Wij zijn Het Vuurwerk Liefhebbers Verbond!

Ook ingeschreven. Als jullie ergens hulp bij kunnen gebruiken hoor ik het graag.(pm) Ik ben marketeer van beroep dus kan wellicht meedenken aan een paar creatieve campagnes.

Excuus voor mijn cynisme maar hoe onderscheidt dit initiatief zich van de reeds bestaande initiatieven zoals o.a de Vuurwerkfederatie?

Onze website maakt via de ledenteller en de lijst van steunende bedrijven tastbaar hoe groot de groep Nederlanders is die genieten van de traditie.
Als die lijst groot genoeg wordt, en die teller hoog genoeg oploopt, hopen wij te laten zien dat de groep Nederlanders die van vuurwerk geniet te groot is om te kunnen negeren.

Verder hebben we een heel gedreven team met een sterk netwerk, en veel creatieve ideeën, met een hopelijk nieuwe insteek.

Tuurlijk, de tijd zal leren of wij degenen zijn die het verschil gaan maken, maar we zijn zeer vastberaden.

De rechtsgrond voor de traditie is nog nooit omgeven door zoveel onzekerheid. Het is nu of nooit!

Onze website maakt via de ledenteller en de lijst van steunende bedrijven tastbaar hoe groot de groep Nederlanders is die genieten van de traditie.
Als die lijst groot genoeg wordt, en die teller hoog genoeg oploopt, hopen wij te laten zien dat de groep Nederlanders die van vuurwerk geniet te groot is om te kunnen negeren.

Verder hebben we een heel gedreven team met een sterk netwerk, en veel creatieve ideeën, met een hopelijk nieuwe insteek.

Tuurlijk, de tijd zal leren of wij degenen zijn die het verschil gaan maken, maar we zijn zeer vastberaden.

De rechtsgrond voor de traditie is nog nooit omgeven door zoveel onzekerheid. Het is nu of nooit!

Meer van hetzelfde, dus? Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer de inzet en het enthousiasme, maar is het niet beter de samenwerking te zoeken in plaats van middels verschillende initiatieven dezelfde doelen na te streven?

De standpunten van HVLV lijken immers in grote lijnen overeen te komen met die van de reeds bestaande initiatieven zoals o.a de Vuurwerkfederatie en een "ledenteller", "lijst van ondersteunende bedrijven" of hoe men het ook wil noemen bestaat ook al in de vorm van petitievoorvuurwerk.nl of de talloze andere petities. De Vuurwerkfederatie lijkt ook de nodige contacten binnen de branche, media en politiek te hebben. Het lijkt me niet bevorderlijk voor de beeldvorming en eventuele lobby - voor zover daar sprake van is - als daar nog een belangenclub met dezelfde standpunten bij komt.

Meer van hetzelfde, dus? Begrijp me niet verkeerd, ik waardeer de inzet en het enthousiasme, maar is het niet beter de samenwerking te zoeken in plaats van middels verschillende initiatieven dezelfde doelen na te streven?

De standpunten van HVLV lijken immers in grote lijnen overeen te komen met die van de reeds bestaande initiatieven zoals o.a de Vuurwerkfederatie en een "ledenteller", "lijst van ondersteunende bedrijven" of hoe men het ook wil noemen bestaat ook al in de vorm van petitievoorvuurwerk.nl of de talloze andere petities. De Vuurwerkfederatie lijkt ook de nodige contacten binnen de branche, media en politiek te hebben. Het lijkt me niet bevorderlijk voor de beeldvorming en eventuele lobby - voor zover daar sprake van is - als daar nog een belangenclub met dezelfde standpunten bij komt.

Wij zijn van mening dat we de versplintering juist tegengaan door de krachten van zowel consumenten als winkeliers en importeurs te bundelen.

Verder 'lijkt' er bij bijvoorbeeld de BPN vrij weinig te gebeuren. Dat zal ongetwijfeld de halve waarheid zijn, maar er valt niet te ontkennen dat veel liefhebbers zich niet vertegenwoordigd voelen door de branche.
Wij zijn, zeker nu de strijdbaarheid op zijn hoogst is, van mening dat dat anders kan, en misschien zelfs wel anders moet. Dit willen we op onze eigen manier gaan vormgeven.

Daarbij moet ook gezegd worden dat we een samenwerking nooit op voorhand zullen uitsluiten. Goede ideeën en initiatieven moeten, zeker nu, altijd uitgewerkt worden, ongeacht bij wie ze vandaan komen.

Ik zal me morgen ook eens aanmelden. Niet puur voor de teller, maar ik wil ook daadwerkelijk actief wat doen. Kan goed vlotten bouwen. :rolleyes:

Ik kan mijzelf niet heel behulpzaam maken, maar wil wel mijn steentje bijdragen d.m.v een kleine donatie..
Is er misschien al een gezamenlijke website van (bpn, importeurs etc.?)

Voor eventuele donaties, belangrijk nieuws naar buiten brengen.

Kijk eens MIKY29! Volgens mij is dit het collectief ongeveer wat jij bedoeld:idea:

Back
Bovenaan