Zena Trophy 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viva la Bang

VWC Moderator
Forumleiding
Naar alle waarschijnlijkheid zal er in September of Oktober 2013 weer een Zenatrophy georganiseerd worden door Original Fireworks/Zenavuurwerk.com voor de LVC leden.

De afgelopen Trophy was een groot succes maar is helaas al weer even geleden dus hopelijk kan het dit jaar weer doorgaan!

Men is nu in onderhandeling met de diverse instanties maar vooralsnog ziet het er positief uit.

Mocht er meer informatie zijn/bekend worden dan kan dat hier gepost worden.

De LVC is ook op zoek naar leden die actief willen meewerken aan de organisatie.
Aanmelden kan via email aan een medewerker van vuurwerkbelgie.com

Ik heb hier weleens over gehoord maar weet eigenlijk niet wat het precies inhoud kan iemand dat uitleggen?

Ik heb hier weleens over gehoord maar weet eigenlijk niet wat het precies inhoud kan iemand dat uitleggen?

In het verleden kregen verschillende teams (ik dacht 10 teams) een budget van Zena om een vuurwerkshow samen te stellen met de producten die bij hun in de winkel te verkrijgen zijn.
Deze shows werden dan de hele dag gebouwd en 's avonds geschoten waarna er een winnaar uit de bus kwam.

De afsluiting hierna was een profshow.

Hoe men het dit jaar wil gaan doen weet ik nog niet maar het wedstrijd element zal er denk ik wel weer inzitten gezien het woord "Trophy".

Ik weet wel dat ik toen in team Vuurwerkcrew zat en een hele leuke (en hele koude) dag heb gehad! Was echt super om mee te maken.

@Ruben: dit was in 2008 de laatste keer in Baarle.
@vwjent: dit is een wedstrijd voor consumenten, met een budget dat je krijgt van Zena vuurwerk, mag je als team van minstens 3 personen, een consumentenshow schrijven die dan tijdens dat weekend geschoten wordt en beoordeelt door een vakjury. Aanmeldingen voor deelnemende teams zijn nog niet open gesteld!

Dat klinkt fantastisch, worden er dan van alle LVC leden die mee willen doen teams gemaakt of moet je zelf een team samenstellen, hoe zit dat?

Je zoekt een paar maten/leden, die met jou een team willen vormen, inschrijven en daarna zal je de details te horen krijgen...je ontwerpt een show op papier (uit een lijst met producten die je zal krijgen), vervolgens beoordeelt een jury of jullie team in anamerking komt voor de live shows. Maar zoals gezegd, is nog een beetje vroeg om al veel info vrij te geven...we vergaderen er nog over.

Ik ben een aantal maanden geleden bij Original in Olen geweest en heb daar met een man gesproken over de Zena Trophy. Hij stond aan de kassa en zei dat hij mede eigenaar van Original is. Hij vertelde me dat ze van plan zijn de prof show nog grootser/indrukwekkender op te zetten als de show in Geel van afgelopen zomer. Hij was duidelijk dat ze heel wat van plan zijn en het groots aan zullen pakken. Ik was al enorm onder de indruk van de show in Geel dus zal zowiezo bij de Zena Trophy aanwezig zijn.

Een geweldige gebeurtenis die je zeker niet mag missen.
En van wat ik gehoord hebt wordt deze editie heel super.
Is dat al weer in 2008 geweest wat gaat de tijd snel,ik kan me het ook nog goed herinneren.
Wat was het een koude dag zo de hele dag met opbouwen voor vwc,maar het was super gezellig en leuk.

Inderdaad, mijn vingers vroren er toen bijna af bij het opbouwen, doorlonten van alles. Was zeker - 10, en uren buiten gestaan! Maar wat was die finale profshow heerlijk! :D

Dan ben ik wel beetje naar de eisen aan de show zoals die op papier moet staan. Wat voor budget wordt er ongeveer meegegeven en mogen er dingen gemodificeerd worden?

De laatste keer ook aanwezig mogen zijn en ook mee mogen helpen. W
Was een super ervaring en veel vrienden aan over gehouden.

Hoop dat weer doorgaat dit jaar.

Even langs gaan in Baarle of Olen, dan krijg je het pasje gelijk mee.

Mensen moeten er trouwens wel rekening mee houden dat deze trophy niet in Baarle zal zijn, waar dan wel weet ik ook niet precies.

De naam van het dorpje waar het plaats zal vinden, ben ik vergeten, maar ik weet nog wel dat het de bedoeling was dat het ergens in de belgische ardennen plaats zou vinden. Een prachtige omgeving is het!

En wat is de minimum leeftijd?
Aangezien er drie vrienden zijn, tegen die tijd is één 17 en ik 16.
De andere twee zijn 20-30.

Zouden wij in aanmerking kunnen komen om er überhaupt voor te kunnen inschrijven?
We komen al een aantal jaren bij Zena, en hebben kennis van de producten.

Schieten lukt ook wel, al ene paar keer op schietlocaties geweest, elektronisch als fakkelen.

Maar vuurwerk kopen en afsteken is vanaf 16 jaar, professioneel vanaf 18. Dus het zou wel moeten kunnen denk ik.

Ik denk dat we gewoon even moeten afwachten totdat er meer bekend is. Het stond in de nieuwsbrief van Zena, vandaar dat ik dit topic begonnen ben.
Denk dat we beter eerst kunnen afwachten of men het eens kan worden met alle instanties, de datum is ook wel belangrijk etc etc. Er is namelijk maar een beperkt aantal teams dat mee kan doen. Dat is mij wel verteld.

Laatst bewerkt:
Ik denk persoonlijk dat het beter is om te wachten !
we kunnen ons wel druk maken maar , voor het zelfde geld gaat het niet door zo als in 2010.
Laat zena eerst maar even wat meer info naar buiten brengen dan er zo 20 pagina.s hier op staan en andere regels van toepassing zijn.

jojo

hahah viva la bang was me voor :angel:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan