Welke bubbels/champagne staat er bij jou dit jaar ?

Bij ons dit jaar de Dom Perignon Oenotheque 1996.
De ietwat goedkopere dan de 1971 versie die ik graag had gewild.

Maar de keren dat ik wat drink is het bij dit gebeuren waar het wel iets mag kosten:p

hier ligt de fles clairette de die al lekker koud! een flesje van 5 of 6 euro, komt ook niet uit de champagnestreek, maar 't is wel lekker en gaat er goed in!

Bij ons dit jaar de Dom Perignon Oenotheque 1996.
De ietwat goedkopere dan de 1971 versie die ik graag had gewild.

Maar de keren dat ik wat drink is het bij dit gebeuren waar het wel iets mag kosten:p

Ik ken ze, ik heb in Barcelona in de Baja Beachclub met een stel vrienden twee flessen dom perignon in de VIP room gedronken, dit zou ik nooit vergeten ik heb nog nooit een vrouw zo erotisch een fles open zien maken. :tongue2::tongue2:

Nadeel is wel dat daar een credit kaart is gecopieerd.:bonk:

Toch grappig om te lezen

Elke freak besteed honderden euro`s aan vuurwerk maar een goede fles champagne gaat niet meer kosten dan E 15,-. Grappig contrast :P

Tja, ik ben 14, en de champagne bij ons kost wel wat hoor!
Ik zal eens na vragen welke het is.
Wij doen dan altijd de randen van de glasjes een paar milimeter water en dan door suiker, waardoor je een suiker randje krijgt, champagne erin (vader haalt de kurk eraf, rustig dus zonder knal) En dan ff inschenken beetje praten blah blah.
Ik vind het een traditie dus drink ik het, ik vind het ook niet verkeerd smaken.
maar na 3 glaasjes heb ik wel genoeg.
Ik vind dat de champagne niet te bitter moet zijn. Kinderchampagne doe ik niet aan is vies :p
oowja, ik betaal het niet, het vuurwerk betaal ik deels, mijn broer en zus en ouders. Champagne regelt ons mam maar!

Wij trekken altijd een flesje Moet&Chandon open en daarna gaan we gewoon verder met goedkopere bubbels. Meestal vind ik die nog lekkerder.

Toch grappig om te lezen

Elke freak besteed honderden euro`s aan vuurwerk maar een goede fles champagne gaat niet meer kosten dan E 15,-. Grappig contrast :P

Zoek jij maar eens op wat het flesje van me kost:p
Denk dat je dat er aan vuurwerk graag bij zou willen hebben:D

gr

Aangezien het toch traditie is: 2 flessen Piper-Heidsieck Brut ('Kerstcadeau' bedrijf), daarnaast altijd 1 grote fles van de slijterij.
We zitten ieder jaar met zo'n 25 man bij elkaar. Meestal wordt al het bier, wijn, mixdrank + champagne bij dezelfde slijter gehaald en dan krijgen we een mooie korting + 'n fles Champagne.

Zelf houd ik het bij wat biertjes overdag (lekker bij de BBQ) en doe rustig aan. Na een uurtje of 3 sluit ik het infuus weer aan ;)

@ Pyromaniacs: lekkkeeerrrr!!!
Houd persoonlijk helemaal niet zo van Champagne. Aangezien de mensen die de fles verkeerd opentrekken vaak een deel al verspillen, krijgen die een "Jip&Janneke" exemplaartje.
Die Dom Perignon heb ik 1x gedronken -op 'n vrij decadent feestje- en stond perplex. Die is zowaar echt LEKKER!

Champagne moet gedronken worden op een temperatuur van 8-10°C. Is de champagne kouder, dan kan de smaak zich niet goed ontwikkelen. Een champagne die daarentegen te warm wordt geserveerd, verliest te snel haar frisheid en mousse. Leg de fles een dag van tevoren in de koelkast. Voor het serveren kan de fles 10-15 minuten in een emmer met ijs en koud water gezet worden.

OpenenHoud de fles vast in een hoek van 45 graden, met de duim in de onderkant. Verwijder de kurk rustig en met een sissend geluid door de fles van de kurk af te draaien (in plaats van de kurk van de fles te draaien). Zo blijft het gas in de champagne en loopt de fles niet over. Maak de flesopening schoon met een servet.

GlaswerkServeer de champagne bij voorkeur in dunne flûtes. In deze glazen blijft de mousse van de champagne goed behouden. Schenk een beetje champagne in het glas van degene die voorproeft. Als de champagne is goedgekeurd, schenk je de andere glazen in. Vul de glazen tot maximaal 2/3 in één of meerdere keren, al naar gelang de mate waarin de champagne bruist. Houd een champagneglas met duim, wijs- en middelvinger vast bij de steel. Nooit aan de bovenkant, want dan warmt de wijn te snel op. Was de glazen niet in de afwasmachine of ruim sop. De zeepresten die zo achterblijven zorgen ervoor dat de champagne de volgende keer neerslaat.

BewarenChampagnes kunnen niet goed tegen hoge temperaturen of grote temperatuurschommelingen. Ze blijven het langste goed als ze horizontaal en in het donker opgeslagen worden, bij een temperatuur van 7-12°C. Door de horizontale ligging blijft de kurk nat en blijven de bubbels in de fles. Voorkom dat de fles op de tocht ligt. Hoelang je een champagne kunt bewaren is afhankelijk van verschillende factoren.

chardonnay (Blanc des Blancs) en pinot noir (Blanc des Noirs) zijn goed houdbaar. Vaak blijft een Blanc des Noirs langer goed dan een Blanc des Blancs
pinot meunier heeft een minder goed bewaarpotentieel. Als er meer dan 35% pinot meunier in de champagne zit, kan deze niet langer dan 9 maanden bewaard worden
champagnes met druiven van goede kwaliteit (Grand Cru of Premier Cru) zijn langer houdbaar dan die gemaakt van Cru (normale kwaliteit druiven)
voor normale middenklasse champagnes geldt de regel dat deze net zo lang bewaard kunnen worden, als ze hebben gerijpt. Een champagne die 5 jaar heeft gerijpt kan dus ook 5 jaar bewaard worden (behalve als er veel pinot meunier in zit).
Bewaar een aangebroken fles champagne in de koelkast. Met een vacuümkurk blijft de mousse behouden.

informatie over champagne en andere mousserende wijnen

:bye:

cava, prosecco, sekt en champagne is gewoon 1 pot nat. Het ligt aan de streek waar de druiven groeien wat voor wijn het genoemd mag worden. Ik vind zelf de veuve amoid demi sec een erg smaakvolle mousserende wijn. En de freixenet cava negro is ook een topper. 1 van deze komt er hier koud te staan.

Ik vind Champagne niet te drinken, vind het echt ranzig. Me vader drinkt het wel, maar ik drink met mijn moeder altijd kinder Champagne dat is wel lekker :).

Denk ook een fles Moët et Chandon (Rose), in mijn ogen kost het vrij weinig vergeleken met wat men hier koopt aan vuurwerk. Voor de prijs van een 500 grammer is het prima te doen.

Misschien andere champagne , maar ik zie het wel. Sowieso een leuke fles whisky erbij!

Champagne komt uit de champagne. Andere mousserende wijnen (Cava, Prosecco, Crémants, etc) zijn geen champagne. Een Ford is een auto maar het is geen Audi. Nu mag je natuurlijk best liever Ford rijden. Maar wie een goede echte champagne wil drinken met de feestdagen, kijk eens op http://www.champagnethuiswinkel.nl

Onze champagne komt van een klein champagnehuis en wordt geschonken in onder andere een Michelin sterren restaurant in Reims, de hoofdstad van de champagne. En ja, deze is duurder dan een Cava. Maar voor een goede echte champagne is hij scherp geprijsd. Ik geef je een kortingscode als je hem wilt proberen. Stuur een email naar [email protected] en verwijs naar dit forum.

Fijne feestdagen

Kijk, dit zijn nog eens kortingsakties waar we wat aan hebben zo aan het eind van het jaar. Als het onverhoopt toch tot een vuurwerkverbod komt, kunnen we zo verder op een nieuw Champagneforum.

Moët&Chandon brut impérial natuurlijk sabreren.
Champagne showers aangezien het vuurwerk hier 0,0% is

Heineken!!!!

Heb alles al geprobeerd. Moët et chandon, piper heidsieck, taittinger maar ik kan er gewoonweg niet van genieten.

Dan maar zo veel lekkerder en net zo gezellig. :)

Vandaag van een Belgische zakenrelatie nog een 75cl fles Piper-Heidsieck Brut mogen ontvangen. Deze had echter een veel luxere fles dan degene die in Nederland verkocht worden.
Deze is vanaf onderaf compleet met rood leer 'bekleed', de bovenkant is wel identiek.

Back
Bovenaan