Wat vinden jouw ouders en familie van je hobby.

M’n familie heeft er niks mee, vind het zonde van het geld. Gelukkig weten ze niet wat ik er aan besteed. Met het kerstdiner neem ik de laatste jaren een klein doosje mee. Maar dan moet ik wel wachten met afsteken totdat ze buiten staan, want dat willen ze natuurlijk wel graag zien. Valt me mee dat ze dat accepteren. Misschien draaien ze toch wel een beetje bij. En ze hebben inmiddels toch ook wel door dat ik m’n eigen gang toch wel ga.

Oh in de loop der jaren al verschillende dingen voorbij horen komen: “je bent gek”, “je spoort niet”, “zonde van je geld” en “je hebt er niets aan”.

Wat ik altijd terug zeg: dat ik het begrijp dat het anders over komt voor iemand die niet van vuurwerk houdt. Echter is dit wel een hobby waar ik maanden en maanden en uren en uren mee bezig ben. Dit is tijdverdrijf, een hobby en het geld is mij dubbel en dik waard.
Het gaat niet alleen maar om een avondje.. ;)

Mijn vrouw is degene die het nu zelfs uitlegd als familie vragen heeft. Ze vond het wat apart toen ze me leerde kennen, maar heeft volledig geaccepteerd dat dit een hobby is die het hele jaar omhelst. Ze weet dit dan ook keurig te verwoorden richting familie en vrienden die niet die liefde hebben.
Wat ik dan weer prettig vind, want van mijn enthousiasme worden ze niet veel wijzer.

De meeste vinden het zonde van het geld. Mijn vriendin ook, maar die gunt me de hobby en geniet er ook van mee. We vieren oud en nieuw meestal met vrienden en die genieten er ook van en dragen ook er ook aan bij.

Vader vindt het prima omdat ik het leuk vind, ookal vindt hij de laatste paar jaren dat er teveel geld naartoe gaat, mijn zus vindt ik het ook veel maar het maakt haar niet zoveel uit, en mijn moeder krijgt hartkloppingen

Me pa vond het altijd wel leuk en was altijd wel enthousiast maar die is helaas al wat jaartjes hemelen.
En me ma die is een linkse zeur dus ja daar heb ik de nodige discussies mee. Lieverd verder hoor maar op dat vlak zitten we niet echt op 1 lijn..
Mijn vrouw en kids vinden het ieder jaar erg leuk en gezellig met oudjaar

Ik denk dat elke freak hier wel een beetje dezelfde dingen naar ze hoofd geslingerd krijgt.

Zonde van je geld, je bent gekk, je kan er ook van op vakantie, etc.

Kortom, mijn familie vind het eigenlijk niks MAAR! Ze staan we allemaal mee te genieten als de cakes afgaan haha.

Back
Bovenaan