Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

Wie doet er dit jaar een vuurwerkbril op?

• Nee, te klein risico op letsel

Stemmen: 15 11,0%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

Stemmen: 4 2,9%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

Stemmen: 32 23,5%
  • Ja, bij alle stookmomenten

Stemmen: 68 50,0%
  • Nee, staat suf

Stemmen: 17 12,5%

• Totaal stemmers
    136
  • Peiling gesloten .
De mijne ligt al klaar:
ml2dyp.jpg

Heb er al een aantal versleten en heb bovenstaande van een medefreak gehad.

Ik zeg altijd maar zo, stook chill, stook met bril.

Hij ligt al weer klaar, echt een superfijn brilleke! :cool:

de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik hem weleens vergeet. Enorm dom natuurlijk, maar in de hectiek van het moment gebeurt het me weleens. Maar ik wil hem elk jaar op. Koop ook altijd meerdere zodat andere mensen er ook een kunnen hebben als ze komen kijken of familie ofzo. Ik wil echt niet dat door mijn vuurwerk mensen iets gaan missen oid.
Plus als je verschillende brilletjes haalt zit er altijd wel eentje echt lekker.
greetzzz

altijd!
en ik zal het ook geen gek idee vinden om vanplaats het vuurwerk af te willen schaffen gewoon een vuurwerkbril verplichten! :cool:

Hier gaat hij op, komen de laatste jaren flink wat kleine kinderen kijken, deze moeten ook een brilletje op.

Laatst bewerkt:
Ik draag hem ook. Heb er de afgelopen jaren steeds één gekregen bij pronk Vuurwerk.
deze draag ik en geef de mensen die met mij stoken er ook één.

Een aantal jaar geleden kon het me weinig schelen, maar tegenwoordig hoor je zoveel over oogletsel door vuurwerk... Je moet er niet aan denken dat je door je hobby/passie een oog moet missen...

Ik draag hem al redelijk wat jaren. 1 keertje gehad bij stoken dat ik (5 minuten) geen bril op had, en ja, dan zul je net zien dat er op dat moment een stuk gips naar je oog vliegt..

En het argument "het ziet er niet uit" vind ik nergens op slaan, het gaat immers om je veiligheid.

Zeker met alle hectiek van 00:00 uur is de bril onmisbaar voor mij en mijn visite.

In de vooravond als ik in de tuin wat fonteintjes en kleine cakes afsteek wil ik hem nog wel eens vergeten, maar bij het echte werk zijn er geen excuses. Veiligheid voor alles. Naast de bril trouwens ook de capouchon van de winterjas af, reserve-lonten goed scheiden van de juiste, en zorgen dat het vuurwerk stabiel staat.

Ik doe een bril op ja, wij moeten het goede voorbeeld geven... Moet er niet aan denken dat mijn ogen schade oplopen of die van anderen uiteraard! Dus ik begin bij mezelf...

Sinds enkele jaren ook drager van een vuurwerkbril, de hele familie draagt er één als we buiten staan.

Voorkomen is beter dan genezen.

Al jaren voorgenomen er 1 te dragen. Nu mijn zoontje ook wat vuurwerk krijgt ga ik zeker het goede voorbeeld geven.

Vorig jaar stond ik in de deur opening en kreeg een stuk gips in mn oog. Gelukkig geen blijvende schade maar dit jaar hou ik 'm ten alle tijden op.

Back
Bovenaan