Werkstraf geëist tegen Eindhovenaar die handelde in mortierbuizen

*sigh*. Moet ik hier nog echt op ingaan?
Ten eerste, de man waarin het hier over gaat deed aan belastingsontduiking. ( misdrijf, krijg je geheid op je dak voor )
Ten Tweede, hij leverde letterlijk ALLES wat je nodig had voor zelfmaak. Dat doen DP en ik niet. (Ik lever geen hemis, hij wel, maar dat blijft het ook bij)
Dat zijn de twee grote verschillen. Ik ken mensen die waren gepakt en hun buisjes gewoon weer konden ophalen op het bureau.
Dutch-Pyro heeft ook gezeik gehad enkele tijd terug, maar zijn buisjes zijn ook gewoon thuis gebleven en hij is daarvoor niet berecht. (reden dat de hemis wegmoeten, is omdat ze ruimte innemen, duur zijn en niet goed verkopen)

Wat je dus verder loopt te pruttelen klopt voor geen meter. Wij runnen een legitieme zaak in een geweldige branch, waarbij je altijd nog op een legale manier aan je hobby kan doen.

Hoop dat het genoeg info is.

En de growshop is voor aardbeien plantjes en worden totaal niet gecontrolleerd of tegen gewerkt

Ten eerste, de man waarin het hier over gaat deed aan belastingsontduiking. ( misdrijf, krijg je geheid op je dak voor )
Ten Tweede, hij leverde letterlijk ALLES wat je nodig had voor zelfmaak. Dat doen DP en ik niet. (Ik lever geen hemis, hij wel, maar dat blijft het ook bij)
Dat zijn de twee grote verschillen. Ik ken mensen die waren gepakt en hun buisjes gewoon weer konden ophalen op het bureau.
Dutch-Pyro heeft ook gezeik gehad enkele tijd terug, maar zijn buisjes zijn ook gewoon thuis gebleven en hij is daarvoor niet berecht. (reden dat de hemis wegmoeten, is omdat ze ruimte innemen, duur zijn en niet goed verkopen)

Wat je dus verder loopt te pruttelen klopt voor geen meter. Wij runnen een legitieme zaak in een geweldige branch, waarbij je altijd nog op een legale manier aan je hobby kan doen.

Ik zal er verder niet op in gaan maar ik denk dat je een paar mensen door elkaar haald:wink:
Maar goed.
Mij maakt het geen donder uit hoor.
Ik ben zelfs blij dat er mensen zijn die buizen enzv aanbieden.
Anders vallen er strax helemaal veel gewonden..
Shells op grond enzo.

Wat praat je nu prut man?

Als jij een webshop hebt met lont, aanstekers, mortierbuizen, pyro-glocks is dat echt niet om plantjes te gaan verbouwen of wel soms? Je spoort dan mensen aan of helpt dan met illegale dingen.

Growshops zijn volledig legaal maar met al die spullen kun je ook wiet kweken en dat is verboden in dit land. Net zoals de webshops worden die als maar meer afgeknepen, gecontroleerd, getreiterd totdat ze er mee stoppen. Je zit gewoon op de rand met dit soort handel en 1 wetswijziging en je bent over de rand. En als dat niet is ziet elke blinde vink dat het niet is voor mooie hangende varens. De machthebbers in dit land hebben de wetten niet nodig om jouw te stoppen hoor. Kun je de wijsneus gaan uithangen maar jij zal op het laatst het onderspit delven.

En verder geen haat ofzo maar kijk gewoon uit met wat je doet, hoogmoed komt voor den val

Wetgeving geldig vanaf 1-7-2012:

Het is eenieder verboden, teneinde handelingen als bedoeld in het eerste tot en met vierde lid, voor te bereiden of te bevorderen:

a. te trachten een ander te bewegen om die handelingen te plegen, te doen plegen, mede te plegen of uit te lokken, om daarbij behulpzaam te zijn of om daartoe gelegenheid, middelen of inlichtingen te verschaffen,

b. te trachten zich of een ander gelegenheid, middelen of inlichtingen tot het verrichten van die handelingen te verschaffen, of

c. voorwerpen, vervoermiddelen, stoffen, gelden of andere betaalmiddelen voorhanden te hebben, waarvan hij weet of ernstige reden heeft te vermoeden dat zij bestemd zijn tot het verrichten van die handelingen.

belastingontduiking? ben jij van de telegraaf of zo?

En de growshop is voor aardbeien plantjes en worden totaal niet gecontrolleerd of tegen gewerkt

Van internet:

Op dit moment zijn er wetten in de maak die het gebruik en de groei van cannabis verder aan banden leggen. De wetten zijn in verschillende stadia van ontwikkeling, en ze behandelen uiteenlopende zaken.

Deze wetsvoorstellen lopen al zo lang dat de meeste media er niet al te veel aandacht meer aan besteden. De nieuwswaarde is eraf, de wetten komen er toch wel, en de enigen die zich er nog druk om maken zijn activisten en een paar oppositiepartijen. Daarom hier een overzicht van waar minister Opstelten en zijn vrienden de laatste tijd zoal mee bezig zijn geweest.

1. Speekseltest voor drugs

Wie binnenkort aan het verkeer deelneemt met een combinatie van alcohol en drugs, loopt dankzij deze wet het risico op maximaal drie maanden cel of een geldboete van maximaal 8100 euro. Langs de kant van de weg kun je worden onderworpen aan een blaastest, speekseltest of lichamelijke test. In het geval van drugs kan je alleen op basis van een bloedtest veroordeeld worden.

Als je maar één soort verdovend middel ophebt, geldt een ondergrens zoals die nu bij alcohol geldt. Heb je een combinatie van meer dan één soort drugs (alcohol en wiet, bijvoorbeeld), dan geldt een zero-tolerance beleid. De werkzame stof in cannabis, THC, kan lang in je bloed blijven, wat het allemaal nog iets ingewikkelder maakt. Voor wie de details van de wet wil begrijpen, mr. K. Hollemans van KH Legal Advice heeft het voor ons hier even helder uitgewerkt.

De lijst verboden middelen is nog niet definitief en de maximale concentraties moeten nog worden vastgesteld, maar afgaande op het meest recente advies komen daarop te staan: THC (wiet), MDMA (en varianten), cocaïne, morfine (= heroïne), GHB.

Wanneer ben je met de nieuwe wet strafbaar?
Stel, je krijgt om vier uur ‘s middags in het park een joint aangereikt. Je neemt maar twee hijsjes, want je gaat om zeven uur bij je ouders eten en wil ze te woord kunnen staan. Bij je ouders krijg je één glas wijn – van die goede, waarvan je altijd vergeet dat het bestaat. Ze willen je om tien uur ‘s avonds naar het station brengen, maar je vindt het leuk om even in de nieuwe auto te rijden. Nou, dan ben je dus strafbaar onder zero-tolerance beleid, omdat je aan het combineren bent geslagen. Ben je een regelmatige gebruiker van wiet en sloeg je net een dagje over, dan nog kan de meting aantonen dat je twee soorten middelen op hebt.

Een gruwelijk doemscenario volgt uit het feit dat er juridisch geen verschil zal zijn tussen fiets of auto. Mochten agenten er in de toekomst ooit zin in hebben, dan kunnen ze deze wet gebruiken om je een dikke prent te geven als je stronken naar huis fietst.

De status:
De wet is als hamerstuk door de Eerste Kamer heengegaan, en werd gesteund door SP, PvdA, VVD, CDA, ChristenUnie, SGP, PVV, en wat van die versplinterde Kamerleden. De komende maanden worden de exacte waardes per drug vastgesteld en de boetes vastgesteld. Er komt een reclamecampagne om het volk op te voeden.

2. Wiet met meer dan 15% THC wordt harddrugs genoemd

In recente jaren is gebleken dat cannabis vooral schadelijk is voor jongeren. De wetenschap is er nog niet uit hoe schadelijk het is voor volwassen gebruikers die vaak blowen. Huidig onderzoek richt zich vaak op jonge mensen, de onderzochte groepen zijn klein, het aantal studies nog beperkt, en oorzaak-gevolg is nog niet duidelijk. Hopelijk wordt er in de komende jaren meer over bekend. Voorlopig lijkt het erop dat er (behalve de ongezondheid van roken in het algemeen) weinig mis is met zo nu en dan stoned worden, zolang je geen aanleg voor psychoses hebt.

Maar volgens het beruchte rapport van de commissie Garretsen – Opstelten noemde het een “goed rapport”, de cannabislobby sprak van “honende reacties” – is het geen goed idee om even te wachten op de uitkomst van wetenschappelijke studies. “Om wetenschappelijk een grens vast te kunnen stellen is onderzoek nodig,” schrijft de commissie, maar zij “acht het niet verantwoord de resultaten daarvan af te wachten.”

Het rapport van de commissie Garretsen is nog steeds het fundament onder het huidige restrictieve beleid. De limiet van 15% is gebaseerd op een wiettest uit 2001, waaruit bleek dat alle samples toen onder de 15% THC uitkwamen. Dat leek de commissie wel een mooi en handig getal, want dat is nu toevallig ook de bovengrens voor alcoholische dranken in de supermarkt.
Volgens het Trimbos-instituut is het meten van het THC-gehalte ontzettend moeilijk. Je kan namelijk aan één kant van een wietbloemetje een enorme ophoping THC hebben, en een stukje verderop bijna niks. Ook is er niet één manier om het spul te testen en heeft elke testmethode zo een eigen unieke uitkomst. Bovendien is THC niet de enige werkzame stof en ligt het chemisch gezien allemaal een stuk ingewikkelder. Coffeeshops worden verantwoordelijk voor de uitvoering van de wet, en als ze wiet van boven de 15% THC verkopen, is dat juridisch hetzelfde als wanneer ze heroïne of cocaïne bij de koffie verkopen.

Maargoed, die wet komt er hoe dan ook. Of zoals minister Opstelten het in een debat in maart beargumenteerde: “Het is gewoon troep.” Overigens is niet hij, maar PvdA-staatsecretaris Van Rijn de wet aan het invoeren. Zo is het namelijk afgesproken in het regeerakkoord van dit kabinet in oktober 2012 en daar kan en wil de PvdA niet meer onderuit.

Een coffeeshop moet alle soorten wiet die het verkoopt testen. Als bij een controle blijkt dat één van de ingekochte soorten teveel THC bevat, heeft de coffeeshop harddrugs in huis en wordt het als dusdanig bestraft.

Misschien wat overdreven maar toch mogelijk: Als coffeeshops besluiten alleen nog slappe wiet te verkopen, kan het ruimte bieden aan een ondergronds circuit waarin mensen elkaar sterke wiet toespelen. Een stuk goedkoper, want je hebt minder nodig om stoned te worden. Als je zelf een plantje hebt staan en je kweekt een sterke soort die boven de 15% uitkomt, ben je juridisch niet anders bezig dan iemand die GHB aan het maken is.

De status:
Er is een Kamermeerderheid in de Tweede Kamer en zo goed als zeker ook in de Eerste.
Maandag 6 oktober is er een uitgebreide hoorzitting met alle voors en tegens, die niets gaan veranderen aan die Kamermeerderheid. Het voorstel wordt gesteund door PvdA, VVD, CDA, PVV, ChristenUnie, SGP en enkele splinterfracties.

3. Growshopverbod

Dit wetsvoorstel lijkt te gaan over hennepteelt, maar het gaat in principe over het maken van alle soorten drugs. Als de Eerste Kamer ermee instemt – er is al een meerderheid – dan wordt het meewerken aan een drugslab of wietkwekerij even strafbaar als het daadwerkelijk runnen van die plek. Het enige dat nodig is, is een ‘ernstige reden om te vermoeden’ dat de persoon waarmee je zaken doet wiet gaat verbouwen, en dan maakt het niet uit of je een bedrijfspand verhuurt, potgrond verkoopt of je auto uitleent.

Volgens de ondersteunende politieke partijen is het hard nodig, want wiet is illegaal. Verkoop in de coffeeshop zal voorlopig wel mogelijk zijn, maar verder wordt alles steeds verder ingeperkt. Of zoals ChristenUnie-Kamerlid Seegers het weloverwogen verwoordde:

“Wat ik niet kan rijmen is dat je weet dat iets heel ongezonds is, en daarvoor vervolgens de deur openzet. Waar wil je landen? Ik wil landen bij verdere inperking van het kwaad.”

Inperking van het kwaad doe je bij de ChristenUnie door het te verbieden. Want zoals de geschiedenis ons heeft geleerd: als iets verboden is, dan houden mensen er vanzelf mee op.

Growshops gaan verdwijnen, er komen controles bij tuincentra en zadenbanken om te kijken of er banden zijn met kwekerijen. Er ontstaat zonder twijfel een levendige illegale handel in lampen, potgrond, bakken, voedingssupplementen, elektriciens.

Fric leuk dat je dit post, maar volgens mij is dit een vuurwerkforum...

Tot zover als dit allemaal op drugs toegepast kan worden waarom dan niet op vuurwerk? Illegaal vuurwerk is een misdrijf vandaag de dag dus buizen blijf ik bij en zoals Fric eigenlijk ook zegt is illegaal. Tenzij je duidelijk de rechter kan overtuigen dat je er varens in wilde zetten.

Tot zover als dit allemaal op drugs toegepast kan worden waarom dan niet op vuurwerk? Illegaal vuurwerk is een misdrijf vandaag de dag dus buizen blijf ik bij en zoals Fric eigenlijk ook zegt is illegaal. Tenzij je duidelijk de rechter kan overtuigen dat je er varens in wilde zetten.

Tja ik gebruik een 3 inch buis om me pijlen doorlont projecten uit te schieten en een 2,5 inch buis om me sier single shots uit te schieten.
Ja ik weet doorlonten mag ook niet, maar toch ik schiet er geen gehaktballen uit met kruit...

Niet allemaal op de haverkist springen heren.
Natuurlijk de ,,vrienden'' in Den Haag zijn allemaal zaken aan het inperken.
Wat betreft vuurwerk en softdrugs is men al ,,goed'' bezig.

Maar kijk ook eens op het gebied van zorg en de ouderen.
Feitelijk zijn deze inperkingen ook de hemel schrijnend.
En dan heb ik het niet eens over de belachelijk hoge boetes, enz...

Maar als we daarmee dit topic mee gaan volgooien gaat het al snel niet meer waarover het eigenlijk ging.
En dat wou ik alleen eigenlijk zeggen.

Zo en nu neem een slokje van mijn bokbier.

Er word veel met modder gegooid maar er is maar een middel tegen dat je geen gezeik krijgt en dat is legaal halen de laatsten drie dagen van het jaar.

Voor die gene die nog mortieren verkopen een tip zet er een plantje in en verkoop hem ook met plantjes,als plantenbak. Geen rechter die daar iets aan kan doen.

Voor die gene die zij dat ze bij de politie der in beslag genomen mortieren terug mochten halen,dat trek ik zeer in twijfel,want dat komt je zwaar te staan tegenover de rechter,dat wil zeggen dat je er nog niks van hebt geleerd.

Ik heb 5 jaar voor het gerecht gelegen voor chemicaliën en mortieren en enz enz weet wel dat een goede advocaat zijn geld waard is,het is maar net hoe je het brengt.Maar het besten blijft toch gewoon afblijven want er komt een dag dat je de l*l bent. En voor die gene die nu denken dat gebeurt mij niet, dat dacht ik ook. :cool:

Tja ik gebruik een 3 inch buis om me pijlen doorlont projecten uit te schieten en een 2,5 inch buis om me sier single shots uit te schieten.
Ja ik weet doorlonten mag ook niet, maar toch ik schiet er geen gehaktballen uit met kruit...

Niet allemaal op de haverkist springen heren.
Natuurlijk de ,,vrienden'' in Den Haag zijn allemaal zaken aan het inperken.
Wat betreft vuurwerk en softdrugs is men al ,,goed'' bezig.

Maar kijk ook eens op het gebied van zorg en de ouderen.
Feitelijk zijn deze inperkingen ook de hemel schrijnend.
En dan heb ik het niet eens over de belachelijk hoge boetes, enz...

Maar als we daarmee dit topic mee gaan volgooien gaat het al snel niet meer waarover het eigenlijk ging.
En dat wou ik alleen eigenlijk zeggen.

Zo en nu neem een slokje van mijn bokbier.

Lekker :)

"Ja ik weet doorlonten mag ook niet, maar toch ik schiet er geen gehaktballen uit met kruit..."

Maar hier wringt de schoen. We doen allemaal hier op VWC zo keurig en wij zijn een goed voorbeeld zoals het zo moeten. Ahum, ondertussen wordt er doorgelont en voor 50 kilo tegelijk de lucht in geschoten. Maar dat zijn dan daar waar wij ons niet aan hoeven te houden.

Iedereen legt de grens dus ergens anders. De één overtreed de 25 kilo regel en de ander loopt met een Cobra 6. Maar beide gevallen zijn fout en beide gevallen breng je "onze hobby" in diskrediet.

Er wordt zeker de laatste jaren heel veel dingen ingeperkt maar is dat wel zo'n goede ontwikkeling?
Zeker wat betreft drugs, soft drugs waar de wereld het allemaal gaat legaliseren zelfs in Marokko gaan ze het hier aan banden leggen. Verboden en dingen verbieden is een weg terug in de tijd

Back
Bovenaan