overbuurvrouw die zie altijd even het gordijntje opzij schuiven om te kijken wat er gebeurd, maar verder is het gewoon gezellig in de straat/buurt. Hier en daar zie je wel een vuurkorf of een klein fikkie, maar niks ernstigs
. Ik bedoel het was toe niet verboden, mocht overal en nergens!
Als mensen overlast ervaren dan wil ik er altijd over praten, maar wel in alle redelijkheid. Als men niet redelijk kan doen ben ik snel uitgepraat en stop ik ook niet.
greetzz