Welke bubbels/champagne staat er bij jou dit jaar ?

stefantvs

VWC lid
Tijdens oud en nieuw gaat er natuurlijk weer genoeg Champagne naar binnen.
Nu vraag ik me af..

1: Welke staat er bij jou dit jaar op Tafel.
2: Tot welke prijs zou je gaan.
3: Waar moet je op letten als je een goed Champagne wilt hebben.
4: Drink je het enkel omdat het traditie is, of omdat je het echt lekker vind.

35.000 Hoezo Crises :p

Pernod-Ricard-Perrier-Jouet-champagne.jpg

Hier komt er een pak appelsap van de lidl die ik nog in de kast heb staan, al mijn geld is naar het vuurwerk gegaan. Helaas voor de visite.........

Wij halen altijd een flesje champagne voor max een tientje. Ik drink het er toch niet aan af. Vind het ook niet heel lekker, ik neem wel een biertje na het stoken met een paar oliebollen erbij,jammie!!

Hmmmm welke champagne..

Champagne kan wel heel lekker zijn maar dan moet ie wel zoet zijn. Meestal zijn de zoete champagne`s vaak de goedkoopste... dus met andere woorden ben ik mezelf net tegen gekomen dat ik goedkoop ben:P maar goed. Mocht ik naar Duitsland gaan dit jaar dan zal ik naast vw ook een leuke fles champagne uitkiezen. Zoals iedereen weet schelen de prijzen in Alcohol net zo veel als in vuurwerk met nederland!!!

Grappig, wij houden eigenlijk allemaal niet zo van Champagne... Dus waarom zou je het dan kopen :p

Cava is vrijwel hetzelfde als Champagne, dus daar kiezen we doorgaans voor. Ik had eerder dit jaar 3 flessen staan. Twee ervan heeft mijn broertje van mij "geleend" om het kampioenschap van zijn team te vieren. De derde is opgegaan toen hij zijn diploma heeft gehaald.

Dus ik krijg nog twee flessen cava/champagne terug van hem. Die verwacht ik dus met oud en nieuw. Maar die gozer is nogal laks, dus of er wat komt is eerder de vraag dan wat er nog komt.

Cava, champagne. Same shit, different label.

Prijs moet niet te hoog zijn. Max 15 voor een fles, het is gelegenheidsvocht. Mochten er nog mensen naar Duitsland gaan voor vuurwerk, koop daar dan meteen je drank in. Is stukken goedkoper dan in Nederland!

Ik haal altijd een paar flessen Asti. Lekkere zoete wijn met bubbels, dus voor mij helemaal prima.
Ik neem om 12 uur 1 glaasje en de rest na het stoken :D

Precies Rene. Champagne wordt vernoemd naar de streek waar hij vandaan komt. We krijgen vaak rond kerst een aantal flessen. We laten het dus aan het lot over. Als we niets krijgen dan kopen m'n ouders een betaalbare fles van ongeveer 8 a 10 euro ofzo.

Okee, jullie zeggen terecht dat champagne uit champagne moet komen. Maar waarom kiezen jullie niet voor een alternatieve mousserende wijn als Cava om mee te proosten?

Het is vrijwel hetzelfde spul, alleen de naam verschilt vanwege de verwijzing naar de streek waar de wijnsoort vandaan komt.

Gewoon een flesje goede prosecco van de Lidl of Aldi (is hetzelfde als Cava en Champagne, amar komt uit Italie)

Okee, jullie zeggen terecht dat champagne uit champagne moet komen. Maar waarom kiezen jullie niet voor een alternatieve mousserende wijn als Cava om mee te proosten?

Het is vrijwel hetzelfde spul, alleen de naam verschilt vanwege de verwijzing naar de streek waar de wijnsoort vandaan komt.

Zie de titel van de post :bonk:

(Titel is inmiddels veranderd)

Laatst bewerkt:
Ik drink altijd wel een beetje champagne maar koop het zelf nooit.
Waarom, omdat ik om 12 uur alleen een paar slokken uit de fles neem en dan naar buiten ren, geen tijd voor champagne.

Zie de titel van de post :bonk:

Ooit in je opgekomen dat Champagne slechts champagne is door de streek, terwijl hetzelfde soort mousserende wijn aangeduid wordt met cava of prosecco? Daar gaat de discussie nou toch juist over?

Lees je alles strikt volgens de regels? Ben je in staat om tussen de regels door te lezen en het geheel breder te bezien? Om hier vervolgens adequaat op te reageren?

:shocked:

Wij hebben hier een echte fles Champagne staan die wij zelf consumeren en voor degene die hier op visite zijn , zoals Stefantvs en Jappy-b staat er appelcider klaar :D:D

Oke dus als iemand vraagt welk bier staat er bij jou in de koelkast dan zag je Royal Club (shandy)???????

Er staat toch echt Champagne en niet met welke fles/drank proosten jullie.

(Ik denk dat je teveel wilt reageren op alles en daarbij ook nog je zin wilt hebben omdat je denkt dat je alles weet.)

Laatst bewerkt:
Omdat ik oud en nieuw vier bij de familie van Michel, neem ik altijd kinder champagne mee.
Waarom, ik drink niet als ik vuurwerk afsteek en Michel ook niet.
En er zijn ook altijd een aantal kinderen die natuurlijk ook geen echte champagne drinken.
En ook een aantal volwassen gasten drinken graag een glasje nep bubbels.

Maar als ik dan thuis kom trek ik altijd een flesje bubbel wijn open.
Geen echte champagne maar een flesje Duitse sekt.
Rotkäppchen is een lekkere sekt, maar ik wil ook wel een fles sekt meenemen bij de Lidl.

En als ik mijn ouders pit na oud en nieuw, drink een glasje uit hun fles.
Als die fles niet leeg is, want mijn ouders tuffen niet in de wijn.:wink:

Back
Bovenaan