Zal Koninginnedag 2012 doorgaan ?

dieter

VWC lid
Op diverse radiozenders was vandaag te horen na het negatieve nieuws over Prins Friso dat er mischien wel geen konigingendag viering dit jaar zal zijn.
Zeer begrijpelijk natuurlijk gezien de situatie.
We zullen de berichtgeving hieromtrend in de gaten houden.

Ik zou dit zeer jammer vinden,
aangezien ik in Rhenen woon en het dit jaar in Rhenen en Veenendaal gevierd wordt :(

Ben zelf ook een fanatieke konginnendag vierder. Lekker de hele dag in het zonnetje bier drinken voor mijn stamcafe. Altijd een dj buiten stik gezellig. Heb ik iets met het koningshuis absoluut niet. Maar zou het erg jammer vinden als het niet doorgaat.

Laat duidelijk zijn dat ik het heel erg vind voor de familie. Maar het is ook een beetje de eigen schuld van die friso. Om zonder beveiligingsmateriaal tegen lawines en tegen het aanraden van andere de piste op te gaan.

Na de aanslag op het koningshuis in apeldoorn op koninginnendag zelf werden ook in heel Nederland alle festiviteiten verder stil gelegd. Nu er misschien een dode bij betrokken is denk ik dat het helemaal niet doorgaat.
Hopen dat het gewoon doorgaat. Maar vrees het ergste...

Laatst bewerkt:
Na de aanslag op het koningshuis in alphen aan de rijn op koninginnendag zelf werden ook in heel Nederland alle festiviteiten verder stil gelegd. Nu er misschien een dode bij betrokken is denk ik dat het helemaal niet doorgaat.
Hopen dat het gewoon doorgaat. Maar vrees het ergste...

Ik denk dat je Apeldoorn bedoelt :wink: Alphen aan den Rijn was op 9 April.

Deze past beter in Junktalk lijkt me. Verder heb ik niet veel meer te zeggen dan sterkte aan de familieleden en Friso zelf. Of koninginnedag doorgaat zie ik dan wel weer.
EDIT: net te laat:wink:

Dubbel gevoel:
Tuurlijk medeleven met zijn vrouw en kids, voor hun is de klap het grootste.
Dan is het ook een gewoon een domme vader geweest en zal het moeten bekopen met dat hij zijn vrouw en kids waarschijnlijk niet meer zal zien en andersom.

Aan de andere kant snap ik dat Beatrix er even geen zin in heeft om te lachen en te zwaaien, maar dat neemt niet weg dat het geheel dan maar afgeblazen moet worden.

We zijn altijd nog de nuchtere Nederlanders. Als Bea even niet kan of wil op dit moment begrijpen we dat echt wel. Maar ontneem ons niet de dag zelf. Tuurlijk in ons achterhoofd Friso, maar laat de dag gewoon doorgaan.

Laat ik dan maar de magische woorden gebruiken, dat zou Friso ook gewild hebben...

En met betrekking tot vuurwerk, overal vinden dan show plaats.
Het gaat mij niet om feesten en zuipen deze dag, maar wel om de shows:).
Elk jaar hier weer op loopafstand en mooi uitgevoerd. Als we dit nu ook al gaan overslaan...

ad.nl heeft ook al een poll geplaatst.

Vanuit het perspectief van de nabestaanden kan ik begrijpen dat zij geen behoeften hebben in k-dag. Het is hun goed recht om te verzuimen te gaan feesten als het hoofdje er totaal niet naar staat. Die keuze ligt geheel bij de nabestaanden vind ik en zou volledig los moeten staan van de keuzes om feesten landelijk gezien door te laten gaan.

Maar om nu alles meteen af te lasten overal. Het past wel in de ziekelijke trend van het moment om bij een beetje tegenslag alles maar af te lasten.

Ik beschouw de aflastingen op basis van solidariteit als een drogreden om gewoon verder te gaan met het aflasten van evenementen. Anders gezegd: sociaal wenselijk gedrag vertonen om weer verder evenementen af te kunnen schaffen en geld in de zak te houden.
Ik denk dat het kostenplaatje om te kunnen besparen zwaarder weegt voor heren politici dan het zogenaamde medeleven. Zie bijvoorbeeld de uitspraken van de burgemeester van amsterdam betreffende k-dag. Deze ontwikkelingen komen die kerel wel heel gunstig uit.

Ik denk dat Koninginnedag wel doorgaat maar dan zonder het bezoek of verkorte bezoek van de koninklijke familie.

Stel dat Koninginnedag niet door zou gaan, moeten alle shows verschuift worden naar Bevrijdingsdag!

Op de site van hart van Nederland staat op dit moment een poll

Vindt u dat Koninginnedag door moet gaan dit jaar?

Nee, wij moeten laten zien dat we meeleven met de Koninklijke familie en een feest als Koninginnedag is in deze situatie niet gepast

76 %

Ja, het is een nationaal feest dat ondanks het verdriet van de Koninklijke familie gevierd moet worden

24 %

http://www.hartvannederland.nl/tag/koninginnedag/

Ad.nl geeft andere resultaten aan.

Koninginnedag moet dit jaar doorgaan

Ja
27537 (48%)
Nee
30318 (52%)
Totaal: 57855

Mensen die naar hart van Nederland kijken, volgen waarschijnlijk ook programma's als RTL Boulevard. Al die roddelcrap dus. Die slikken alles wat je ze voorschoteld joh, maar zelf nadenken zit er weinig in.

Absoluut géén representatieve poll.

Koningendag gaat gewoon door hoor denk ik.

Daarnaast is het toch voor een groot deel eigen schuld van Friso vind ik. Hij weet dat off piste skiën gevaarlijk is en dan gebruikt hij ook nog eens geen airbag of hoe die dingen heten terwijl die voor nog geen 200 euro kosten bij de ski winkel daar en zijn kameraad/gids ? wel die daardoor zonder kleer scheuren er vanaf gekomen is.

Desondanks blijft het gewoon erg *****n dat er iemand omkomt en in dit geval iemand die redelijk bekend is in Nederland.

Iedereen vind dat wij moeten doorbijten en gewoon door moeten leven en werken ondanks alle dingen om ons heen, en omdat iemand weer niet weet waar de piste ligt wordt het afgelast of dreigt het te worden? Kom op zeg, het mag dan wel "onze" prins zijn, met een dag zoals deze staat niet alleen ons koningshuis in de belangstelling maar onze cultuur. Elke keer als dit zal gebeuren brokkelt er een stuk af van de traditie waardoor onze kleinkinderen geen Koninginnedag hebben!

Denk het wel hoor. Afgelopen jaren zijn ook Claus, Juliana en Bernhard overleden en toen ging het ook door. Misschien aangepast programma, maar heb nog niets gelezen dat het niet door zal gaan.

Back
Bovenaan