Ik ben dit jaar weer wat wijzer geworden. De uitdaging van dit jaar was om een mooie show te schieten voor relatief weinig geld want ik had niet veel te besteden. Mede om die reden liet ik het proff spul al links liggen. Ik was dus afhankelijk van het legaal Belgisch, Duits en Nederlands aanbod. Nou, ik kwam na afloop tot de conclusie dat dit niet alleen de goedkoopste show was sinds al die jaren, maar ook nog eens de mooiste en meest bevredigende. Al was de 12minuut durende show van 3 jaar terug ook overweldigend met alleen maar blokken tot 2,5inch. Maar dat werd deels teniet gedaan door het enorme gestres en de enorme kosten.
Voornamelijk het Duits spul viel bij mij erg in de smaak en daar bestond het grootste gedeelte van de show ook uit. Van de totale show heb ik die paar Nederlandse en Belgische cakes, die ik voornamelijk heb toegevoegd aan de finales, er niet makkelijk uit kunnen pikken. Bij zoveel chaos maakt het dus eigenlijk niet echt veel uit wat voor cakes je gebruikt. Zolang je er maar genoeg van gebruikt. Dat is dus de wijze les die ik heb opgedaan.
Voor volgend jaar had ik al een heel thema uitgewerkt voor de show die ik dan wil gaan schieten, maar dat wordt weer een duur project. Gezien de goedkope ervaring van dit jaar lijkt het mij leuker om door te gaan met deze budget uitdaging.
Met het geld dat ik mij hiermee bespaar ga ik dan wel grote bommen in Malta of Spanje bekijken hehe.