Wat zijn jouw plannen voor 2026?

Waltr

VWC lid
2025 Was voor onze hobby een rollercoaster.

Een zgn verbod waar nog van alles aan mankeert, het kooienverbod, de whirl en fluitshow en als klap op de vuurpijl: Goed Beter weer!

We weten op dit moment nog amper wat. De importeurs en onze winkeliers hebben nog erg veel onzekerheden vwb de toekomst.

Inmiddels zijn wel de eerste freakzaken gelukkig weer opengegaan en worden de eerste bestellingen alweer besproken op het forum.

Dus.... Wat zijn jouw plannen op dit moment voor de hobby in 2026?

Laatst bewerkt:
Mijn plannen voor dit jaar zijn afwachten. Ik had ook zonder het verbod sowieso niet de behoefte om meteen te bestellen aangezien ik het afgelopen jaar in augustus, september en zelfs later nog betere deals kreeg dan in het eerste kwartaal van vorig jaar. Kortom het is niet nodig om nu persé te bestellen.

En als het verbod er wel komt, wat ik ook verwacht dan heb ik ook geen geneuzel met shops over bedragen terugstorten etc.

Dus ik wacht gewoon af wat er gaat gebeuren en daar speel ik op in. :angel:

Ik heb alles opgemaakt dit jaar. Wat ik precies ga doen gaat afhangen van wel of geen verbod. Bij geen verbod word het een jaarwisseling zoals dit jaar. Lekker thuis en stoken op straat en in de tuin. Bij een verbod ga ik op zoek naar een B&B in Duitsland. Ik heb geen zin om over mn schouder te moeten kijken.

Goed weer gehad? Hier de hele avond een dikke 3 bft aantrekkend naar 4 gehad. Magoe, dat ligt achter ons.

Dit jaar wacht ik af. Heb geen plannen om vroeg te bestellen. Zodra er duidelijkheid is en we mogen nog een jaar vrees ik dat er goede freakacties op gang gaan komen. En als @Vuurwerk365 weer zo gek gaat doen is het ook dan nooit te laat.

Dubbel gevoel, afgelopen jaar vol gas gegeven en bijna alles gekocht wat ik wou hebben. Vanaf februari al besteld bij freakshops, maar deze prijzen later in het jaar ook nog tegengekomen. Wil sowieso afwachten voordat ik bestel (ivm verbod). Voordeel is dat ik dicht bij de Duitse grens woon, maar dan nog.. als een verbod definitief is, dan is de lol er ook wel snel vanaf.

Ik wacht ook eerst af of er wel of geen verbod komt, voor mij is de sfeer en beleving er nu even niet omdat er zoveel onduidelijkheid is over het mogelijke verbod .

Bestellen bij freakshops doe ik pas wat later in het jaar dit keer, vorig jaar waren er richting het einde van het jaar ook nog prima prijzen bij de winkels waardoor ik nu niet perse de behoefte heb om al te gaan bestellen .

Voorlopig afwachten, maar wel elke maand geld apart zetten en het spaarpotje vullen. Als eenmaal duidelijkheid is dat we dit jaar gewoon gaan knallen, dan beginnen met bestellen. Zo niet, altijd al de droom gehad om de jaarwisseling in IJsland eens mee te maken dus dan gaan we ook geld uitgeven, maar dan aan “flugeldar” en vliegtickets. Hopen dat dit niet net als met het kooi verbod tot diep in November gaat duren voor er duidelijkheid is. Heel jaar billenknijpen geen zin in…

Ik vind het erg lastig, met name als je gaat bestellen en als het verbod er toch echt komt, en dan? Dan vragen die bedrijven faillissement aan en ben jij je geld kwijt.

Verder leven we nog steeds in een open EU en heeft de politie vanaf dag 1 gezegd: we hebben niet de capaciteit om te handhaven. Ik verwacht het een beetje zoals met Corona destijds.

(Mijn buurman 🤣) die stak toen ook gewoon af. Politie reed meermaals voorbij en het duimpje ging vriendelijk omhoog. Maarja voor O&N score ze natuurlijk altijd graag. Ik ben vooral op benieuwd wat moet je doen met vuurwerk dat over is. Je mag 25 KG. hebben maar dan in eens niet meer?

Precies wat de meeste hier boven ook zeggen.. lekker ff achter over zitten en wachten. Wekelijks geld in mn ‘vuurwerkspaarpotje’ zetten en aankijken hoe ver ze komen met die tyfus kut verbod! Mocht die er niet komen, ga ik ook mijn bestelling beperken naar max 3 shops (vuurwerk365, vuurwerkvathorst en outletjoure. ipv 11 van afgelopen jaar. Merkte dat ik na al die afhaal moment echt kapot was en met best wel veel stres gereden door een te overvolle auto. Afgelopen jaar ook express heel weinig cakes besteld maar die miste ik eerlijk gezegd wel. Dus dit jaar minder compounds en meer cakes voor de vooravond.

Ik wacht af totdat er meer nieuws is. Wanneer 365 weer hetzelfde gaat doen als 2025 dan ben ik er vanaf dag 1 wel bij.

Mocht het toch tot een verbod komen, dan gaat er één goede bak de lucht in denk ik. Stoken met veel producten zit er dan niet in voor mij.

Precies wat de meeste hier boven ook zeggen.. lekker ff achter over zitten en wachten. Wekelijks geld in mn ‘vuurwerkspaarpotje’ zetten en aankijken hoe ver ze komen met die tyfus kut verbod! Mocht die er niet komen, ga ik ook mijn bestelling beperken naar max 3 shops (vuurwerk365, vuurwerkvathorst en outletjoure. ipv 11 van afgelopen jaar. Merkte dat ik na al die afhaal moment echt kapot was en met best wel veel stres gereden door een te overvolle auto. Afgelopen jaar ook express heel weinig cakes besteld maar die miste ik eerlijk gezegd wel. Dus dit jaar minder compounds en meer cakes voor de vooravond.
Zelfde hier. Ik had 14 adressen.. helemaal knetter gek. Dat doen we dus niet meer. Volgend jaar alleen Breda en Den Bosch. Thats it.

Zoals de meeste gewoon even afwachten wel elke maand wat geld apart houden want je weet het maar nooit.. en voor de rest paar leuke tripjes maken naar belgie maken voor wat leuke dingen

Ook afwachten en de politiek nauwlettend in de gaten houden. Verder; op jacht naar pareltjes in Cat. F1, checken, zoeken en kopen. Uiteraard veel overleg in de stookclub over hoe oudjaar beleven met een F2 verbod..

Mijn persoonlijke plannen zijn heel simpel, ik ga lekker verder en ben nog steeds van mening dat er geen verbod komt (de komende jaren)

Ik hou me er niet aan, omdat het werkelijke probleem wat dit land heeft, niet ligt bij het Consumentenvuurwerk, maar bij hele andere zaken.
Verder gedraag ik me het hele jaar al netjes, dan ben ik maar een keer een crimineel of "tokkie" dat boeit me geen zak, die paar uurtjes afsteken moet kunnen en doe er niemand kwaad mee. Tevens hebben we hier al jaren een verbod, dus ben er al aan gewend en kan je gelijk zeggen, iedereen hier heeft er massaal schijt aan.

Gelukkig wordt het elk jaar steeds duidelijker wat er daadwerkelijk aan de hand is, dit heeft helemaal niks te maken met een buurman die om middernacht wat potjes voor zn deur schiet. Voor mij was echt de druppel om te zien hoe het Oorlogsmonument op de Dam, werd beklommen, poserend met "vlaggen" en dat kan dan wel ? Bizar, echt bizar ! En dan moet ik me aan gaan passen en mag geen Consumentenvuurwerk meer afsteken ?
Dit land heeft een veel groter probleem dan een Vuurwerkprobleem, ga eerst daar maar wat aan doen voor je mij die boete gaat geven !

Back
Bovenaan