Witten (DE) Pyroforum 27 en 28 maart 2015

Iemand die een plekje over heeft in de auto? Wil graag meerijden, natuurlijk tegen een vergoeding. Ik woon zelf in Flevoland, maar kan ergens naar toe komen als het nodig is!

Er zijn weer wat voorbereidingsfoto's gedeeld door schietbedrijven die op de zaterdag van de partij zullen zijn bij het Pyroforum:

Jorge:
Jorge Pyroforum.jpg

PyroUnion/Bavaria:
PyroUnion Bavaria Pyroforum.jpg

Hoe zit dat met die milieu sticker. Is dat verplicht en waar kun je die halen/bestellen. En ook nieuwere auto's??

Volgens mij wel verplicht, maar het is wel op een industrieterrein, zou dat niet buiten de zone kunnen vallen??

Erwin, jij weet dat vast wel :P

Ik heb het ff uitgezocht:

De Milieusticker heb je in een beperkt deel van Duitsland nodig. En dan vooral ook nog eens lokaal en niet op de snelweg.

Dortmund valt voor een gedeelte binnen een zone waar je die sticker nodig hebt. Maar het schietterrein valt er net precies buiten! Je hebt dus geen sticker nodig, vooral ook niet omdat de toegang naar het terrein direct onderaan een snelwegafrit zit. Dus als je Dortmund verder niet in gaat heb je geen sticker nodig, anders wel. Witten valt ook buiten het gebied.

Hierbij een kaartje waarop de zone in het groen is aangegeven waar je wel een sticker nodig hebt, de schietlocatie herken je aan de rode ster:

Milieusticker.jpg

Bron: http://gis.uba.de/Website/umweltzonen/index.html

Toch een sticker bestellen? Dat doe je hier, maar let op duurt wel 3 werkdagen: http://www.milieusticker.nl/

Ja dat zou kunnen. Die stickers zijn toch alleen voor in t centrum?

Aah zie t antwoord van Gizmo al. Mis dat we aanwezig zijn. Lijkt me een mooie ervaring om ook dit weer mee te maken.

Ik heb het ff uitgezocht:

De Milieusticker heb je in een beperkt deel van Duitsland nodig. En dan vooral ook nog eens lokaal en niet op de snelweg. Dortmund valt voor een gedeelte binnen een zone waar je die sticker nodig hebt. Maar het schietterrein valt er net precies buiten! je hebt dus geen sticker nodig, vooral ook niet omdat de toegang naar het terrein direct onderaan een snelwegafrit zit. Dus als je Dortmund verder niet in gaat heb je geen sticker nodig. Hierbij een kaartje waarop de zone in het groen is aangegeven waar je wel een sticker nodig hebt, de schietlocatie herken je aan de rode ster:

Bekijk bijlage 23437

Ik was zojuist tot dezelfde conclusie gekomen - zie ook onderstaande afbeelding:
33c2gjp.jpg

Vrijdag:
13.00 Eröffnung und Preisverleihung
13.30 Laserworld, Vorstellung der Laser
14.30-15.00 Hestia, Vorstellung Pyromouldsystem
15.00-16.00 Workshop, Marc Speer, Schwarzpulver, ModerneTreibmittel
16.00-17.00 Workshop, Explo, Neuheiten im System, X-Flames
17.00-18.00 Workshop, Pyrotronix

Zaterdag:
10.00-11.00 Pyrotronix, Workshop
11.00-11.30 Smoke-Factory, Vorstellung
11.30-12.00 Gaoo , Produktneuheiten
12.00-12.30 Lutz Kurth, BAM,
12.30-13.00 Finale Fireworks, "Effektive Showprogrammierung
13.00-13.30 Bachelorarbeit, Schallpegelmessung
13.30-14.30 Sternengalerie, Vorstellung
14.30-15.00 Dresdner Sprengschule, Lagerkennziffern
15.00-16.00 RA Dirk Lenzing, Arbeitsrecht, Mindestlohn
16.00-17.00 Rainer Apel, bewegte Frontstücke in der Pyrotechnik

Iemand toevallig die de tijden weet,voor de eerste dag.?

Bedoel de beurs,.?

Vrijdag:
13.00 Eröffnung und Preisverleihung
13.30 Laserworld, Vorstellung der Laser
14.30-15.00 Hestia, Vorstellung Pyromouldsystem
15.00-16.00 Workshop, Marc Speer, Schwarzpulver, ModerneTreibmittel
16.00-17.00 Workshop, Explo, Neuheiten im System, X-Flames
17.00-18.00 Workshop, Pyrotronix

Zaterdag:
10.00-11.00 Pyrotronix, Workshop
11.00-11.30 Smoke-Factory, Vorstellung
11.30-12.00 Gaoo , Produktneuheiten
12.00-12.30 Lutz Kurth, BAM,
12.30-13.00 Finale Fireworks, "Effektive Showprogrammierung
13.00-13.30 Bachelorarbeit, Schallpegelmessung
13.30-14.30 Sternengalerie, Vorstellung
14.30-15.00 Dresdner Sprengschule, Lagerkennziffern
15.00-16.00 RA Dirk Lenzing, Arbeitsrecht, Mindestlohn
16.00-17.00 Rainer Apel, bewegte Frontstücke in der Pyrotechnik

Wat is max Caliber

Dat is volgens mij niet exact bekend maar de foto op de vorige pagina van de voorbereiding van één van de schietbedrijven geeft wel een indruk wat je kunt verwachten:

PyroUnion Bavaria Pyroforum.jpg

Ben ik het mee eens vuurvent.. Weet ook niet hoe groot (of klein) die mannen erachter zijn, maar anders misschien wel 14 of 16"

Back
Bovenaan