Zaterdag 13 December - Rondje Baarle - 3x Aangehouden!

Baarle is toch gewoon Belgisch grondgebied? wat doet de nederlandse politie dan daar. Ze kunnen je helemaal niks doen zolang je in België blijft met dat vuurwerk. de politie kan beter boeven vangen dan nutteloze dingen doen.

Ik was er zaterdag ook. En er is inderdaad een deel wat Belgisch is, maar je loopt zo 53 keer de grens over. :p Zonder dat je het echt door hebt.

Ja dat hansje zoals jij hem noemt heeft mij dus ook 3 maanden geleden aangehouden daar in Baarle.

Hij heeft ook een erg grote bek.
En vind zich zelf helemaal de bom. :shocked:

-Roy-

De bom? Hij moet alle mensen oppakken met bommen. :frusty:

Maar zo'n rondje baarle met stokken lijkt me leuk :) daar wil ik wel een verslag van zien :)

Geweldig verslag overigens!

haha geweldig verhaal,
maar watr ik erg vaag vind is dat ik ooit is een filmpje heb gezien dat jongens volgens mij bij zena ?! de winkel uit liepen en direkt aangehouden werden en het spul werd in beslag genomen
dit mag tog niet als ze nog in belgie zijn?

haha geweldig verhaal,
maar watr ik erg vaag vind is dat ik ooit is een filmpje heb gezien dat jongens volgens mij bij zena ?! de winkel uit liepen en direkt aangehouden werden en het spul werd in beslag genomen
dit mag tog niet als ze nog in belgie zijn?

Heb hier ook altijd mijn twijfels over gehad. Heb ergens wel eens gelezen dat ze een soort van samenwerking hebben met de Belgische politie. Heb wel dit gevonden op internet.

Geen bevoegdheid voor Nederlandse politie om zelfstandig op Belgisch grondgebied te opereren. Artikel 39 Schengen Uitvoerings Overeenkomst.

Hoe het nou precies zit weet ik ook niet. Misschien dat iemand anders hier meer over kan vertellen?
Misschien dat jij in dat filmpje de winkel dolfijn hebt gezien. Deze ligt vlak aan de grens bij Baarle Nassau. En dat is Nederlands grondgebied. En hier mogen ze je wel staande houden.

Laatst bewerkt:
Baarle-Nassau is officieel een enclave. Daar gelden bijzondere regels. Aan de ene kant een stukje "niemandsland" en anderszins "een beetje van allebei". Het is daarbij wel de bedoeling dat Belgische politie het Belgische deel "doet" en de Nederlandse haar eigen grondgebied dekt. Politie en bestuur werken echter samen aan de handhaving en kunnen wel degelijk mensen die de regels overtreden aanhouden, ongeacht het land van afkomst.

Een Belg mag maximaal 1kg (netto sas) aan vuurwerk aanschaffen en vervoeren. Deze regel geldt ook voor Nederlanders, tenzij een speciale ADR en vergunning overlegt kan worden. Bij een gemiddelde keer shoppen gaat men volgens mij met gemak over die 1 kg regel heen. Enkele cakes, een rolletje en wat knallers en je bent er geheid al overheen. Daar letten ze dus op, hoeveel je bij je hebt. O ja, en eenmaal over de NL grens ben je hoe dan ook fout en kan een doosje ministrijkers je al een boete opleveren.

Maar ... volgens mij zijn de momenten waarop mensen direct voor de winkel worden gepakt wel schaars.

Cameo

Je kicked wel ontzettend veel oude topics, hardcore0438.

@ Dennis pyro, ze werken inderdaad samen, maar ze moeten toestemming hebben om op een ander grond gebied te opereren.

jammer het filmpje van hansje is nu 404 bestaat niet meer :( jammer moest wel lagen om het verhaal leuk gedaan jongens!

Leuk verhaal, wel kicken dat je die wouten ff te kakken heb gezet...

Even een vraagje, ik ben maandag toch nog in de buurt en wil dan eigenlijk nog ff via Baarle rijden. Heeft iemand enig idee hoe de controles daar nu zijn? Is het af te raden, moet ik geluk hebben of is het goed te doen?

Hoor het wel...

We liepen even door en ik hoor de ene agent al tegen de andere roepen "kijk een vuurpijlstok". Gelijk fietsen ze ons achterna, "Ja nu hebben jullie wel een vuurpijl bij je hè?" en degene met het tasje toverde vrolijk de stok uit z'n tas, waarna wij natuurlijk dubbel lagen. Je had die gezichten moeten zien.

GE-WEL-DIG ronduit geniaal!

Back
Bovenaan